Met vouwwagen naar Kroatië
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Met vouwwagen naar Kroatië
Hallo allemaal,
Dit jaar ben ik van plan om voor het eerst met de vouwwagen op pad te gaan achter de eend. En wel naar de meeting in Kroatië.
Nu heb ik al aardig wat gelezen over vouwwagens achter de eend, maar ik wil toch ergens wel een beetje feedback qua mogelijkheden.
Op zich kan een vouwwagen prima achter de eend. Maar.... Ik neem aan dat er onderweg vast wel een paar klimmetjes zullen zijn.
In hoeverre trekt een eend dat? En dan op de manier dat we ook weer heel thuis komen?
De vouwwagen is een alpenkreuzer allure die netjes terug gestript wordt naar 280kg.
Dit jaar ben ik van plan om voor het eerst met de vouwwagen op pad te gaan achter de eend. En wel naar de meeting in Kroatië.
Nu heb ik al aardig wat gelezen over vouwwagens achter de eend, maar ik wil toch ergens wel een beetje feedback qua mogelijkheden.
Op zich kan een vouwwagen prima achter de eend. Maar.... Ik neem aan dat er onderweg vast wel een paar klimmetjes zullen zijn.
In hoeverre trekt een eend dat? En dan op de manier dat we ook weer heel thuis komen?
De vouwwagen is een alpenkreuzer allure die netjes terug gestript wordt naar 280kg.
Laatst gewijzigd door 2cvzeeland op za 18 mei, 2019 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Dat gaat prima als je op tijd terug schakelt.
De Alpenkreuzer Allure is voorzien van een oplooprem dus je kunt tot 400kg gaan.
De Alpenkreuzer Allure is voorzien van een oplooprem dus je kunt tot 400kg gaan.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Hai Thijs, dank voor je reactie. De allure is niet geremd hoor. Heeft een vaste dissel met handrem.Thijs schreef:Dat gaat prima als je op tijd terug schakelt.
De Alpenkreuzer Allure is voorzien van een oplooprem dus je kunt tot 400kg gaan.
Maar de vouwwagen zal geen problemen geven bij een flinke klim? Heb in Duitsland namelijk al eens een eend getroffen die bij het klimmen gesneuveld was met een caravannetje dr achter. (Het betreft trouwens een 80-er jaren allure)
Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
De Allure is wel degelijk geremd.
Als er een handrem op zit dan zit er ook een oplooprem op.
Net achter de koppeling zie je dat rubber zitten. Daar schuift hij in als je remt.
Ik weet dat zo zeker omdat er hier 1 naast me staat....
1988, grijze tent met oranje accenten.
Wielen van een Trabant.
Bermkeuken en een mega-mistlamp.
De dissel is trouwens ook niet vast. Deze is demontabel met de 2 bouten vlakbij de bak.
Als er een handrem op zit dan zit er ook een oplooprem op.
Net achter de koppeling zie je dat rubber zitten. Daar schuift hij in als je remt.
Ik weet dat zo zeker omdat er hier 1 naast me staat....
1988, grijze tent met oranje accenten.
Wielen van een Trabant.
Bermkeuken en een mega-mistlamp.
De dissel is trouwens ook niet vast. Deze is demontabel met de 2 bouten vlakbij de bak.
Laatst gewijzigd door Thijs op za 18 mei, 2019 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Verrek, ik zie het! Was me nog geeneens opgevallen!Thijs schreef:De Allure is wel degelijk geremd.
Als er een handrem op zit dan zit er ook een oplooprem op.
Net achter de koppeling zie je dat rubber zitten. Daar schuift hij in als je remt.
Thnx! Weer wat geleerd haha...
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Hahaha, zo leer je nog eens wat.
Nog een tip: boven de koppeling zit een klein gaatje waar een hangslot door kan.
Dan kun je niet aan of afkoppelen.
Ik heb nog een disselbak met de beugel te koop voor dit type....
Nog een tip: boven de koppeling zit een klein gaatje waar een hangslot door kan.
Dan kun je niet aan of afkoppelen.
Ik heb nog een disselbak met de beugel te koop voor dit type....
