Wintergril

Alles over het heerlijke eendrijden.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5830
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 jan, 2010 13:05

klinkt goed, fleecedeken als winterdak, lekker knus.

Wintergril gewoon van stuk karton knippen en met wat draad vastzetten (bijvoorbeeld vuilniszak snelbinders).

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 4 jan, 2010 14:33

waggel (°\=/°) schreef:Dus je kunt van een fleecedeken een eigen wintergril maken?
Het is hier nu -10 sochtends en ik heb geen wintergril. Ik ga nu wel even kijken want ik moet sowieso een nieuwe grill, maar in de tussentijd moet ik ook wel op en neer de berg over elke ochtend en middag.
Kun je gewoon een stukkie fleece voorin de grill proppen? Binnenin lijkt me wat gevaarlijk...
bij -10, geen wintergrille en dan de motor zwaar belasten de berg op? hmm even met een zootje ducktape de grille afplakken zou ik zeggen! vooral als je toch al een nieuwe grille "moet" en daar zou ik dan toch echt een wintergrille bij kopen!

en idd fleece is voor extra dak isolatie
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 230
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:17
Locatie: loosbroek

Bericht door fonflaar » ma 4 jan, 2010 20:15

vanavond ook maar even de maten opnemen van het dak. ik heb voor 3 euro een fleece dekentje gekocht bij de ikea. als deze even netjes op de zelfde binnen maten van het dak geknipt en gezoomd wordt en bevestigd wordt door deze tussen de dakbalkjes te frotten blijft je eend aanzienlijk warmer. maar dit is natuurlijk alleen voor het comfort van de inzittende
Goed idee zeg, op m'n (nieuwe) dakje begonnen zelfs aan de binnenkant een paar vochtplekken te komen leek wel, al veeg ik steeds zoveel mogelijk de sneeuw eraf. Heb er net dus ook even een oud fleecedekentje in gefrot. Maar hoe of waaraan maken jullie het achterste stukje dan vast? Want de laatste stang zit een eindje boven het achterraam zeg maar, heb het nu maar teruggeslagen want anders hing er een stuk deken voor m'n achterruit.. :roll: .
yeah weer een rijdende eend........:-)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 4 jan, 2010 20:18

Laat het dekentje niet te lang zitten en nog beter haal hem er soms ook even uit. Want tussen de deken het je dak krijg je soms schimmelvorming.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 230
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:17
Locatie: loosbroek

Bericht door fonflaar » ma 4 jan, 2010 20:20

Punky schreef:Laat het dekentje niet te lang zitten en nog beter haal hem er soms ook even uit. Want tussen de deken het je dak krijg je soms schimmelvorming.
ja hé 't zit er net in..... :? nee hoor bedankt voor de tip, zal het in de gaten houden!
yeah weer een rijdende eend........:-)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 4 jan, 2010 22:35

ik heb zo'n stukje staal "draad" van een voorbank gelof ik (maar een houten stokje of zoiets kan natuurlijk ook) in het achterste deel (even onder de naaimachine) en dan in de hoekjes met tiewrapjes aan die achterste balk vastzetten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21

Bericht door sellavie » di 5 jan, 2010 11:58

als je je buitendak ff losmaakt is de spanning bij het achterbalkje minder dus makkelijker tussen te frotten,
Ik kom met die pekelzooi mooi niet buiten

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 6 jan, 2010 11:40

maar dan heb jij een ander stuk blik erbij?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie