Pagina 11 van 15

Geplaatst: zo 22 jun, 2008 19:39
door Spookeend
Spuit11 schreef:O, wat jammer dat dat lijstje er niet gekomen is..... heb nu 10 pagina's doorgelezen: kwam het plan voor het lijstje tegen -helemaal blij- maar is helaas niet doorgegaan denk ik?

Ook ik ben op zoek naar een geschikte vouwwagen. Liefst zo licht mogelijk want we hebben 2 kinderen en kunnen dus in de eend niet teveel bagage kwijt :wink:
Volgens mij zijn die van Camplet het lichtste? Heeft iemand daar ervaring mee?

We willen volgend jaar graag naar Tjechie en zoeken dus een lichte vouwwagen die slaapplaats biedt aan 4 personen..... graag hoor ik jullie ervaringen en/of adviezen!

Groetjes, Olga.

Brandweereend, '2CV Fire Department', heeft iemand hem gezien in Sevenum? :P
De plannen voor het lijstje zijn er nog steeds, maar ook hier, altijd druk met teveel dingen, hahahaha.

Er zijn een aantal dingen die kunnen. Een bagage wagen met tent en alle spullen, beetje spullen en 4 personen in de eend, wordt al jaren door velen gedaan en als geweldig ervaren. Maar, als je echt gaat trekken, dan is dat best wel eens vervelend, elke keer die tent op zetten en af breken.

Voordeel is wel, dat je met een redelijk klein en licht aanhangertje toekan.

Van de merken klapkarren, zijn er maar enkele geschikt. Maar let wel, de meeste die gemakkelijk achter een eend kunnen zijn geschikt voor 2 personen. Dat wil zeggen, 2 personen op de klap. Bij de meesten kun je er dan nog een "tent" onder hangen waar bv de wat oudere kids gewoon kunnen slapen. Als je er dan een eenvoudige voortent of zelfs alleen maar een luifel (het is immers vakantie, dus mooi weer) bij hebt, ben je eigenlijk klaar.

Als je net als wij kleine kinderen hebt, dan is het makkelijker om alles in de kar te hebben. Als je dan een kar hebt die naar 2 kanten openklapt, dan zijn die meestal te zwaar om lekker achter een (originele) eend te hangen.

De "rage" onder eendrijders met familie is momenteel de Combi-Camp Family. Dat is een vouwwagen die heel erg eenvoudig is op te zetten en waar je met 2 volwassenen en 2 kinderen makkelijk in kunt slapen, en zelfs zonder voortent nog droge ruimte hebt om evt. wat te doen. Deze zijn echt ideaal om mee te trekken.

En, je brandweer eend hebben we zeker gespot, en staat ook op mijn site. Met dat ventje met die helm op (waat dus mijn zoontje is)

Greatnix Spookeend

Geplaatst: ma 23 jun, 2008 11:47
door Spuit11
Bedankt voor jullie reacties: Camplet is dus een goeie optie... zijn tweedehands ook niet al te duur :wink: Kun je er ook flink wat bagage in kwijt?

Spookeend, wat weegt de CC Family? Ik dacht dat die best wel zwaar was.... en hoe werkt dat dan dat je ook zonder voortent nog leefruimte hebt? Klinkt wel aantrekkelijk :D
Zit er ook verschil in gewicht tussen de oudere en nieuwere CombiCamps? De oudjes zijn wel redelijk betaalbaar (jaren '80), maar een wat jongere wordt toch al gauw een stuk duurder! Welk bouwjaar heeft de jouwe en was die betaalbaar?

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoeveel kilo je aan bagage ongeveer meeneemt met 2 volw en 2 kinderen :oops: past dat dan allemaal onder in die bak? en blijf je dan in totaal onder de 400 kg?

Afgelopen weekend zijn we bij Holtkamper wezen kijken: echt FANTASTISCH! maar ja, dat prijskaartje..... zelfs tweedehands nog errug duur!
Zijn er nog meer (oudere) merken/typen vouwwagens die geschikt zijn en niet te duur?

Alle info is zeer welkom, want bij het zoeken naar een tweedehandsje zie ik soms door de bomen het bos niet meer.... en vaak staat in de advertenties het gewicht ook niet vermeld. Dus als jullie me nog verder kunnen helpen iets gerichter te zoeken: GRAAG!

Spookeend: leuke foto's zeg! :lol: Ik was echt ff weer terug in Sevenum, waar het echt heeelll gezellig was!

Nogmaals bedankt alvast!
Groetjes, Olga.

Geplaatst: ma 23 jun, 2008 12:34
door Spookeend
Ik heb zelf geen combi camp, helaas, nog niet.

De nieuwe zijn door alle luxe opties natuurlijk wel wat zwaarder. Maar als je zoekt op Family, volgens mij tot bouwjaar 1995 (als het goed is) dan heb je die leeg 350 kg wegen. Dan nog een kleine 100 kg bagage mee, en je bent redelijk onderweg.

Als je je gewoon eendig insteld, dus, back to basic, dan heb je ook dat 40 delig servies niet nodig, hahaha, en de uitgebreide keuken is handig, maar ja, wel weer zwaar. En de gasfles, die kun je ook in Frankrijk inwisselen, dus neem je een kleinere mee. enz enz.

