elektrisch schema 18PK 69

Plaats reactie
pequeno pato Blanco
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 2 okt, 2016 13:16

elektrisch schema 18PK 69

Bericht door pequeno pato Blanco » zo 14 okt, 2018 16:06

Beste allemaal

ik bezit een eend uit 1969 en deze heeft een kleine aanpassing nodig
de groene knipper oog op het dashboard werkt bij mij niet omdat deze niet was aangesloten

waar gaat deze naar toe??

verder heb ik een vraag over de 2 kleine lampjes bij de C stijl
op het dashboard zit een schakelaar met een pijl en deze laat of links of rechts de lampjes zwak branden
ik kwam er nu ook achter dat wanneer er een parkeer lampje brand en ik de knipper aan doe dat deze op het ritme van de knipper fel gaat mee branden
nu snap ik niet hoe dit werkt
en als ik de pijl naar rechts doe dus het rechter parkeer lampje gaat branden en dan naar links knipper gaat de knipper lampen voor en achter normaal knipperen maar de rechter parkeer lamp op de C stijl ook

heeft iemand een schema van een 2cv uit dit bouwjaar ?????

mvrgr Marc
een afwijking hebben is pas een probleem als andere mensen er last van hebben - en bij mijn afwijking zie ik mensen glimlachen

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Re: elektrisch schema 18PK 69

Bericht door engbokho » zo 14 okt, 2018 16:58

De rood-witte lampjes aan de zijjkant (als je tenminste een originele Benelux eend hebt) zijn de parkeerlichtjes. Die idd worden bediend met de knop met de pijl.
De richting aanwijzers achter zijn gecombineerd met het remlicht. Dit gebeurd door de richtingaanwijzerhandle bij het stuur. Als je de handle bijvoorbeeld naar links doet onderbreekt hij het remlicht signaal naar de linkerkant en vervangt dit door het knipperlichtsignaal.
Dus je hebt twee remlichten achter als je geen richting aangeeft, doe je dat wel dan heb je nog maar een remlicht en de ander is dan een knipperlicht.
Het schema is te vinden in de Olyslager vraagbaak en in het anwb boekje over de 18 pk.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Re: elektrisch schema 18PK 69

Bericht door André Post » zo 14 okt, 2018 22:15

Waar het nu op lijkt is dat de draad die normaal op het groene knipper indicatie lampje zit, ergens op de parkeer licht schakelaar terecht is gekomen.
De groene lamp hoort direct aan de knipper automaat te zitten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie