ZEVparts.nl

Heb je een website, ben je op zoek naar een eendewebsite, post het hier.

Zou ook u in een elektrische aangedreven eend willen rijden?

Ja, liever vandaag dan morgen
16
39%
Nee, nooit!
16
39%
Alleen als de fossiele brandstoffen te duur zijn geworden.
9
22%
 
Totaal aantal stemmen: 41

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » do 21 jun, 2012 16:03

in belgie is ombouw naar elektrisch verboden :?
wat een kutland qua auto-normen
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 21 jun, 2012 17:42

Beste David, niemand ontneemt jou (vooralsnog) jou pruttelende eend. Of die van mij. Gelukkig niet. En qua milieu; alles vervuild! Zelfs fietsen of lopen.

Maar zonder moeders geen kinderen. Als we nu niet experimenteren met andere energiebronnen zijn we straks de sjaak.

Amsterdam moest de 80km zone invoeren omdat er anders volgens EU regelgeving niet meer gebouwd zou mogen worden. Dat word nu weer door die maffe regering teruggedraaid. "vervuilende" vrachtwagens mogen de stad al niet meer in. Hoe lang denk je dat het duurt voordat je met een oldtimer de stad niet meer in mag?

Mijn argumenten tegen GroenLinks dat ik met mijn "vervuilende" auto weinig km's maak en zeker niet binnen de stad maakten weinig indruk.

Die kat kost ook bijna 1000 euro en levert geen zak winst op bij koude motor en is pas echt effectief bij injectie
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 21 jun, 2012 23:56

Ben het met je eens!

Overigens wordt er gewerkt aan de injectie met katalysator.

Maar dat terzijde. Ik ben het beslist met je eens en ik ga ervan uit dit ik de komende decennia nog kan doortuffen. (zo'n 2000 km per jaar)

Greetz david :P

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 22 jun, 2012 00:15

David schreef::lol: :lol: :lol: Haha dan heb je in ieder geval een beste radio :lol: :lol:

En hoe heb je dat ingebouwd :?:

Want daar ben ik dan wel weer heel nieuwsgierig naar :wink:

Nee maar ff serieus,
ik vind elk experiment met een 2cv helemaal top! Dat heb ik ook al vaak geschreven op dit forum, je kunt het checken bij mijn berichten.

Maar waar ik niet tegen kan is roepen dat electrisch beter is, of althans minder slecht, voor het milieu en dat het dus goed is om je 2cv om te bouwen.
Dat is natuurlijk nonsens, alles wat er nodig is aan materialen maakt alleen al dat de uiteindelijke milieuwinst negatief zal zijn, immers het vervangen van een motor door iets nieuws betekent al een grotere CO2 footprint, en dat is waar het allemaal echt om draait.
Heel veel is symboolpolitiek, alles moet ineens electrisch, maar waar komt die energie vandaan en welke hoogwaardige materialen zijn er bijvoorbeeld nodig om accu's te maken. (het voorbeeld van de Prius en de inmense vervuiling en milieuvernietiging in Canada door de winning van de delfstoffen die nodig zijn om de accu's van de Prius te kunnen produceren)

Mooi voorbeeldje, misschien ken je het al: als iedereen zijn apparatuur thuis van de standby stand afhaalt kan er in Nederland 1 energie centrale sluiten.
Daar gaat het om, gedragsverandering en bewustzijn.

Iemand gaf het hiervoor al aan, het meest milieubewuste is de fiets pakken en dat klinkt simpel, maar het is precies waar het om draait.
Gedrag.

Afijn ik kan nog wel even doorgaan, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik elk experiment met een 2cv leuk vind, maar zeg DAT dan gewoon en ga het niet ophangen aan milieuvriendelijkheid.......

Amen!

Greetz David :wink:

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 22 jun, 2012 00:26

oeps niet helemaal goed gegaan, maar ik ben het met david eens dat het grootste deel alleen maar symbool politiek is. Je fijne prius kan nog zo weinig benzine verbruiken, het verbruik zit al in het fabricage proces. volgens mij krijg je die accu's en die extra elektomotor er nooit meer uit qua co2 uitstoot. Neemt niet weg dat ik het initiatief van leen erg leuk vind. Eigenlijk mist er een antwoord op deze poll. JA natuurlijk zou ik best een elektrische eend willen rijden, het ontbreekt mij alleen ff aan 10 a 20 duizend euro. Maar dat is ook een beetje het probleem, eerst moeten er genoeg mensen zijn om een kleine serie op gang te brengen, helaas word het pas daarna goedkoper.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 22 jun, 2012 11:11

als ik het zo lees ben je geen 10 - 20 duizend euro kwijt.

