Gevalletje pech

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Gevalletje pech

Bericht door Twécévé » do 27 mei, 2010 11:06

Vorige week mn eend weggebracht voor een kleine beurt. Tegen garage gezegd dat de eend naar benzine stonk. Dat bleek te kloppen, scheurtje in de benzineslang. Hij heeft stukje van de slang afgehaald. Gisteren begon de eend weer naar benzine te stinken.
Vanochtend kids weggebracht naar oppasadres en kwam daarna achter kliko wagen te staan. Vuilnisman wees mij op plas benzine onder mn eend. Motorkap opengedaan; uit de benzineslang spoot een straal benzine (eend reed denk ik 1 op 3). De eend aan de kant gezet en teruggelopen naar oppasadres van de kids en daar Ducktape gepakt. Een hoop gefriemel en geplak. Gestart, en benzine liep er bijna net zo hard uit. Benzineslang losgetrokken (had ik gelijk moeten doen), tape er af gehaald en nieuw tape er strak omheen gedaan. Nu lekte de slang niet meer, geen druppel.

Maar…. ik had de veer van gaskabel losgemaakt om er beter bij te kunnen. Toen ik die weer wilde vastmaken bleek het haakje van de veer afgebroken, allemaal een beetje te roestig.
Dus toen weer tape teruggebracht en touwtje meegenomen om veer op zn plek te houden. Eend reed daarna weer als een zonnetje en kan er waarschijnlijk nog maanden mee rijden maar vanmiddag toch maar even langs een eendenboer voor nieuwe veer en slang.

Daar sta je dan...
Afbeelding

... op weg naar kantoor in je nette kleertjes
Afbeelding

Touw en tape, meer heb je niet nodig
Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 27 mei, 2010 11:13

Stukje van de slang afgehaald??? Beetje lapwerk in mijn ogen. De rest van de slang is even versleten. Bespaar jezelf nog een keer dit "avontuur" en vervang of laat de hele slang vervangen. Ook het gedeelte onder de benzinepomp, want dat zal even oud zijn inmiddels.

En Touw en Ducktape hebben al veel eenden gered volgens mij.

Suc6.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 27 mei, 2010 11:23

Punky schreef:Ook het gedeelte onder de benzinepomp, want dat zal even oud zijn inmiddels.
Goeie tip!!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 27 mei, 2010 15:11

en ook het gedeelte van de benzinetank naar de plastic leiding! die wordt ook vaak porreus en gaat dan lucht aanzuigen waardoor het kan gebeuren dat de eend te weinig benzine krijgt. zoieso raadzaam eens in de 5 a 10 jaar alle (rubberen) benzine leidingen te vervangen. je wilt niet dat je eend in de fik vliegt door een stukkende benzineleiding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 27 mei, 2010 21:31

Nou ja zeg. Vanmiddag dus naar B. gegaan. Altijd weer zoeken voor me in .... Wilde keren, motor sloeg af, eend wilde niet meer starten. Was paar 100 meter bij B. vandaan dus gelopen. Samen naar de eend gereden met oude bobine. Eend wilde nog niet starten, wel met de andere bobine. Benodigde verdere spulletjes + nieuwe bobine gekocht. Bobine wel 2 tientjes duurder dan bij andere aanbieders zie ik net.

Afbeelding

3 x stilstaan in 1 week is wel iets veel van het goede (zaterdag in pinksterfile met snoek 3 kwartier op de vluchtstrook gestaan).

Edit: en wat vind ik in de schuur.... Een nieuwe bobine... Wel van een B-merk, dat dan wel weer.
Laatst gewijzigd door Twécévé op vr 28 mei, 2010 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 27 mei, 2010 22:37

Toch niet je benzineslang + nieuwe veer vergeten? :roll:
Je "oude" situatie was echt misselijkmakend gevaarlijk..... :shock:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 27 mei, 2010 22:38

Wat een dag. Krijg net sms van mn broer dat ie met pech met zn eend staat. ANWB is onderweg.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 27 mei, 2010 23:30

Ik mag aannemen dat B. de slang idd heeft vervangen. Dit is een slang die je echt niet lekkend wil hebben. De uitlaat zit maar een paar cm verwijderd van de benzine slang. Er zijn meer eenden hierdoor in de brand gegaan. Ook geen brandstoffilter tussen pomp en carborateur plaatsen. Deze moet je voor de brandstofpomp plaatsen en natuurlijk de slang vast zetten met klemmetjes

martijn timmers
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 22:14
Locatie: 's-heerenberg

Bericht door martijn timmers » do 27 mei, 2010 23:37

Dyane schreef:...Ook geen brandstoffilter tussen pomp en carborateur plaatsen. Deze moet je voor de brandstofpomp plaatsen en natuurlijk de slang vast zetten met klemmetjes
Goed om te lezen, want bij mijn eend zit daar namelijk wel een brandstoffilter! Dat word dus even verplaatsen, wat is dan de beste plek (net voor de brandstofpomp?)

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 28 mei, 2010 08:48

Onder je spatbord, langs de chassispoot. Is het handigst, je kunt er makkelijk bij om hem te vervangen, je kunt zo zien of hij vuil is, etc.

Kijk ook eens HIER en zoek op brandstoffilter/benzinefilter.

Dan vind je topics zoals DEZE .
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 28 mei, 2010 08:58

Bezineslang zit bij mij niet vast met een klemmetje oid. Gewoon kwestie van -plop- lostrekken.

Gompelmikkeltje.... Als die straal benzine andere kant had opgespoten (naar achteren ipv naar voren) was mn 2cvtje vrijwel zeker afgefakkeld....

Heb de boel nog niet vervangen maar rij er nu ook niet mee rond. Morgen even mee aan de slag.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 1 jun, 2010 09:57

De eend deed het afgelopen zaterdag slecht. Heel erg ploffen/soort onregelmatig lopen. Net als het heel koud is en de eend eerst warm moet worden voordat ze soepel draait. Alleen duurde dit veel langer. Moest wel een kwartier rijden voordat de 2cv het goed deed. Had tot die tijd steeds het gevoel dat ik snel aan de kant van de weg zou komen te staan.
Als ik bij het stoplicht wilde optrekken en gas gaf dreigde de 2cv steeds af te slaan. Moest dan snel koppeling intrappen, stoot gas geven en vanuit die stoot gas optrekken.

Begon te denken:
- die veer die ik vervangen heb kan het niet zijn, die is hetzelfde.
- stukje benzineleiding kan het ook niet zijn. Tenzij er rotzooi ingezeten heeft, maar dan zou het de hele tijd moeten duren en niet overgaan als de eend eenmaal warm is.

warm, warm.... Hee, zou het de bobine kunnen zijn die er aanhangt. Een spiksplinternieuwe bobine maar wel een B-merk uit Argentinie.

Bobine vervangen door een nieuwe van Valeo en..... probleem over. Eend loopt weer goed.

B-merk is dus kwalitatief uitermate teleurstellend.

Plaats reactie