Geen eenden meer in Utrecht centrum?

Alles over het heerlijke eendrijden.
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » do 13 sep, 2012 22:44

Art schreef:..... en geen moer om de auto geven.DIE verpesten het......
supercees schreef:
allemaal van gasten die lol hadden in oude auto's.

Dus...jij vond de auto,s wel leuk , waarom voel je je dan aangesproken?
En voor alle duidelijkheid heb ik het over de vele w124 diesel benzen uit voornamelijk 86 die de LAATSTE tijd met bosjes tegelijk geimporteerd worden. en niets anders dan dat.Ik zie op jou foto enkel een w123. Dus voor de volgende weer komt met nog meer voorbeelden en auto,s waar ik het helemaal niet over heb......Lees eerst eens goed waar ik het nou eigenlijk over heb.

Ik heb zelf ook 3 belastingvrije auto,s waar ik zeker het voorjaar,zomer en herfst dagelijks mee rij, met heel veel plezier.....dan zou ik mezelf toch ook de vinger moeten geven ????, Als ik mijn eerste bericht zo bedoelde als enkelen hier het opvatten? :wink:
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
Tourtoise
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 11 sep, 2011 10:41
Locatie: ZO-Brabant

Bericht door Tourtoise » za 15 sep, 2012 12:25

Ik vind dat Art een punt heeft. Hier op het industrieterrein is een garage met als eigenaar een marokkaan.
Zijn cliëntele bestaat louter uit figuren met W201 en W124 diesels. De helft is zo rot en rookt als een brandstapel en de andere helft die er redelijk goed uitzien zijn bijna allemaal omgekat.
Bij de W201 kun je dat goed zien, een kenteken van 1985 en dan al zo'n nieuwe ruitenwisser erop.
Deze club verpest het in mijn ogen voor de mensen die echt met een oldtimer willen rijden.
All is right with the world !!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 15 sep, 2012 12:47

Oh wat is het weer makkelijk met het vingertje wijzen...

Bah
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Tourtoise
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 11 sep, 2011 10:41
Locatie: ZO-Brabant

Bericht door Tourtoise » za 15 sep, 2012 16:11

Dus de oldtimerregeling / belastingvrij regeling hebben ze in het leven geroepen om massaal 25 jaar oude diesels naar NL te halen?
All is right with the world !!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 15 sep, 2012 16:28

Nee, is de hypotheekrenteaftrek verzonnen voor Mensendieck met een villa van een miljoen? Nee. Kun je het mensen kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken? Nee.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 15 sep, 2012 20:55

Art schreef: En voor alle duidelijkheid heb ik het over de vele w124 diesel benzen uit voornamelijk 86 die de LAATSTE tijd met bosjes tegelijk geimporteerd worden. en niets anders dan dat.Ik zie op jou foto enkel een w123.
dus een w123 is goed en een w124 is fout?

dan ben ik blij dat ik de goede had...

bovendien, jarenlang in een oude diesel rijden is vele malen beter voor het milieu dan het produceren van 1 nieuwe auto. alleen dat produceren gebeurt ver van je bed en de oude diesel rijdt door je straat. maar het is goed om naar het totaalplaatje te kijken, verdiep je er maar eens in.

en als laatste, wat heeft de nationaliteit van de eigenaar van de garage hier mee te maken?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » za 15 sep, 2012 22:51

De nationaliteit van de garage houder wordt alleen gebruikt om een bepaalde stemming te maken.
Jammer dat dit nog steeds gebeurd, ook onder Nederlanders zit " dit " soort volk.
Mijn voorstel : voetbal ook maar afschaffen omdat er veel hooligans zijn!

Waar zijn we mee bezig??

Voor het geld van een redelijke Eend koop je al een Benz, dus wat let je als het je zo steekt....laat een ander eens in zijn waarde.

Maar ja, hier raak je nooit over uitgepraat??

Gr, Luc
Dagelijkse Eend
Rgelmatige handige VW bus uit 1980 DIESEL
en een altijd werkeloos staande Polo , maar voor de schijn "hebben" we dan dus ook een nieuwere auto?? :wink:
Duck your life

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 15 sep, 2012 22:56

In 2011 zijn al aanzienlijk minder net iets ouder dan 25 jaar oude diesels (mercedes) geïmporteerd als in 2010. Het aantal oude diesels is te verwaarlozen op het totale autobestand. Wel is het zo dat de politieke beeldvorming bepaald wordt door de paar dagelijkse gebruikers van deze auto's. Alsof het fijnstofprobleem in de binnensteden wordt opgelost door alle oldtimers te weren.
Het grootste deel van het fijnstof is niet te beïnvloeden door verkeersmaatregelen. Dit zijn vaak natturlijke stoffen, zoals zeezout en heet fijne zanddeeltjes.

De levensduur van de meeste auto's die nu rondrijden is circa 16 jaar eea afhankelijk van de kmstand. Heel raar dat de voorgestelde Utrecht maatregel ruim voor die datum al een auto verbied.
De meest moderne auto's, zogenaamd zuinig hebben veel electronica en veiligheid aan boort waarvan maar af te wachten is of die ook een levensverwachting van 16 jaar gaan halen.

En het maken van een auto is MEGA millieubelastend. En dan hebben we het nog niet over de metalen die nodig zijn om een electrische of een hybride auto van accu's te voorzien.

Mijn devies is gebruik je gezonde verstand. Rij een eend, gebruik piece d'orgine (Liggen toch nog ergens op een plank) of gebruikte onderdelen en maak je niet zo druk.

Knettergek zijn de heren en dames politici en fanatici soms.
Onlangs las ik een voorstel van een deskundige om de bomen in de stad te kappen want die houden het weggwaaien van fijnstof tegen. Zonder de bomen langs de weg is de meting gunstiger.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Geen eenden meer in Utrecht centrum?

Bericht door Twécévé » za 1 feb, 2020 15:30

Afbeelding

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Geen eenden meer in Utrecht centrum?

Bericht door mansvelste » za 1 feb, 2020 20:47

Prachtig voorbeeld van 'n walgelijke yup, Twécévé
Leuke tekening

groet

Theo

Plaats reactie