ZEVparts.nl

Heb je een website, ben je op zoek naar een eendewebsite, post het hier.

Zou ook u in een elektrische aangedreven eend willen rijden?

Ja, liever vandaag dan morgen
16
39%
Nee, nooit!
16
39%
Alleen als de fossiele brandstoffen te duur zijn geworden.
9
22%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

ZEVparts.nl

Bericht door Leen » di 6 sep, 2011 11:36

Sinds enige tijd zijn we druk aan het bouwen aan een nieuwe site, Zero Emission Vehicle, oftwel ZEVparts.nl Hier wordt veel verteld over de techniek en op termijn gaan we ook onderdelen aanbieden voor het ombouwen van een conventionele auto naar elektrisch. We starten binnenkort met de ombouw van een Transat, mede om ervaring op te doen met de nieuwe regelgeving. Het bouwen van een goede elektrische auto, daar hebben we immers al ervaring mee.

Waarom? Nou vanuit onze eigen ervaring weten we: elektrisch rijden is domweg leuk om te doen!
Je rijdt soepel, zonder herrie te maken en zweeft bijna door het moderne verkeer.
Lever uw eigen bijdrage aan uw gezondheid en uw leefomstandigheden en dat van de mensen om u heen: in een Zero Emission Vehicle rijden draagt bij aan een smog vrije stad waar geen geluidswallen nodig zijn!

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » di 6 sep, 2011 23:47

Ik zou heel graag electrisch met rangeextender willen rijden (ik rij nogal wat kilometers). Helaas zit het er financieel voorlopig niet in.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 7 sep, 2011 18:50

Zero Emission Vehicle
Inderdaad die emissie wordt niet door het voertuig geproduceerd.
Maar waar komt die elektriek dan vandaan?

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » do 8 sep, 2011 00:59

Thijs schreef:
Zero Emission Vehicle
Inderdaad die emissie wordt niet door het voertuig geproduceerd.
Maar waar komt die elektriek dan vandaan?
Dat ligt er aan van wie je je stroom betrekt. Als het stroom van windenergie is dan is er inderdaad sprake van zero emission over de gehele linie. Strikt gesproken zou je dat ook van electriciteit uit kernenergie kunnen zeggen, maar ik heb dan weer nogal wat moeite mee om dat als groen te zien. Al met al een ingewikkelde materie.

Gebruikersavatar
XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 aug, 2011 11:58
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door XANTinus-ACAtootje » do 8 sep, 2011 11:14

Een 2CV zonder 2CV geluiden vind ik geen 2CV meer!
Maar tegen de tijd dat ZEV's voor de doorsnee automobilist bereikbaar worden zal daar ook wel weer een oplossing voor gevonden zijn... :D

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 8 sep, 2011 12:39

prachtig om te zien hoe het gemaakt is.....complimenten...maar zoals hierboven staat hoort het gepruttel van de motor nu eenmaal bij een eend..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 9 sep, 2011 20:43

ziet er mooi uit maar daar zal ik toch nooit aan toegeven!
Echte auto heeft een verbrandingsmotor! heerlijk zwarte handen als je sleutelt!
Citroen 2cv6 special 1986

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 10 sep, 2011 08:30

Erg leuk! Ik kan echt zonder de herrie. (sterker nog, was een van de redenen om OnsEendje te verkopen).

Puntjes voor mij zouden zijn actieradius en top. Vind wel dat hij 120-130 moet kunnen, en dan 200km ver, wil hij voor normaal gebruik werken.
Vind wel leuk dat je nog moet schakelen.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 10 sep, 2011 10:36

top van 120-130? 110 is toch ook genoeg?

en 200km ver met een 25KW motor zit je dus op een accu pakket van 50KW toch? Dat is 50.000Watt. Dat is nogal een erg groot pakket accu's

Dan kun je beter gaan denken aan een 25kw waterstof centrale ;) achter in de eend.

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » do 6 okt, 2011 10:26

Deze som is kort door de bocht. Het energie verbruik is niet gelijk aan de maximale waarde van een evt gemonteerde motor. Je kan je hier suf aan rekenen en dan kom je er op uit dat de verbruikte nergie enorm toeneemt naarmate je sneller rijd. (hoe verrassend).

We weten ondertussen dat als je met een eend 90 rijd (op de navi!) dat je ongeveer 110 Wat/uur/ per km gebruikt. Indien je de accu's dus volledig zou ontladen zou je met een accupakket van 11 KW/uur in een eend 100 Km kunnen rijden.
bedenk wel dat als je 60 gaat rijden kom je veel verder en bij 120 vertsook je veel meer energie.

(EEA is natuurlijk wel afhankelijk van wel systeem je gebruikt. Indien je zooi monteerd zal je op een lager rendement uitkomen...)

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » do 6 okt, 2011 14:16

hmmm elektrisch rijden met de eend.
Ik zou mijn huidige eend er niet voor aanpassen, maar ik zou best er een eend naast willen hebben die elektrisch zou rijden, zou ik erg leuk vinden.

De vraag is alleen wat kost zoiets? Als een ombouw al snel meer dan 1000 euro gaat kosten weet ik niet of ik het er voor over zou hebben, maar dat is een blind getal wat ik nu roep.

Zou eigenlijk wel gaaf zijn, lekker in de zomer elektrisch toeren met een eend, ach lachen! Dat is milieuvriendelijker denk ik dan een C-zero kopen die in Japan wordt gebouwd.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 6 okt, 2011 18:01

Ik gok dat je ongeveer 4000 euro kwijt bent met normale accu's, met lithium accu's kun je daar nog wel een kleine 8000 bij tellen. Nog altijd goedkoper van een C-zero voor 40.000 Euro.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 24 okt, 2011 15:27

Captain Krimson schreef: Dat ligt er aan van wie je je stroom betrekt. Als het stroom van windenergie is dan is er inderdaad sprake van zero emission over de gehele linie..
en hoe worden die windmolens dan gemaakt? en geplaatst? heb je enig idee hoe lang t duurt voordat een windmolen de energie die nodig is geweest voor t produceren zelf weer heeft terugverdiend? en wat de levensduur is?

geloof me, dit is echt niet de oplossing!

(ben in een niet al te beste bui vandaag, dus als het te aggressief overkomt, alvast sorry)

greetzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » ma 24 okt, 2011 15:49

reken je bij de productie vanuit andere energiebronnen ook al die kosten mee? zoals het bouwen van centrales, het vervoer van olie en andere grondstoffen, de kosten van de bouw van benzinestations etc.

geloof me, trappen tegen duurzame energie is ook niet de oplossing (ik ben ook wat agressief, het is me gisteren in de nek geschoten)

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » do 31 mei, 2012 00:05

Jaaaaa, zoals enkelen wellicht al op de waggel of de citromobile gezien hebben, we hebben weer twee eenden omgebouwd. Van de transat hebben we nu zelfs een promofilmpje ''zou het niet mooi zijn'' ; zie maar :

http://www.youtube.com/watch?v=c8eCnZuy7k0

Plaats reactie