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Whaha, herkenbaar die mistlamp... Dacht dat die aftermarket was. Die van ons is bruin zonder oranje accenten. Wel inclusief de originele schijtlelijke gordijntjesThijs schreef:De Allure is wel degelijk geremd.
Als er een handrem op zit dan zit er ook een oplooprem op.
Net achter de koppeling zie je dat rubber zitten. Daar schuift hij in als je remt.
Ik weet dat zo zeker omdat er hier 1 naast me staat....
1988, grijze tent met oranje accenten.
Wielen van een Trabant.
Bermkeuken en een mega-mistlamp.
De dissel is trouwens ook niet vast. Deze is demontabel met de 2 bouten vlakbij de bak.
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Maarre... Mijn vraag of de klimmetjes geen probleem gaan zijn?
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Je bedoelt gewoon vintage.... Retro...
Ik rijd al jaren met mijn zelfgebouwde caravan door Europa.
Deze heeft een Walker vouwwagen onderstel.
Het probleem met de caravan is de luchtweerstand maar dat heb je met de vouwwagen niet.
Dat gewicht krijg je wel een heuvel op. Het gaat alleen wat langzamer dan anders.
Op tijd terugschakelen is het belangrijkste.
Een beetje meer toeren dan je leuk vindt is geen probleem.
Er is hier ergens een heel topic aan gewijd.
'iets om achter je eend te hangen' zoiets heet het topic.
Ik rijd al jaren met mijn zelfgebouwde caravan door Europa.
Deze heeft een Walker vouwwagen onderstel.
Het probleem met de caravan is de luchtweerstand maar dat heb je met de vouwwagen niet.
Dat gewicht krijg je wel een heuvel op. Het gaat alleen wat langzamer dan anders.
Op tijd terugschakelen is het belangrijkste.
Een beetje meer toeren dan je leuk vindt is geen probleem.
Er is hier ergens een heel topic aan gewijd.
'iets om achter je eend te hangen' zoiets heet het topic.
Laatst gewijzigd door Thijs op za 18 mei, 2019 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Ja, haha, zo noemen we dat tegenwoordigThijs schreef:Je bedoelt gewoon vintage.... Retro...
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Heb links en rechts al wel wat gevonden, maar ik ben specifiek benieuwd naar heuvelachtige landschappen. Maar als ik jou zo hoor zal dat dus geen probleem zijn...Thijs schreef:Je bedoelt gewoon vintage.... Retro...
Ik rijd al jaren met mijn zelfgebouwde caravan door Europa.
Deze heeft een Walker vouwwagen onderstel.
Het probleem met de caravan is de luchtweerstand maar dat heb je met de vouwwagen niet.
Dat gewicht krijg je wel een heuvel op. Het gaat alleen wat langzamer dan anders.
Op tijd terugschakelen is het belangrijkste.
Een beetje meer toeren dan je leuk vindt is geen probleem.
Er is hier ergens een heel topic aan gewijd.
'iets om achter je eend te hangen' zoiets heet het topic.
Van polen naar Kroatië vond ik t namelijk zonder vouwwagen al redelijke samengeknepen billenklimmetjes...
Ik zal dat topic eens proberen te vinden...
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Ja het gaat inderdaad niet zo erg vlot....
Naar beneden trouwens wel.....
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?f=24&t=5265
Daar dus.
Naar beneden trouwens wel.....
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?f=24&t=5265
Daar dus.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Thnx!Thijs schreef:Ja het gaat inderdaad niet zo erg vlot....
Naar beneden trouwens wel.....
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?f=24&t=5265
Daar dus.
Verstuurd vanaf mijn Mate10 Pro met Tapatalk
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 965
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
volgens mij moet je eens contact opnemen met captain crimson, die muziekant uit enschede. die rijdt al jaren met een predom caravan door heel europa rond met een eend en met een S opbouw
met eendige groeten,
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Re: Met vouwwagen naar Kroatië
Nou... Het "probleem" heeft zich vanzelf opgelost. De eend klinkt motorisch niet lekker, dus besloten om het beestje thuis te laten en met met de picasso te gaan...
2CV Transat 1984 || Xsara Picasso 2004
2CV Transat 1984 || Xsara Picasso 2004
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003