Harley Davidson toerenteller in 2cv

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 4 jun, 2009 17:26

Welke bedoel je? De twee kleinere moertjes zijn er om de wijzerplaat vast te klemmen, en de grotere moeren zijn dacht ik om de teller te fixeren op een houder. Of dit tegelijkertijd ook massa aansluiting is weet ik niet.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 4 jun, 2009 17:56

okee, als ik de massa aansluit op een van de bouten aan de achterzijde (behuizing), en de 12V en signaal vanaf bobine aansluit op de gele en oranje (omgekeerd ook geprobeerd) werkt het helaas nog steeds niet.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 4 jun, 2009 18:36

Over welk lampje praten we eigenlijk, dit is een motorfiets onderdeel, het lampje wordt met behulp van een aparte houder en eigen draden aangesloten. De zijkant van deze houder is massa, welke contact maakt met de buitenkant van de teller. De behuizing moet je dus gewoon aarden, zoals alles bij een motorfiets geaard wordt. Waarschijnlijk is Geel constante plus en oranje puls draad. Maar goed, zonder schema blijft het lastig en gevaarlijk.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 4 jun, 2009 19:21

Ik heb inmiddels via MP ook zo een teller kunnen bemachtigen. Ben benieuwd!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 4 jun, 2009 21:23

TB schreef:Ik heb inmiddels via MP ook zo een teller kunnen bemachtigen. Ben benieuwd!
Dezelfde teller? Dezelfde draadkleuren ook?
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 17 jun, 2009 16:53

Ik heb m binnen. Het is een iets andere teller. Ik heb 3 draadkleuren. Een zwarte, een oranje en een paarse.

Ik heb even wat gerommeld zojuist. Zwart lijkt me massa, oranje de +. Want als ik die twee aansluit op een accu, gaat het lampje branden. Dan hou ik de paarse over. Die moet dan volgens mij naar de bobine toe.

Maar nu is de vraag: moet die paarse nou op de + of de - van de bobine? Ik zou zeggen op de +, maar wie weet dit zeker?

Ik zal proberen er wat foto's van te maken? Overigens is mijn tellertje uit 1997.

Edit: Foto's van de toerenteller vind je hier: http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4354826
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 17 jun, 2009 19:23

De paarse moet op de min van de bobine aangesloten worden. Al klinkt dit niet echt logisch. Of zouden de kabels op de bobine verkeerd om zitten?

Ik heb nu een werkende toerenteller, met verlichting, in de AK :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie