De eendenmens?

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
gromsound
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 apr, 2003 12:13
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

De eendenmens?

Bericht door gromsound » do 31 aug, 2017 17:16

Kijk eens wat leuk, een colum in het lokale krantje van Haaksbergen (das een dorp op korte afstand van Buurse). Fijne gozer he. tjonge dat zulke lui nog bestaan anno nu.

Afbeelding


ter info, hij schrijft elke week vrijwel altijd over zijn grote hobby het reesfietsen (gaaaap). bij voorkeur beoefend in een of ander ver buitenland. daar zal ie dan wel op de fiets heenrijden, of toch wellicht per minstens 1500 kg wegende ''normale'' auto met het lichtgewicht fietsie achterop?

Ik zou zeggen, het is een beroepscolumnist dus die moet wel tegen weerwoord kunnen.
haaksbergerkoerier@persgroep.nl

succes ermee,

Andre.
(ps Haaksbergen heeft van de hele provincie overijssel de hoogste oldtimerdichtheid dus dit is beslist niet de overheersende mening in ons fijne dorp. volgend weekeind hosten we weer een enorm pak WO2 voertuigen)

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 1 sep, 2017 11:57

https://www.facebook.com/freddie.dieperink

Voor wie hem via facebook wil bereiken

Beicht gestuurd naar de Haaksberger koerier:

"Wielrenners. Zij zijn het meest asociale volk dat op de wereld rondloopt. Of fietst, eigenlijk. In Nederland is het na een schijnbaar opzettelijke aanrijding van een clubje toerfietsers door een busje weer hot topic. Wielrenners, niet één uitgezonderd, doen alsof de weg van hen is. Rijden in veel te grote groepen veel te breeduit. Schelden en snijden schoolkinderen af. Brengen bejaarden ten val. Brullen als ze er langs willen, hebben geen geduld, nemen voorrang, kortom: lappen alles wat met fatsoen te maken heeft aan hun laars."

Dus dat bent u meneer Freddie Dieperink?

Zoniet, waarom schrijft u dan wel totale onzin over de "Eendenmens"?
Zoja, Dan weet u inderdaad niet beter

Hoor het graag van u en een rectificatie zou wel op zijn plaats zijn lijkt mij zo.
Laatst gewijzigd door inmijneendje op vr 1 sep, 2017 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » vr 1 sep, 2017 13:11

klaarblijkelijk heb je aan een iq van ...10 !! genoeg om bij deze krant columnist te

worden


verbannen dit troosteloze figuur uit haaksbergen ,, zou ik zeggen een enkele reis naar de rotterdamse binnenstad hoef ie geen stinkende oldtimers meer te zien en kan ongestoord de havenlucht opsnuiven ,,,
wat niet kan doen we lekker toch

Bonhof
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 22 apr, 2014 13:56

Jammer

Bericht door Bonhof » vr 1 sep, 2017 13:30

Jammer van het Eendenmens artikel. Echt een slap verhaal om blijkbaar een blaadje te vullen.
Ook erg jammer dat de moderator direct losgaat op wielrenners en naar mijn mening zich tot dat niveau verlaagd.
Ik was van plan onderstaande reactie te versturen. Rectificatie plaatsen heeft toch geen zin:

Geachte heer Dieperink, beste Freddie,

Wat een interessante analyse over bestuurders van een 2cv. Tot op heden ben ik nog nooit het stereotype dat jij neerzet tegen gekomen. Als ik naar mijzelf kijk: geen geitenwollen sokken in mijn kast; ik fiets graag, daarom zit er ook een trekhaak op mijn eend; geen bril, ook nog lang niet nodig; twee kinderen die het geweldig vinden om in een eend mee te rijden. Om hen te citeren: ”dit rijdt veel lekkerder dan een gewone auto!” Dat maakt voor mij het genot extra groot. Ik zie dat jij ook een fietsfan bent. Goh: wat een toeval. Ik ook! Alleen 1 groot verschil: ik generaliseer niet. Ik scheer niet iedereen over 1 kam en laat mensen in hun waarde. Ik zie – zowel bij de fietsers als bij 2cv’s – mensen die een hobby hebben en ervan genieten. Er uitgebreid over praten en enthousiast zijn. Zoals jij met je fietsen. Dus mijn advies: geniet lekker van je fiets en laat mensen in hun waarde. Als je het dan toch zover geschopt hebt dat je in de Haaksberger Koerier mag schrijven en je tekst wordt niet geredigeerd, denk dan zelf even na wat je opschrijft voordat je mensen gaat kleineren.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Jammer