grootste voordeel / afzetmarkt voor electrisch rijden is druk bevolkte gebieden waar je gewoon zo min mogelijk uitlaatgassen kan gebruiken.

maar goed daar zijn ook de mensen die de kinderen met de auto naar school brengen die 500 meter verderop staat de grootste boosdoeners.

het draait allemaal een beetje om common sense.

en asl er echt DE oplossing was, dan waren we daar al op over gestapt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 22 jun, 2012 11:14

Precies helemaal mee eens!
:lol: :lol: :lol: :lol:

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 22 jun, 2012 16:57

dyane_maniac schreef:als ik het zo lees ben je geen 10 - 20 duizend euro kwijt.
AC motor 2.380 euro, 123 electric battery management system 469 euro, lader 833 euro, power management unit 5.368 euro, bevestigingsset 535 euro, instrumenten 149 euro, kabel, zekeringen en gereedschap 95 euro, throttle pot box 119 euro, circulatiepomp voor verwarmen en koelen 160 euro. Dit is reeds meer dan 10.000 euro.

En dan je accupakket nog....
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 25 jun, 2012 15:46

Dan heb ik over een aantal zaken heen gelezen. Ik heb eerder wel over conversies gelezen en die waren een stuk minder duur. Maar dat zal dan met minder geavanceerde spullen zijn gebeurd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 28 jun, 2012 14:11

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » zo 16 sep, 2012 14:07

Hi Leen,

hoe staat het met de ZEV-parts omgebouwde eenden?!
Ik vind het nog altijd erg leuk en ben benieuwd hoe het met de ontwikkelingen staat?
- in de praktijk?
- afstand?
- topsnelheid?
- gewicht?
- etc.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Le Patron

Bericht door Le Patron » za 22 sep, 2012 15:01

In Belgie mag je wel elektrisch ombouwen als je je maar aan de regels houd.

http://p.twimg.com/AuIVHj3CMAAcArq.jpg:large
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » ma 12 nov, 2012 20:50

Het gaat hartstikke goed met de elektrische eendjes. Het blijkt dat ze voornamelijk heel lekker rijden. Als het ff kan pakken we tegenwoordig de elektrische transat. Het blijkt dat het elektrisch rijden soepeler en aangenamer is dan de benzine uitvoeringen die we hebben. Als we met een benzine eend de weg op moeten, vanwege de actieradius, dan is het een beetje als terug in de tijd reizen.

De actieradius van de transat is als je rustig rijdt (oftwel max zo'n 85 km/uur) zelfs bij het koudere weer 130 km, de azam gaat zelfs naar de 180 km. Als je wat harder rijdt is dit minder. In de praktijk houden we voor de transat 100 km en de azam 140 km aan als maximale afstand om in één keer te rijden. Je kunt dan gewoon vlot met het verkeer meerijden en als je die afstanden aanhoudt kom je in ieder geval niet zonder stroom te staan.

De topsnelheid is fenomenaal, 140 op de tom tom is met een beetje wind in de rug haalbaar. Ze halen 130 km per uur met tegenwind!

Gewicht, 760kg, 380 op de voorwielen en 380 op de achterwielen:-)

Ik heb ondertussen ook een filmpje gemaakt van de transat zie: http://www.youtube.com/watch?v=c8eCnZuy7k0


Verder heb ik een vaste klant van mij er in laten rijden. Johannes heeft zelf een mehari, maar ook een lancia evo. Hij heeft zijn sporen in de autowereld verdiend door o.a. trainingen te geven voor Porsche, Audi en Volkwagen (PON). Na de testrit was hij helemaal om. Zijn reactie heb ik ook op de pagina van zevparts op facebook gezet. Zie http://www.facebook.com/zevparts?ref=hl

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » di 13 nov, 2012 19:32

ik blijf het erg leuk vinden.
staat zeker op het lijstje: wil ik nog :)

heb je ook wat foto's van de AZAM?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Goebe
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 nov, 2012 21:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

foto's Azam

Bericht door Goebe » di 13 nov, 2012 21:22

Ik ga een manier vinden om hier snel een paar foto's te posten van de Azam, stay tuned! :)

Plaats reactie