Verstijfd van angst achter het stuur

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Verstijfd van angst achter het stuur

Bericht door Kulio » ma 24 mei, 2010 07:22

Mijn vrouw trok na drie jaar de stoute schoenen aan en ging achter het stuur van de Dyane. Vol gas met slippende koppeling reed ze weg. Ik heb de pook voor haar bediend en eenmaal in z'n 3 bleef ze daarin. Ze zat als een zombie, verstijfd achter het stuur, doodsbang. Bij de eerste gelegenheid om te stoppen ging de auto aan de kant en werd er gewisseld. Ik kreeg te horen dat ze NOOIT meer achter het stuur van een A type zou gaan. Normaal gesproken rijdt ze tamelijk ontspannen en correct.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt?

martijn timmers
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 22:14
Locatie: 's-heerenberg

Bericht door martijn timmers » ma 24 mei, 2010 08:21

Mijn moeder denkt er niet over om in de burton te rijden, maar de eend daarintegen wil ze nog wel een keer in rijden.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1871
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 24 mei, 2010 08:30

Ja, dat herken ik. Mijn vrouw heeft één keer met mij er bij gereden en was zeer gespannen. Daarna is ze nog eens samen met mijn dochter met de eend weg geweest. En dat is de laatste keer geweest dat ze er mee gereden heeft. Zelfs de eend even aan de kant zetten om met de Opel weg te kunnen, zal ze niet doen. We hebben de eend destijds gekocht als hobby auto voor mij en als tweede auto voor haar omdat ik 60 kilometer hiervandaan werkte op een plaats waar je moeilijk per openbaar vervoer kon komen (afgezien van de kosten) en ik dus altijd vrij moest nemen als zij de auto een keer nodig had.
Het is dus mijn auto geworden. Dat ze er niet meer mee rijdt heeft ook zijn voordelen, de eend hoeft nu niet perse te kunnen rijden. Als hij enige tijd stil staat voor reparatie (nu al 3 maanden) zal niemand mij op gaan jagen om de zaak af te maken.
Nog een opmerkelijk iets: mijn dochter was 14 jaar toen we de eend kochten en is een paar keer mee geweest. Daarna weigerde ze om in te stappen omdat ze niet in dat ding gezien wilde worden. Ze is nu bijna 18 en zal nog steeds niet mee gaan.
Schultenbräu das ist mein Bier !

martijn timmers
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 22:14
Locatie: 's-heerenberg

Bericht door martijn timmers » ma 24 mei, 2010 09:01

@Boudewijn: Mijn vrienden (leeftijd 16 t/m 18 ) kunnen niet wachten tot ik m'n rijbewijs heb, zodat ze mee kunnen rijden! En als ik met m'n pa een rondje ga rijden, vechten ze wie er mee mag :lol:

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 24 mei, 2010 09:17

Alhoewel mijn vrouw eerst erg sceptisch was over de besteleend is ze nu om.
Ze heeft er wel is waar nog niet in gereden, maar ze is erg geinteresseerd, en wil er graag een ritje in maken als de wagen gerestaureerd is.
Ook de vriendin van mijn zoon vond het eerst meer niks. Maar toen we met de eend op de aanhangwagen voor de eerste keer het erf op kwamen rijden vond ze hem meteen "cool" en ze heeft ook geholpen met het slopen van de wagen.
of ze erin wil rijden weet ik niet. Mijn zoon wilde een Dyane kopen , zodat ze zich daarmee kon helpen, maar dat vond ze toch niks.
Ik heb met vrouwen gesproken die vroeger een eend hebben gereden, en er heel erg enthousiaste verhalen over hebben .

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 25 mei, 2010 09:25

Mijn vrouw heeft een aantal keren met de eend gereden maar erg enthousiast werd ze er niet van. De choke vond ze een crime het schakelen waardeloos het remmen eng en de handrem raar. De handrem heeft ze dan ook op een ritje vergeten en dan thuis komen met het verhaal "hij is niet vooruit te branden en hij stinkt" :shock: Hoe zou dat nou komen :lol:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 25 mei, 2010 10:07

pfoe, ben blij dat het hier anders is. zoieso is de eend bij ons de enige auto. na het behalen van haar rijbewijs zijn we gelijk gaan rijden in de dyane. en ja dat vond ze best eng, maar wende vrij vlot. ik geloof niet dat ze sindsdien iets anders heeft gereden dan eend en het ford transit busje van dr werk. oja 1 x in een ami :D

Ik denk niet dat ik michelle in een andere auto krijg anders dan een eend gelukkig
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 25 mei, 2010 19:56

Mijn vriendin is de eigenaarresse van onze Eend!
Zodra ze achter het stuur stapt, is het een grote grijns en gaan!!!!
Heb ik zelf geen last van..........ahum. :wink:
Maar nu ook bij de Dyane, zodra ze de kans krijgt is ze er mee weg.
Heerlijk toch!!

Gebruikersavatar
Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 feb, 2010 10:45
Locatie: Nijkerk

Bericht door Sjon1991 » di 25 mei, 2010 22:14

Mijn moeder is ook niet echt dol op de eend.. en andersom :lol:
Eendje krijgt meestal wat kuren als m'n moeder achter het stuur zit.
Het is al een aantal keer voorgekomen dat ze bijvoorbeeld niet meer aanslaat na het boodschappen doen. Dus nu durft m'n moeder niet meer zonder mij of mijn vader weg met de eend :P Het zal wel aan mn moeder liggen, want vroeger met de BX ging het net zo!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 965
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 6 jul, 2010 13:38

Voor mijn vrouw was het ook wel even wennen, ze reed (toen nog) in een zware standaard volksfiets ( die heeft ze nu gelukkig via de sloopregeling weggedaan en nu rijd ze in een gele 106 uit 2002)
Toen ze voor het eerst in de dyane reed gingen we de eerste rotonde in z'n 3 over maar daarna had ze het snel door hoe dat schakelen moest. Ze rijd een enkel keertje maar op de bijrijders stoel heeft ze het ook naar haar zin.
Op onze bruiloftsdag kreeg ik van haar een mooie drieluik op canvas met de eend en de dyane ergens in de polder, die hangt nu in de woonkamer.
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 6 jul, 2010 22:00

Foto?

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 965
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 18 jul, 2010 18:58

hierbij
Afbeelding
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 18 jul, 2010 20:39

Gaaf zeg!!

Plaats reactie