Bericht door inmijneendje » vr 1 sep, 2017 13:58

[quote="Bonhof"
Ook erg jammer dat de moderator direct losgaat op wielrenners en naar mijn mening zich tot dat niveau verlaagd.
[/i][/quote]

Ik bedoel ermee dat alle wielrenners ook niet het zelfde zijn, maar wel zo gezien worden, daarom staat er ook mijn vragende zin: Dus dat bent u meneer Freddie Dieperink?

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 1 sep, 2017 19:09

@Bonhof

Mooi stukje 👍
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
kooij014
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Jammer

Bericht door kooij014 » za 2 sep, 2017 09:15

Mooi stukje. Hier kan ik mij helemaal in vinden. Verder zou ik geen woord vuil maken aan de heer Freddie Dieperink. Laten wij eenden rijders (levens genieters) vooral de wijzeren zijn.
Bonhof schreef:Jammer van het Eendenmens artikel. Echt een slap verhaal om blijkbaar een blaadje te vullen.
Ook erg jammer dat de moderator direct losgaat op wielrenners en naar mijn mening zich tot dat niveau verlaagd.
Ik was van plan onderstaande reactie te versturen. Rectificatie plaatsen heeft toch geen zin:

Geachte heer Dieperink, beste Freddie,

Wat een interessante analyse over bestuurders van een 2cv. Tot op heden ben ik nog nooit het stereotype dat jij neerzet tegen gekomen. Als ik naar mijzelf kijk: geen geitenwollen sokken in mijn kast; ik fiets graag, daarom zit er ook een trekhaak op mijn eend; geen bril, ook nog lang niet nodig; twee kinderen die het geweldig vinden om in een eend mee te rijden. Om hen te citeren: ”dit rijdt veel lekkerder dan een gewone auto!” Dat maakt voor mij het genot extra groot. Ik zie dat jij ook een fietsfan bent. Goh: wat een toeval. Ik ook! Alleen 1 groot verschil: ik generaliseer niet. Ik scheer niet iedereen over 1 kam en laat mensen in hun waarde. Ik zie – zowel bij de fietsers als bij 2cv’s – mensen die een hobby hebben en ervan genieten. Er uitgebreid over praten en enthousiast zijn. Zoals jij met je fietsen. Dus mijn advies: geniet lekker van je fiets en laat mensen in hun waarde. Als je het dan toch zover geschopt hebt dat je in de Haaksberger Koerier mag schrijven en je tekst wordt niet geredigeerd, denk dan zelf even na wat je opschrijft voordat je mensen gaat kleineren.
Groetjes,

André Kooijman

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » za 2 sep, 2017 15:28

Geen woorden aan vuil maken. Zegt meer over heer Freddie, dan over welke eendenrijder ook.

Dat zoiets geplaatst wordt, zegt ook iets over het krantje waarin het staat.

Gebruikersavatar
kooij014
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door kooij014 » za 2 sep, 2017 18:17

Helemaal gelijk hij heeft ons niet nodig om zich zelf belachelijk te maken, dat kan hij prima zelf.
Rens schreef:Geen woorden aan vuil maken. Zegt meer over heer Freddie, dan over welke eendenrijder ook.

Dat zoiets geplaatst wordt, zegt ook iets over het krantje waarin het staat.
Groetjes,

André Kooijman

Plaats reactie