Ongeluk gehad... eend total loss.... Wat nu?

Alles over het heerlijke eendrijden.
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » zo 14 feb, 2010 15:43

Vrouw is langsgeweest. Had toch wel een soort van 'iets' verwacht. Bosje bloemen? Wijntje? Niets.
En ze vertelde dat de verzekering hier heel handig is met het total loss verklaren. dan krijg je het wrak niet terug maar dan gaan zij hem leuk repareren en weer verkopen.

Nou, dat geeft de burger weer moed. Vive la France
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » zo 14 feb, 2010 15:58

Nou dat moet je dus echt niet doen, volgens mij is de eend nog wel te redden, wat de koets etc. betreft.
Mischien kun je iets regelen??
Zodat i niet total loss word verklaard??

Sterkte, en succes

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » zo 14 feb, 2010 23:55

Clau (°\=/°) schreef:Vrouw is langsgeweest. Had toch wel een soort van 'iets' verwacht. Bosje bloemen? Wijntje? Niets.
En ze vertelde dat de verzekering hier heel handig is met het total loss verklaren. dan krijg je het wrak niet terug maar dan gaan zij hem leuk repareren en weer verkopen.

Nou, dat geeft de burger weer moed. Vive la France
Sja joh Vive la Burocatie zul je bedoelen :? :evil: :? (een europa? me hoela)
dat zou ik idd ook niet accepteren in ieder geval, jij straks met te weinig geld afgescheept(of nog erger niks) en zij aan de haal met een eend die (mischien)nog opgeknapt kan worden. Weest gewaarschuwd
:!:

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » ma 15 feb, 2010 08:18

Clau (°\=/°) schreef:En ze vertelde dat de verzekering hier heel handig is met het total loss verklaren. dan krijg je het wrak niet terug maar dan gaan zij hem leuk repareren en weer verkopen.
Hee, joh...
Laat je niet op de kop zitten door 'keukentafelpraatjes'.
Lees de reacties van de eerste pagina (Roadrunner t/m Gerard2cv) nog eens terug...
En neem daarvoor ook de tijd!! Die verzekeringsmaatschappij doet dat waarschijnlijk ook!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 15 feb, 2010 08:38

Clau,bedenk wel dat het altijd jouw auto blijft,tot je vrijwillig afstand tekent.De verzekering kan hem nooit afnemen,wel kopen met jouw toestemming.Ik heb meerdere schadeexperts naar huis gestuurd omdat we het niet eens werden.Dan sturen ze maar een andere.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 15 feb, 2010 09:13

Yep vandaag gaat de verzekeringsmolen draaien.
Ok Gerard, dat is goed om te weten.
Maar in de tussentijd staat mn eend lekker buiten in de kou sneeuw en regen. ( ze hadden het dak niet eens dichtgedaan toen ik hem kwam bekijken, zelf dus maar even gedaan)
Ik heb liever dat hij hier bij mij in de garage staat. Als dit maanden gaat duren dan gaat die auto echt wel achteruit!

Dan komen die schade experts maar hier, zal wel niet kunnen maar dat ga ik proberen te informeren.
*miep miep* (°\=/°)

drasseldrap
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 17:41

Bericht door drasseldrap » ma 15 feb, 2010 16:40

nou Punky geef me naam dan maar............haha ik wist t nl niet meer
wilde dimitri frenkel frank opschrijven maar dacht
das nie goe nie :roll:

maar ok
ik begrijp dus dat je niet mag verwijzen naar iets ....of iemand of zo

gelukkig ben ik niet goed in namen maar tja....hoe leg ik dan uit wat ik bedoel......

mmmmmmmmmm maar s op broeden dan.... :D

hoop in ieder geval dat dit eendeverhaal een happy end mag hebben

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 15 feb, 2010 20:03

Geard 2CV schreef:
Clau,bedenk wel dat het altijd jouw auto blijft,tot je vrijwillig afstand tekent.De verzekering kan hem nooit afnemen
Alles goed en wel maar als de verzekering niet betaalt als er een conflict is over de waarde dan zit je nog steeds met je pink in het zand.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 15 feb, 2010 20:39

Woensdag komt de expert en morgen gaan we hem even bellen.
Het kan altijd dat het iemand anders nog gaat overkomen en misschien kan het voor iemand anders nog wel leerzaam zijn.

