FAQ Forum

Belangrijk. Lees dit eerst! Hierin staat uitleg over het forum en andere belangrijke informatie over 2cv.nl
Gesloten
TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

FAQ Forum

Bericht door TheSeend » zo 9 mar, 2003 13:54

Welkom bij het forum van 2cv.nl

Hier vind je een aantal antwoorden op vragen die je misschien kan hebben.

Op dit forum zijn diverse hoofdgroepen gemaakt waarin je een vraag kan stellen. Heb je suggesties voor andere groepen dan kun je mailen naar forum@2cv.nl of je stelt je suggestie in het onderdeel 2cv.nl (dit onderdeel)

Registreren / Instellingen
Moet ik mij registreren?
Nee. Dat hoeft niet. Het forum is vrij toegankelijk om alle berichten te lezen. Echter. Je kunt geen berichten posten. Op een paar topics na.
Het laagdrempelige toegang tot het forum, wat wij voor ogen zagen, blijkt te worden verpest door de enkeling die het forum voor andere doeleinden wilden gebruiken.

Waarom moet ik mij registreren om berichten te posten?
Sinds februari 2006 zijn we tot de conclusie gekomen dat het forum te veel door spammers wordt misbruikt. Om dit in de toekomst te voorkomen, hebben de moderators besloten dat bezoekers zich ten alle tijde dienen te registreren om berichten te kunnen posten.

Waarom zou ik me dan registreren?
Als je geregistreerd staat kun je een aantal extra dingen:
- Prive-berichten sturen naar andere gebruikers van het forum.
- Een avatar (plaatje) bij je naam plaatsen.
- Een e-mail krijgen als er op een post van jou is geantwoord.
- Een bericht wat je zelf gepost hebt verwijderen of tekstueel wijzigen.
- Het systeem kan herkennen welke berichten je wel en niet hebt gelezen. Hierdoor zie je duidelijk welke berichten nieuw en welke oud zijn.

Goed die avatars zijn leuk, maar kan ik mijn eigen avatar plaatsen?
Yep. Dat kan. Je kunt er 1 ergens op jouw website plaatsen en daar naartoe verwijzen bij je Profiel. Je kunt geen avatars uploaden naar de server om te gebruiken. Dit is gedaan om veiligheidsredenen. Als je geen eigen website hebt, dan kun je het plaatje sturen naar forum@2cv.nl. Wij zullen dan het plaatje uploaden op de server. Echter, iedereen kan er dan gebruik van maken.

Onderhoud
Hoe snel worden oude berichten verwijderd?
Niet zo heel snel. We zullen de niet relevante zaken in de loop der tijd wel verwijderen. Van de topics die voorbij komen kunnen we een soort online-vraagbaak maken.

Ik wil een topic sluiten dat ik begonnen ben. Maar dat lukt me niet.
Klopt, dit kunnen alleen moderatoren. Die mogen ook berichten wijzigen.
Op dit moment hebben we geen extra moderatoren nodig. Als je een topic wilt laten sluiten dan kun je dit doorgeven onder het onderdeel 'topics sluiten'. Geef dan aan onder welk onderdeel het bericht staat. In de regel zullen de moderatoren dit ook in de gaten houden. Als het probleem is opgelost heeft het haast geen nut meer om het topic open te houden, natuurlijk.

Een moderator? Wat doet die dan?
Een moderator is iemand die toezicht houdt op het forum, of een onderdeel er van. Een moderator behoort onzichtbaar zijn werk te doen. Dus berichten die ergens niet thuis horen kunnen worden verwijderd door de moderator of ze zullen proberen de discussie weer in goede banen te leiden.
Kort gezegd houdt een moderator de normen en waarden in de gaten op het forum en reageert, het liefst discreet, op berichten die de algemene normen en waarden overtreed.

Diversen
Wat zijn die sterretjes en badeendjes bij de namen?
Dat zijn zogenaamde rankings.
We hebben er een heel aantal. Hier volgt een overzicht:
Eenmalige poster: 1 bericht
Beginner: van 2 tot 49 berichten (1 rode ster)
Gebruiker: van 50 tot 149 berichten (2 rode sterren)
Regelmatige poster: van 150 tot 499 berichten (3 rode sterren)
Veelvuldig poster: van 500 tot 1999 berichten (4 rode sterren)
Heavy user: van 2000 tot 4999 berichten (5 rode sterren)
Adicted user: 5000 of meer. (5 gouden sterren)

Speciale rankings:
Eend ontdekker: Voor als je nog niet veel weet van de eend. (1 badeendje)
Super eendkenner: Mensen waarvan je het antwoord gerust kan vertrouwen (5 badeendjes)
Deze twee speciale rankings worden door moderators uitgegeven. Eendontdekker mag je bij ons aanvragen. Super eendkenner wordt door de moderators toegekend in overleg met die persoon.

Kan ik alles posten wat ik wil?
Nee. Het meeste moet natuurlijk wel A-type gerelateerd zijn. Maar als je het forum een beetje doorleest, zie je dat veel mag. Uiteraard moeten de algemene gedragsregels wel worden bewaard. Je gaat dus niet zomaar mensen uitschelden, of racistische opmerkingen maken. Zie voor een volledige uitleg ook het andere topic hier: De algemene gedragsregels. We hebben de prietpraat hoek voor alles wat je in de andere onderwerpen niet kwijt kan.

Als je nog meer vragen hebt, dan kun je deze stellen via forum@2cv.nl
Veel plezier op dit forum!

laatste edit: 26 februari 2006. Aanpassing in de registratie
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gesloten