(Nog een keer) terug van weg geweest!

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

(Nog een keer) terug van weg geweest!

Bericht door Rens » wo 24 okt, 2018 13:08

Beste Allemaal,

Na een tijdje weggeweest te zijn van het forum, heb ik deze weer ontdekt. Mooi om te zien dat er een update van het forum is gemaakt!

Ooit begonnen met een rood eendje, een aantal gehad en toen een eend gekregen waar inmiddels 12 jaar geleden een nieuw chassis onder is gekomen.
Afbeelding

Vele vakantieritjes verder is de eend met pensioen gegaan rond 2013, toen ik een Saxo kocht. De ruitenwissers van de eend voldeden niet meer aan de wensen van een dagelijkse auto. Inmiddels vele Saxo's verder is de lang gekoesterde wens voor een huis met schuurruimte vervuld. Eindelijk staat de 2cv weer dichtbij huis, wat weer klusjes oproept.

Omdat ik nu landelijk woon, ben ik nu een schuur bij huis aan het opknappen waar meer dan een 2cv in past. Zodoende kwam bij mij de gedachte op dat ik eigenlijk wel een sleutelclub voor 2cv's wil oprichten. Niet heel veel meer dan liefhebbers die ruimte zoeken in de buurt om wat te sleutelen en te delen in de kennis.

Voordat ik een advertentie zet op het prikbord hiervoor, vroeg ik mij af of er bekend is waar forumgangers wonen? Is er nog een kaart? En zijn er meer van dit soort clubs/schuren/groepjes liefhebbers bekend op dit forum? Graag zou ik daar ook ervaringen mee delen.

Voor mensen die nu al ruimte zoeken, ik woon inmiddels in de omgeving van Meppel.

Groet,

Rens
Laatst gewijzigd door Rens op za 6 jan, 2024 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Sleutelclub 2cv

Bericht door IVARIO » do 25 okt, 2018 09:24

Dag Rens,

Gefeliciteerd met je nieuwe huis en sleutelruimte.

Ik zou zelf erg graag deel uitmaken van een sleutelclub.
In de praktijk van elkaar leren, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen zou ik geweldig vinden.
Helaas woon ik in Heist-op-den-Berg (B), dus dat gaat hem gezien de afstand niet worden.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Re: Sleutelclub 2cv

Bericht door Rens » do 25 okt, 2018 17:33

Ha IVARIO,

Dank! Ik heb nu de gelegenheid, waar ik een jaar geleden erg naar zocht. Zodoende, als iemand hier uit de buurt zoiets zoekt, is dit wellicht een aardige mogelijkheid.

Op dit moment ben ik de schuur nog aan het repareren, maar de wens voor een brug bijvoorbeeld is er zeker. Maar wie weet is er hier nog een liefhebber uit de buurt. De drukte die er tien jaar geleden was, is helaas niet meer zo te zien, dus het gaat allemaal iets langzamer. We hebben geduld. :)

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door RobM » do 25 okt, 2018 19:16

Hoi Rens,

leuk initiatief. Ik woon in zwolle en heb gelukkig zelf een grote garage om te sleutelen.
Duckknutsel zat in een hele grote loods iets voorbij Dalfsen. Hij is aan het verhuizen naar een andere locatie maar die is nog niet af. wellicht dat hij belangstelling heeft.

wel leuk om eens af te spreken, meppel is om de hoek.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door Rens » do 25 okt, 2018 22:54

Hoi Rob,

Zeker leuk om eens af te spreken. Fijn om een goeie plek te hebben! Inmiddels staat de zwarte eend van mijn zwager al in de schuur! (Dat is 1!).

Ben benieuwd of er nog meer knutselaars in de buurt wonen. Zegt het voort!

Groet,

Rens

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door Thijs » vr 26 okt, 2018 08:52

Hoi Rens,

Leuk dat je wat Eendenmensen bij elkaar probeert te krijgen.
Ik woon vlakbij Drachten en heb zelf een sleutelschuurtje.
Meppel is niet heel ver weg dus als er eens iets is dan lijkt het me wel leuk eens langs te komen.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door hobbes » vr 26 okt, 2018 09:32

:euk man! knutselen aan de eend is altijd leuk en als ie binnen staat al een stuk lekkerder :D
Zelf woon ik in Marknesse en de casper en hobbes eend logeert al een tijdje in een garagebox in kraggenburg. Als dagelijkse auto rij ik een dyane uit 72.

Heb je zoveel ruimte in je schuur dat al die eend sleutelaars gaan passen of doe je er maximaal 2 of 3? :roll:
Kom zeker een keer kijken! In afwachting van een nieuwbouw woning heb ik momenteel geen schuur.

Leuk idee!

met eendige groeten uit de polder, Hobbes
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door Rens » vr 26 okt, 2018 21:00

Wat een leuke reactie's allemaal! :) Fijn te weten dat er zeker liefhebbers in de buurt wonen. :)

Het gaat om een oude potstal die ik momenteel aan het opknappen ben. Het dak ben ik nu aan het vervangen en ik wil de vloer aanpakken tot een vlakke betonvloer. De schuur is 13 meter lang en een meter of 12 breed. Er zitten 6 ruime vakken in, gescheiden door het gebint, waardoor genoeg ruimte is voor een auto of 6, maar er zouden ook 12 in kunnen (zeker smalle eendjes).
Ik wil de basis goed voor mekaar maken (dak, vloer, vakken, elektriek) en dan de mogelijkheid geven om een vak in te kunnen richten zoals men zelf zou willen.

Kortom: ik heb genoeg (potentiele) ruimte voor een klein clubje mensen die willen klussen aan hun geliefde A-type. Een keer afspreken hier met geinteresseerde liefhebbers ga ik binnenkort wel eens origaniseren, leuk!

Groet,

Rens

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door IVARIO » vr 26 okt, 2018 22:21

Klinkt erg leuk, veel plezier!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door Thijs » vr 26 okt, 2018 23:28

Een keer afspreken hier met geinteresseerde liefhebbers ga ik binnenkort wel eens origaniseren, leuk!
Als het even kan ben ik er bij!

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Re: Sleutelclub / sleutelplek 2cv / A-type

Bericht door Rens » za 6 jan, 2024 20:25

Haha, zo kan de tijd vliegen! ~:-)~

Na het opknappen van de schuur, was het huis aan de beurt. En inmiddels zijn we halverwege! :D Maaaaar, .. de eend is wel naar voren gekomen en de wens van mijn wederhelft is uitgesproken om deze weer van de zomer rijdend te hebben. (APK was verlopen, wegens bouwmateriaal dat voor de ingang lag! :roll: )

Helaas voor de eend zijn er nog wel meer projecten bijgekomen, dus het is even keuzes maken op het moment. Desondanks vond ik het leuk om weer eens dit forum op te zoeken. Van social media ben ik niet en aan dit forum heb ik goeie herinneringen. :)

Ik zal weer wat vaker hier te vinden zijn en hoop weer een update over de eend te kunnen geven binnenkort! :)

Plaats reactie