Club of Special

Alles over het heerlijke eendrijden.

Welke uitvoering heeft je voorkeur?

Club
14
36%
Special
17
44%
Het beste van beide
7
18%
maakt mij niet uit
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 15 mei, 2007 19:16

Wiebe schreef:Rechterbuitenspiegels zaten ook standaard op de laatste spécials, dus ook niet echt een club-eigenschap. Wel verrekt handig!
Vind je? Gebruik hem zelf nooit. Komt misschien omdat ik het met lessen ook niet geleerd heb. Dan werd namelijk de rechterbuitenspiegel door de instructeur gebruikt.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » di 15 mei, 2007 19:34

Ik heb wel regelmatig dat ik door m'n zijruit naar buiten kijk op zoek naar een spiegel, dus misschien moet ik er ook maar eentje opzetten :lol:
Niet dat de berm zo ongezellig is om naar te kijken, maar het is toch zonde van de moeite van m'n rij-instructeur geweest :wink:
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 15 mei, 2007 20:24

Rechterspiegel op een eend vind ik hoogstens handig met krap parkeren.Maar ik heb hem niet op mijn club en ik mis hem ook nog niet.Een eend is zeker in vergelijking met moderne auto's zo overzichtelijk.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 15 mei, 2007 22:01

kMoet me herstellen; ik haalde vanavond met mn leenDyane, zonder rechterspiegel, een andere auto in en toen ik terug op de rechterbaan wilde keek ik in de rechterspiegel....die er niet zat. Gebruik dus wél mn rechterspiegel als ik terug wil naar rechts om te zien of ik iemand voldoende heb ingehaald om terug te kunnen.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 15 mei, 2007 23:01

Mij werd vroeger geleerd dat je de gepasseerde auto weer in je binnenspiegel moest zien. was dat zo dan kon je veilig naar rechts terug. Maar dat is ook alweer 21 jaar geleden en toen hadden heel veel auto's geen rechterspiegel :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 15 mei, 2007 23:06

Jeroen-citroen schreef:Mij werd vroeger geleerd dat je de gepasseerde auto weer in je binnenspiegel moest zien. was dat zo dan kon je veilig naar rechts terug. Maar dat is ook alweer 21 jaar geleden en toen hadden heel veel auto's geen rechterspiegel :wink:
grappig, zo heb ik het ook geleerd (en dat is 2 jaar terug)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 16 mei, 2007 09:15

ik heb het ook zo geleerd (9 jaar geleden), maar ik denk dat het meer te maken heeft dat het dan ook prettiger is voor degene die je inhaalt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » wo 16 mei, 2007 11:52

Over club en special: iemand vertelde mij dat de specials werden geleverd met rubbermat, maar dat de clubs origineel een kokosmat hadden.

Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Weet iemand hier iets van?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 16 mei, 2007 11:56

Volgens mij hadden ze gewoon allebei een rubbermat.
Ik zou wel graag een kokosmat hebben maar je vind ze bijna alleen maar met rubber rug :(
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 16 mei, 2007 17:12

Jeroen-citroen schreef:Rechterspiegel op een eend vind ik hoogstens handig met krap parkeren.Maar ik heb hem niet op mijn club en ik mis hem ook nog niet.Een eend is zeker in vergelijking met moderne auto's zo overzichtelijk.
maar, dan ben ik benieuwd, wordt er door de mensen die m niet als nuttig wordt ervaren veel op de snelweg gereden / ingehaald? ik moet dus elke dag 2 keer van links invoegen. even je hoofd omdraaien en je ziet het ook, maar zo'n spiegeltje is dan toch best handig (niet noodzakelijk, maar handig) bij het terug invoegen na inhalen hanteer ik altijd: als ik m in de binnen speiegel zie ben ik er ruim voorbij

douwe -v6 special met club dak en rechthoekige (halogeen) lampen-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 16 mei, 2007 17:37

Ik rij met de eend idd niet veel snelweg. Aan de andere kant als ik terugkijk op mijn rij verleden hadden de meeste auto's die ik had (ook een eend) toen ik nog wel veel snelweg reed geen rechterspiegel. Het zal ook wel een kwestie van gewenning zijn denk ik. Nogmaals ik mis hem eerder met krap parkeren en manoevreren. Je hoort me ook niet zeggen dat ik een rechterspiegel nutteloos vind, alleen heb ik hem niet op de eend :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie