Helmond: gewond na frontale botsing met 2CV

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 11 mei, 2011 20:07

Best een klapper geweest hoor. Gezien de situatie zal het niet heel hard gegaan zijn, maar zo een grote bestelbus geeft niet mee hoor.

Hoop dat de bestuurder er goed vanaf gekomen is. Dan is het kunnen redden van de eend minder belangrijk vind ik.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » do 12 mei, 2011 08:50

Zo te zien ontstonden de barsten in de voorruit door het stuur dat naar voren klapte.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 12 mei, 2011 09:02

lordmaster1 schreef:Ik heb m vandaag nog gezien, zo ziet ie er uit zonder vrachtwagen erbij:
Ook nog nieuws van de bestuurder?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 12 mei, 2011 09:18

nee, ik heb m zien staan, heb nog niks gehoord van de bestuurder maar zodra ik iets weet zal ik het melden!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 12 mei, 2011 20:23

Vandaag meer gehoord over de bestuurder:

Omdat hij zijn gordel niet omhad tijdens het ongeval is hij toch erg beschadigd, namelijk:

- Gebroken knieschijven door het raken van de aflegplanken links en rechts van het stuur

- 3 gebroken ribben door het raken van het stuur

- Oogkassen opengehaald bij het stoten tegen de balk boven de voorruit omdat hij brildragend was.

Hij is ondertussen weer thuis, hopen op het beste voor hem!
Zo te zien ontstonden de barsten in de voorruit door het stuur dat naar voren klapte.
Inderdaad van het stuur. Het is wel heel duidelijk te zien dat het stuur + stuurbuis zich mooi weg heeft geklapt bij het knikken van het chassis.
Wie zei ook al weer dat een eend best veilig is bij een aanrijding?
Als het slachtoffer zijn gordel had gedragen was hij er waarschijnlijk lichtgewond vanaf gekomen. Ik heb de bodem gezien, Het chassis heeft onder de bodemplaat de klap mooi opgevangen terwijl de bodem verder niet naar binnen is gekomen. Het slachtoffer had niet bekneld kunnen raken. Geef mij maar een eend in zulke gevallen dan modern blik. Als het slachtoffer zonder gordel in een moderne auto had gezeten was hij waarschijnlijk zwaarder gewond geweest door beknelling en impact van de airbags.


Motor is niks meer van te redden, verbinding tussen motor en bak heeft t deels opgevangen en is uitgebroken. Cilinders platgedrukt, spruitstuk erbij.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 170
Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door renate » do 12 mei, 2011 22:11

Jeetje zonder gordel. . .

Maar toch goed te horen dat de bestuurder er weer zo ver bovenop is dat hij naar huis kan.

Ik heb, terwijl ik van origineel houden houd, in al mijn bakkies rolgordels zitten en draag ze ook. Niet dat het me zal redden als het echt hard gaat, maar zoals bij dit geval kun je de schade wel zo minimaal mogelijk houden.

Ik wens het slachtoffer sterkte en hoop dat hij er geen blijvend letsel aan over houdt.

Greetz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » do 12 mei, 2011 22:23

Ik ben erg onder de indruk van hoe zo'n 2cv eigenlijk opvouwt.

Goed dat de bestuurder er nog redelijk vanaf gekomen is.
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 12 mei, 2011 23:16

dat ik mijn gordel gewoon blijf dragen.....

maar, geeft eens een goed voorbeeld van de impact op een eend. Al blijf ik erbij dat er zoveel factoren meewegen in zo'n geval.....

Sterkte aan de bestuurder!!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 30 mei, 2011 11:57

Zo te zien heeft de bestuurder het raam gekopt... Wel morbide dat dit soort foto's (slachtoffer op straat) op internet komt. Ik zou het niet waarderen als mij dit overkwam en ik vervolgens zo op internet getoond wordt.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » ma 30 mei, 2011 12:08

Twécévé schreef:Zo te zien heeft de bestuurder het raam gekopt...
Als je misschien goed gelezen had kun je lezen dat de bestuurder niet de voorruit gekopt heeft maar de balk erboven. De barst in het raam komt door het stuur wat van de bestuurder af wordt gedrukt.
Laatst gewijzigd door lordmaster1 op ma 30 mei, 2011 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 19:31
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door JoF » ma 30 mei, 2011 18:46

Twécévé schreef:Wel morbide dat dit soort foto's (slachtoffer op straat) op internet komt. Ik zou het niet waarderen als mij dit overkwam en ik vervolgens zo op internet getoond wordt.
Ik weet nog dat ik de informatie van de 112-site had geplukt; daar stonden toen nog wat foto's méér bij (geloof ik), en volgens mij is de foto waarop het slachtoffer te zien was, op die dag ook van de 112-site gehaald. Nu ik de link net weer gebruikte, zag ik inderdaad die foto er weer bij staan. Jouw argumenten deugen wel, dus ik heb de link verwijderd. Verderop in het topic staan voldoende foto's van de (blik)schade.

Groeten, JoF
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)

Plaats reactie