Wat ik heb gedaan is een A4tje gemaakt met duidelijke foto's van mijn eend, waarop duidelijk de staat is te zien.
Verder een 10 tal advertenties van leboncoin uitgeprint met een vergelijkbare waarde. Dit geven we aan de expert met het vriendelijke verzoek om rekening te houden met de waarde van deze auto's. ( en de gedupeerde eigenaar natuurlijk :-) )

Woensdag meer nieuws dus, ik hou het hier wel bij.

Wat wel raar was dt ik vandaag mijn verzekering had gebeld en er werd niet moeilijk gedaan over het huren van een auto om mijn tweede klus in Nl te doen. Maar toen mijn vriend een uurtje later belde kregen we te horen dat ik recht heb om een auto te huren voor niet meer dan 8 dagen en voor een bedrag van 23,- per dag.
Morgen gaan we maar naar zo'n verhuurbedrijf vragen want ik heb hem niet gevonden. En ik denk niet dat ik over 8 dagen al rond ben en een andere rijdende auto heb.
Blijft raar, je hebt zelf geen schuld maar bent wel de lul.
Ik ga absoluut mn verzekering goed aanpassen na dit gedoe.

to be continued
*miep miep* (°\=/°)

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
Locatie: vlaardingen

Bericht door Roadrunner » ma 15 feb, 2010 22:42

wees nou bijdehand en bel NU (tot 23:30 uur) die garage in NL waar je was toen je met pech stond weekje of twee terug......

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » di 16 feb, 2010 07:28

Damn...dat heb ik gemist. Viel gister als een blok in slaap. Ik bel vandaag
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 16 feb, 2010 09:19

Je zei dat je een centrifugaal koppeling had, die kun je overzetten op een andere eend. Je hebt misschien de bak nodig, maar zeker het vliegwiel en de trommel waarop de normale koppeling zit en de afstandsbussen tussen motor en bak. Let op de moer voor de koppelingstrommel op de bak heeft volgens mij linske draad. De speciale moeren hiervoor een zogenaam de H-moer kun je gewoon bij Citroen bestellen.Voor de rest weinig verschil met een normale eend.
Succes
diverse Citroens, wat anders.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » di 16 feb, 2010 21:03

AZL57, dat is waar, dat wist ik niet en was me gister ook uitgelegd.

Vandaag bij de huisarts geweest en die adviseerde mij om dus aangifte nog eens te doen bij de Gendarmerie tegen de vrouw die het ongeluk heeft veroorzaakt. Dit om de cirkel rond te maken en om nog een extra kans te krijgen om de verloren kosten van mijn werk terug te krijgen.
Ik vind het nogal wat, beetje amerikaanse praktijken maar goed als het zo werkt hier dan ga ik dat wel doen.
Komt wat hebberig over maar goed ik heb er ook genoeg gezeur van eerlijk gezegd.
Ik kan hier op het platteland niets zonder auto en ben dus afhankelijk van anderen die mij nu helpen.

Mij benieuwen hoe dit afloopt.
*miep miep* (°\=/°)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 16 feb, 2010 22:11

Clau (°\=/°) schreef:Komt wat hebberig over maar goed ik heb er ook genoeg gezeur van eerlijk gezegd.
niks hebberig, je lijdt toch schade? daar betaal je nou je verzekeringspremie voor. heb je geen rechtsbijstandverzekering?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 17 feb, 2010 09:47

van een ongeval/aanrijding wordt je zelden echt "beter"( en ik kan het weten :wink: ). Dus hebberig ben je echt niet.Je moet er voor zorgen dat je in ieder geval dat krijgt waar je recht op hebt. Een een rechtsbijstand is een goeie hulp daarbij.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie