het comfort van een eend

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

het comfort van een eend

Bericht door Metdefranseslag » di 29 mei, 2018 19:56

Hoi,
Laatst stond er een eend te koop met wat snufjes om het comfort te verhogen. Dat maakte me nieuwsgierig of en hoe er nog meer aan gedaan kan worden om het comfort wat te vergroten.
Graag jullie ervaringen met name op het gebied van kinderen.
M.v.g,

Michel

p.s. komende zomer wil ik een lange rit samen met mijn kinderen maken
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » di 29 mei, 2018 20:06

veel comfort is er zowieso niet in de 2cv.
ik ga begin juli met de kinderen tot in la rochelle rijden.
het enige dat ik aangepast heb zijn driepuntsgordels achteraan en een soort middenconsole voor de achterbank voor hun drinken...
een zonnedak komt er ook nog op zodat ze (en ik) niet voortdurend in de zon zitten...

mvg Nic

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 29 mei, 2018 20:12

Extra 12 volt punten op achterbank gecombineerd met USB poort?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 30 mei, 2018 09:41

Het enige dat ik heb toegevoegd is een dubbele contactdoos 12V voor het opladen van telefoon en navigatie.
Op meetings is dat ook erg handig aangezien er vaak geen stroom is op je kampeerplek.
Als je wel op een camping kampeert heb je dan zelfs ook geen stroom nodig... Alles op 12V en de koelkast op gas.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 30 mei, 2018 10:09

Veel comfort aanpassingen heb ik niet. Geen eentje eigenlijk. Wel aanpassingen om gebruik voor dagdagelijks gebruik (ook de winter!) te vergroten:

- lichtverklikker: te vaak stond de buurman op de stoep dat ik de lampen had laten branden)
- derde remlicht: dingetje van de Brezan, zo bevestigd en de veiligheid gaat enorm omhoog
- één tweepuntsgordel achterin (wilde er twee maar volgens garage ging dat niet omdat bout onder bank dol was ofzo).

Afbeelding

Wensen voor de toekomst:
- usb lader laten bevestigen
- aanjager in kachelpijp aangezien ik 's winters pas zicht krijg als ik bijna op mn werk ben.
- goede isolatie (heb nu niks op voetenbak zitten) eventueel ook in de deuren/achterklep.

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 30 mei, 2018 13:28

usb, 12v, kachelaanjager etc zit er ook in, maar dat is niet perse ifv de kinderen....

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » wo 30 mei, 2018 18:20

Usb-aansluiting daar had ik nou niet aan gedacht. Daar maar eens naar op zoek. Kan ik daar eventueel ook een lampje of een kleine ventilator op aansluiten. 3e remlicht is ook een aardig idee. Ik heb het geluid al aardig gereduceerd door extra bekleding en gebruik een kussen voor in de rug. Echt comfortabel zal het uiteraard niet worden maar soms kom je een heel eind met die kleine dingetjes.
Bedankt tot zover.
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 30 mei, 2018 22:39

als sommige mensen hier op het forum beweerden dat hun zcv stoel comfortabel zat geloofde ik ze niet, tot ik enkele maanden geleden alle rubbers vervangen heb...
enorm verschil!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 30 mei, 2018 23:23

Ja dat scheelt inderdaad enorm.

Ik bedenk me net dat ik bij de Eend voor extra comfort heel veel bitumen dempingsplaat heb aangebracht zowel in de deuren als op de voetenbak en dashboard.
Dat scheelt echt enorm in de herrie.
Op de snelweg hoor je nu voornamelijk windgeruis van het dak.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 31 mei, 2018 04:49

Ik heb heeeel veel aan mijn Eend gedaam om het comfort te verhogen, het zou een hele lange lijst worden....
Geluidsisolatie is slechts één ervan.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 31 mei, 2018 09:22

O ja, electrische ontsteking!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 31 mei, 2018 11:37

Nic schreef:als sommige mensen hier op het forum beweerden dat hun zcv stoel comfortabel zat geloofde ik ze niet, tot ik enkele maanden geleden alle rubbers vervangen heb...
enorm verschil!
Nou precies dat. een kussen in je rug ubetekend hoogstwaarschijnlijk dat de rubbers gaar zijn. en die rubbers slijten ook best rap. Het voordeel als je ze vervangt is ook dat je zelf evt een extra rubber kan plaatsen waar je extra ondersteuning wilt (zoals bijvoorbeeld in je onderrug) zodat je de zitting helemaal kan aanpassen aan hoe jij het lekker vind zitten.

en ik vind dus echt niets zo lekker zitten als een 2cv zitting ook op lange stukken waar ik bij de meeste moderne auto's na een paar uur toch echt last van mn rug krijg
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 31 mei, 2018 15:44

Nadeel van nieuwe rubbers is wel weer dat je tegen het dakrand aan zit te kijken.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » do 31 mei, 2018 23:48

comfort ?????

als al die zogenaamde ,,restaurateurs ,, nou eens beginnen met een eend ZOALS HIJ UIT DE FABRIEK KWAM in elkaar te zetten , en niet uit ge,makzucht gewoon de helft van alle bekleding., bekabeling , bouten en klemmen weg te laten . ben je al op bijna 90% wat rest ? KACHELAANJAGERS 123 ontsteking GEEN orginele bobine !! en dan kan je met zo,n ding gewoon de wereld rond .

voor het eeuwige roesten van een eend is ook al decennia een oplossing ,,, maar dit terzijde dat heeft niks met comfort te maken . je slaapt er wel rustiger van :o :o
wat niet kan doen we lekker toch

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » vr 1 jun, 2018 12:32

wusten-fuchs schreef:comfort ?????

als al die zogenaamde ,,restaurateurs ,, nou eens beginnen met een eend ZOALS HIJ UIT DE FABRIEK KWAM in elkaar te zetten , en niet uit ge,makzucht gewoon de helft van alle bekleding., bekabeling , bouten en klemmen weg te laten . ben je al op bijna 90% wat rest ? KACHELAANJAGERS 123 ontsteking GEEN orginele bobine !! en dan kan je met zo,n ding gewoon de wereld rond .

voor het eeuwige roesten van een eend is ook al decennia een oplossing ,,, maar dit terzijde dat heeft niks met comfort te maken . je slaapt er wel rustiger van :o :o
zou ik me aangesproken moeten voelen? nee waarschijnlijk niet!
het zal wel aan mij liggen dat ik de indruk heb dat je nogal arrogant overkomt...

de helft van bekleding, bekabeling, bouten en klemmen weglaten, dan schiet er niet meer veel over van de 2cv...

Plaats reactie