Oer-Dyane 92-06-EL 1967

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 3 jun, 2015 19:09

Vergelijkbaar met wat mijn 4 deed, 75 met volle wind tegen, 100, 105 zonder wind.
Ik hoop dat het ding ooit de weg nog eens op komt...
Afbeelding
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 3 jun, 2015 21:12

Ik had een dyane 4 uit 70 dat reed zo machtig mooi, misschien nog een keertje af laten stellen door een 400 speciallist. Echt zo laten.
Dan heb je ook nog eens de perfecte kleur, vet jaloers :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

midfriesland
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
Locatie: Wiuwert
Contacteer:

Bericht door midfriesland » wo 3 jun, 2015 21:41

Het is in elk geval een totaal andere beleving dan in de Dyane 6. Duidelijk een flink stuk terug in de tijd. Net een overdekte brommer ... Die ouderwetse vering vind ik best fijn trouwens.

Ik ga sowieso nog wel wat extra tlc in de techniek steken, wie weet, scheelt dat nog een paar km/h. Het motortje komt overigens gezond op mij over; geen rookwalmen, geklop, getik of andere rare bijgeluiden. Ze start vlot en tot een km of 60/h komt ze nog knap mee met het verkeer. De versnellingsbak is in de 2 en 4 wel wat lawaaiiger dan in de 1 en 3 maar het is niet van een niveau alsof de boel elk moment uit elkaar kan ploffen. Verse bakolie doet waarschijnlijk al wonderen.

Als ik er iets aan verander, dan zorg ik er overigens wel voor dat het makkelijk terug origineel gemaakt kan worden. Een tweetraps carburateur lijkt mij in dat kader een simpele aanpassing. Met een beetje geluk hoef ik dan juist iets minder ver in de toeren door te trekken om op snelheid te komen dan nu ...
Ouwe meuk is leuk!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 3 jun, 2015 21:48

Elke aanpassing die je ziet is toch een beetje zonde.

Een 500cc-kit biedt oplossing maar die zijn niet zo makkelijk te vinden ;)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

midfriesland
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
Locatie: Wiuwert
Contacteer:

Bericht door midfriesland » wo 3 jun, 2015 21:53

Wie ooit heeft bedacht om de Dyane te introduceren met een grasmaaierblokje van maar 18pk ... :roll:

't Maakt wel een mooi geluidje, dat dan weer wel, en op landweggetjes is het geweldig rijden. 't Stuurt als een mes. :lol:
Ouwe meuk is leuk!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 3 jun, 2015 22:08

Zou hem ook mooi origineel laten.
Ik had in mijn azam het originele 18pkje wat opgekuist met 21pk delen.
Geeft hem in theorie net 2 pk meer. Zal nooit geen krachtmonster worden maar owh wat rijdt dat mooi als de boel even opgefrist is. Voet op het gasplankje en gaan.
In friesland genoeg mooie binnenweggetjes om deze dyane uit te laten :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 4 jun, 2015 00:57

Dan zou je wel je spruitstuk moeten veranderen hoek van de flensen is anders en is smaller "t past dus niet zo zomaar. Als dan een grotere enkeltraps, tweetraps is niet bedacht voor de pk,s maar om zuiniger te rijden. Maar er is wel erg weinig plek om al die benzine te verbranden. :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

midfriesland
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
Locatie: Wiuwert
Contacteer:

Bericht door midfriesland » do 4 jun, 2015 02:44

Ik heb ook nog wel een GSA 1299 non-eco staan, inclusief vijfbak. :twisted:
Ouwe meuk is leuk!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 4 jun, 2015 06:24

midfriesland schreef:Wie ooit heeft bedacht om de Dyane te introduceren met een grasmaaierblokje van maar 18pk ... :roll:
Niemand, het is vanaf de eerste dag 3 pk meer geweest dan de Eend, anders hadden ze er helemaal weinig van verkocht :D
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 4 jun, 2015 09:52

21 pk is niet veel, maar het is een heel zeldzame auto. Ik zou hem ook écht niet aanpassen. Gewoon lekker over de binnenwegen snorren. (want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring)
Verbruik: Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 4 jun, 2015 12:32

want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg.... :?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 4 jun, 2015 12:48

mijn ervaring he, ik hoop dat na de motorrevisie mijn Dyane wat sneller wordt en het wel verantwoord wordt om op de snelweg te rijden als de maximumsnelheid hoger is dan 100...
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 4 jun, 2015 14:24

Goede dyane rijd met gemak 125 en rijd heerlijk op die snelle weg, goed blok en goeie sporing van je wielen maken het verschil, die laatste word trouwens vaak vergeten als 't ding niet harder wil.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 4 jun, 2015 18:40

Thijs schreef:
want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg.... :?
Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden. :wink:
Schultenbräu das ist mein Bier !

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 4 jun, 2015 18:52

Boudewijn schreef:
Thijs schreef:
want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg.... :?
Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden. :wink:

Of erger nog als je iemand ingehaald hebt; dan moet hij je toch weer even inhalen want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet...


Of nog erger , ze gaan gas geven als je ze net aan het inhalen bent, want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet.....


Of vrachtwagens die op 2 meter achter je gaan rijden en dan denken dat je 12pk dan wel harder kan.... niet dus.....

enz. enz. enz...

Plaats reactie