Doe voorzichtig op de franse autowegen!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Doe voorzichtig op de franse autowegen!!

Bericht door Clau (°\=/°) » di 7 jul, 2015 09:40

http://www.midilibre.fr/2015/07/06/acci ... 186483.php

een 2cv werd van achter aangereden, door een break op dezelfde route. Hij werd gelanceerd en bestuurder dood, passagier ernstig verwond.... Je kunt beter niet de snelweg nemen met een eend...
*miep miep* (°\=/°)

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 7 jul, 2015 09:56

Tegen snelheidsduivels is niets opgewassen. Zo iets kan ook op een Nederlandse snelweg gebeuren.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » di 7 jul, 2015 10:34

Enkel een hummer is in staat alle klappen te overleven. Dit had in mijn 307SW of Saxo ook niet best uitgepakt.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk iets rekening houdt met de kwetsbaarheid. Als mijn dochter van 3,5 aan boord zit rijdt ik enkel binnen mijn woonplaats (ouders, kinderdagverblijf, boodschap, etc.). Zelf ga ik in de ochtend altijd over de snelweg (lekker langer slapen :P) en terug binnendoor. Maar binnendoor maak ik engere dingen mee dan op de snelweg, rakelings passerende trekkers die 50 a 60 scheuren bijvoorbeeld.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 7 jul, 2015 10:53

ik blijf erbij dat de snelweg veel veiliger rijden is dan al die kleine weggetjes met zijwegen, dorpen, inhalende auto's.
kijk je moet dan ook wel gewoon gasgeven en niet 80 gaan rijden op de peage maar op de snelweg kunnen ze er gewoon langs als ze er langs willen. en ja er kan altijd iemand (of jijzelf!!) even niet opletten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 7 jul, 2015 12:10

Aan de details te zien was dit ook een 425cc eend. Dan is een autoroute niet zo'n goed idee...
Maar goed, ik reviseer niet voor niets mijn Dyane, dan is 'ie wat sneller. Wel zo veilig.
Verbruik: Afbeelding

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 7 jul, 2015 18:43

:oops: :oops: die is wel heel erg plat !!!!denk dat ie de pech had om tussen de vangrail en de achteropkomende auto is blijven haken,,, er is werkelijk niks van over

zelf ooit een keer op de duitse autobahn ( a-31) door een mazda x-5 met 150 in de kofferbak gereden eend werd gewoon gelanceerd en kwam meters verder op zijn zijkant tot stilstand .. allebei zonder schrammen maar wel met een hele witte neus uitgestapt af en toe moet je gewoon mazzel hebben ben het wel met diegene eens ga niet met je eend op de snelweg 70 lopen suffen!!! gewoon met het verkeer mee racen dat is tegenwoordig met al die ,,pensionado,s in hun kia suv ( SUF) niet eens moeilijk meer inderdaad beter de snelweg dan al die krappe straatje,s met veel vrachtwagens en ..... je achteruitkijkspiegel zit er niet aleen om je lippenstift op te doen :roll: :roll:
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 8 jul, 2015 06:50

Ongelooflijk, bijna niet meer herkenbaar als auto......
Ik vroeg mij eerst af, "waar is de rest van de auto...."

Maar dit is het enige wat er over is.......

Ook al had je in een ander type kleinere auto gereden, dan zou je dit wellicht ook niet overleefd hebben.
Zoals ook in de tekst staat, is er inderdaad erg hard gereden door de achteropkomende auto.......

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » wo 8 jul, 2015 08:17

David schreef:Ongelooflijk, bijna niet meer herkenbaar als auto......
Ik vroeg mij eerst af, "waar is de rest van de auto...."

Maar dit is het enige wat er over is.......

Ook al had je in een ander type kleinere auto gereden, dan zou je dit wellicht ook niet overleefd hebben.
Zoals ook in de tekst staat, is er inderdaad erg hard gereden door de achteropkomende auto.......
het weinige 'positieve' is dat je er niet veel meer van meekrijgt, dit gebeurd in een split second.

gelukkig zijn ongelukken als deze zeldzaam in Nederland op de snelweg. Verreweg de meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom of in een file op de snelweg.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 8 jul, 2015 08:24

Mee eens.
Veel zal de bestuurder er niet meer van meegekregen hebben............
Als ze die überhaupt nog hebben kunnen vinden......

Onvoorstelbaar.
Ben eigenlijk best wel benieuwd hoe de achteropkomende auto er uit zag en wat voor een het was.

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » wo 8 jul, 2015 09:46

Heel eng dit.....
Krijg er kippenvel van als ik er naar kijk. :cry:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 8 jul, 2015 23:28

was deze al tegengekomen, veroorzaker was een 170 km rijdende niet oplettende, glaasje op, bestelauto rijder.... (bron journal locale...)

eend was gelanceerd en heeft de vangrail gepakt, half eronder, en nou ja, net als een motorrijder, vangrailpalen zijn stoppers....

de fotos in de link hierboven zijn van na knippen en bergen slachtoffers..... maakt het niet minder erg, maar het verklaart wel waarom er geen herkenbare punten meer zijn wat betreft de koets...

echt heavy shit...
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 9 jul, 2015 06:52

OK

Maakt de foto's wat meer verklaarbaar.
Vond het er bizar uit zien.....

inderdaad heavy shit!

Plaats reactie