De leefruimte in de meeste klapkarren (enkelzijdig openklappend, 2 personen boven en de kids in de tent eronder) beperken zich tot een bankje en een smal gangetje zeg maar. De combi camp heeft de hele klep als leefruimte. Dus, zonder voortent stouw je daar al je spullen als je wilt slapen, en onderweg zitten al je spullen in vouwkratjes die op het bed staan.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: ma 3 aug, 2009 15:36
door Anne
Ik heb een Combi-camp gezien, 2 persoons.
Er staat bij dat deze 450 kilogram weegt.
Mag/kan ik dit trekken met mijn eend.
Ik zie in eerdere topics overigens dat ze allemaal lichter zijn!!
Deze is een jaar of 20 oud!

Geplaatst: ma 3 aug, 2009 18:11
door Punky
Je hebt diverse types. Je moet de Easy hebben. En wanneer hij boven de 250kg uitkomt moet hij geremd zijn. Dus kijk dat ook even na.

Geplaatst: ma 3 aug, 2009 18:13
door Willem2
En geremd mag het volgens mij 450 kilo zijn.

Geplaatst: ma 3 aug, 2009 18:14
door Punky
400 officieel, maar meer lukt. ;-)

Onze Rapido is leeg 420kg.

Geplaatst: ma 3 aug, 2009 18:17
door Willem2
IK zag het net ook. En volgens de RDW mag het ongeremd 280 zijn.

Geplaatst: di 11 aug, 2009 13:55
door dyane_maniac
een combicamp (of andere aanhanger) van ca 400 zal gerust nog goed te trekken zijn hoor, gezien ook de vele eriba's die ik op de wereldmeeting heb gezien. maar bedenk wel of je met zo'n zwaar ding wilt rijden. ik ben nu op vakantie geweest met een zeer licht karretje,

Afbeelding

maar als het enigszins heuvelop gaat dan gaat het ook echt langzaam. op horizontale stukken gaat ie gewoon 110 tegen de 120, maar bij een beetje helling...

maar die combicamps zijn wel handig. staan tenminste binnen een paar tellen. mijn ouders hebben een walker (?) gehad en daar hadden ze toch echt nog wel even voor nodig voor die stond. mijn ouderwetse (de waard achtige) tent staat sneller denk ik.

hoeveel nuttige laadruimte heb je nou no in zo'n vouwwagen? ik heb (nu met een kleine) de ruimte van het bakkie echt wel nodig. volgens mij past er niet veel extra meer in zo'n vouwwagen?

Geplaatst: di 11 aug, 2009 14:49
door Captain Krimson
Ik ben met een predom achter de eend de alpen door geweest. Je moet geen haast hebben, maar dan gaat het best. Zorg bij afdalingen dat je veel op de motor remt en stop af en toe om de remmen van de caravan te laten afkoelen (die remmen ook als je op de motor remt). Je zult onderweg veel verbaasde mensen zien, met name op de passen. Hoed je voor motorrijders zonder gevoel voor humor.

groetjes Captain Krimson

ps de Esch-opbouw hielp qua luchtweerstand enorm volgens mij.

Afbeelding

Geplaatst: di 11 aug, 2009 21:18
door BasvanEerden
De burton trekt met gemak de combicamp en die weegt 395 kg. Dat reed ook 110. Maar je moet wel geduld hebben. Een vouwwagen is wat gestroomlijnder dan een caravan.

Geplaatst: vr 18 dec, 2009 21:55
door stef1987
Laatst reed ik met een fietsen drager (incl. 2 fietsten) achterop.......wat is dat toch een windvanger zeg!!!

Met mijn aanhanger erachter ging ik nog harder.

Geplaatst: za 19 dec, 2009 21:22
door joe_catchou
eerst naar hongarije over oosterijk
dan naar czechie WM
4 personen plus de lading .
check it out
Afbeelding

Geplaatst: za 19 dec, 2009 22:06
door stef1987
joe_catchou schreef:eerst naar hongarije over oosterijk
dan naar czechie WM
4 personen plus de lading .
check it out
Afbeelding
Flink afgeladen zeg!!! Het blijft leuk :P

Wat voor banden heb je er eigenlijk onder liggen? Ze lijken een stuk breder.

Geplaatst: vr 5 nov, 2010 22:31
door hobbes
ergens moet ik er wel een paar foto's van hebben maar ik hang in het voorjaar en de zomer regelmatig de boot op een aanhanger achter de eend / dyane.
Omdat de boot 1,35 meter breed is heb ik de aanhanger ook breder gemaakt zodat ie erop past. De dissel heb ik ook verlengd ( boot is 3,5 meter lang) Bootje is van hetzelfde plastic als de mehari dus superlicht. Bootje komt trouwens ook uit Frankrijk, is ook nog dubbelwandig.


Daarnaast heb ik ook nog een Saris Monty uit 1974 staan. Dat is een gesloten dekselwagentje van gewoon gevouwen blik maar best wel stevig ( heeft al heel wat wereldreizen en verhuizingen overleefd)