probleem chassisnummer

Reparaties, modificaties en onderhoud
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Thijs » do 30 jan, 2020 16:25

Je kunt mailen wat je wilt maar dan krijg je alleen maar vage standaard antwoorden.
Het beste is inderdaad bellen of er gewoon naar toe gaan.
Als je 1op 1 met een RDW-medewerker praat dan hebben ze meestal meer begrip voor de situatie dan via de mail.

Als je eend in 2003 bij de RDW geweest is dan zouden er toch kansen moeten zijn....
Helaas nu geen garanties...


Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1774
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Twécévé » vr 31 jan, 2020 17:48

Dit bericht had ik oer ongeluk in een ander topic gestopt maar hoort hier:

Rdw gebeld maar word ik niks wijzer van. Kunnen me niet vertellen waar bij een identiteitsonderzoek naar gekeken wordt. Weten ook niet wat in 2003 door betreffende station aan gegevens is vastgelegd. Krijg het advies om afspraak te maken voor ID onderzoek. Maar dat is je hoofd in de strop steken zolang je niet weet wat de criteria zijn.

Enige optie is nog om zonder afspraak langs te rijden bij betreffende station en te vragen wat ze aan gegevens hebben vastgelegd in 2003. Loop ik waarschijnlijk ook op tegen een ambtelijke muur.

Enige serieuze optie lijkt gewoon door blijven rijden en mocht ik ooit in een fuik komen dan alsnog ID onderzoek en beste van hopen en voor nu originaliteitsverklaring bij Citroen opvragen. Dan heb ik die alvast voor het geval dat.

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Denny » vr 31 jan, 2020 18:51

Ik heb 3 jaar geleden bij de RDW het rapport van het vooronderzoek opgevraagd dat in 2009 was gedaan in herenveen. Ik had bij de koop wel de papieren erbij gekregen dat er een vooronderzoek had plaatsgevonden maar ik wist niet wat er uit was gekomen. Als je naar de RDW mailt komt het centraal binnen. ik heb toen een bericht terug gekregen dat mijn vraag doorgestuurd was naar herenveen. Gelukkig was de uitslag voor mij in orde. Als jij weet waar en wanneer de herinslag toen heeft plaatsgevonden zullen er zeker nog gegevens bekend zijn. Succes

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Thijs » vr 31 jan, 2020 19:22

Ik heb 10 jaar geleden een Dyane gekocht waarbij de RDW zelf een verkeerd nummer in de auto had geslagen.
Na 3 jaar heb ik contact opgenomen en ze wisten precies te vertellen dat er een letter te veel was ingeslagen.
Dit zagen ze op het inslagrapport.

Het wordt dus wel degelijk bijgehouden en bewaard.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1774
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

probleem chassisnummer

Bericht door Twécévé » vr 31 jan, 2020 19:44

Dank. Dat is een optie: zal de vraag eens voorleggen welke gegevens toen zijn vastgelegd.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Thijs » vr 7 feb, 2020 18:12

Ben je al wat wijzer geworden?

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1774
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Twécévé » za 8 feb, 2020 08:36

“Om te slagen moet je van tevoren overwegen of je er zeker van bent te slagen.”

Dat is een uitspraak van André Citroën. Ik ben er alles behalve zeker van te slagen. Niemand, ook RDW niet, weet te vertellen naar welke objectieve feiten wordt gekeken om te constateren of mijn eend bij dat chassisnummer hoort. Het hangt voornamelijk af van de keurmeester ter plekke. En daar heb je heel bijzondere van als ik zo uitspraken van de Raad van State bekijk.

Kortom, ik ga de gok niet nemen en dat onderzoek kan altijd nog mocht ik ooit in een fuik rijden oid. Voor nu is het zaak zoveel mogelijk te documenteren. Ik ga bijv zo’n originaliteitsaanvraag doen bij Conservatoire (dat motornummer en chassisnr inovereenstemming zijn bijv.).

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Tha_Duck » za 8 feb, 2020 10:56

Twécévé schreef: za 8 feb, 2020 08:36 Kortom, ik ga de gok niet nemen en dat onderzoek kan altijd nog mocht ik ooit in een fuik rijden oid. Voor nu is het zaak zoveel mogelijk te documenteren. Ik ga bijv zo’n originaliteitsaanvraag doen bij Conservatoire (dat motornummer en chassisnr inovereenstemming zijn bijv.).
Dat risico kan je wel nemen. Ik heb meer dan 20 jaar een rijbewijs een of meerdere auto’s. Behalve flink wat keren alcoholcontrole (wat ik meer dan toejuich) ben ik 1 keer gecontroleerd op rijbewijs. Autopapieren of andere controles heb ik nog nooit gezien. De kans dat je een fuik in rijdt die controleert op chassisnummer is al marginaal klein, en als het al gebeurd vraag ik mij af of de medewerkers ter plaatse in staat zijn te bepalen of een chassisnummer van een 2CV correct ingeslagen is.

Bij mijn Eend is tijdens de restauratie het chassisnummer ruimschoots om het nummer heen los geslepen en bewaard. Toen is het chassis hersteld waar nodig en op het eind is het chassisnummer op de juiste plek weer in het chassis gelast. Vervolgens allemaal netjes afgewerkt, met het blote oog en de vinger kan niemand het vaststellen. Eventueel zou een röntgen foto of iets het wel kunnen zien verwacht ik, maar dat gaan ze echt niet op straat doen en sowieso niet als er geen twijfel is.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: probleem chassisnummer

Bericht door dimi_v » za 11 apr, 2020 00:09

Twécévé schreef: wo 29 jan, 2020 11:09 Hier ook een probeem. Chassisnr stond in bodemplaat en is jaren geleden bij vervangen bodemplaat bij het oud ijzer gegaan.
Euhhhh, hoe is dat dan sinds die tijd met de APK goed gegaan dan :?:
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: probleem chassisnummer

Bericht door deusjevo » za 11 apr, 2020 09:40

Zolang het goede chassinummer er leesbaar staat is het oké voor de APK toch?
De keurmeester hoeft zich niet af te vragen of het een origineel ingeslagen chassisnummer is.
Mijn chassisnummer staat ook in notabene de bodemplaat :lol: rechtsvoor.
Ik vraag mij maar niet eens af wie dat ingeslagen heeft.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Thijs » za 11 apr, 2020 17:18

Maar het kan ook origineel zijn...

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: probleem chassisnummer

Bericht door deusjevo » za 11 apr, 2020 17:32

Hmm, aan de slagletters te zien niet :wink:

Op m’n kenteken gegevens staat “plaats chassisnummer - niet geregistreerd”
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: probleem chassisnummer

Bericht door Thijs » za 11 apr, 2020 18:08

Oh, dat is wel bijzonder.
Maar het kan nog steeds kloppen als het onder het toeziend oog van de Douane is ingeslagen....

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: probleem chassisnummer

Bericht door deusjevo » za 11 apr, 2020 23:26

Dat was bij m’n vorige eend met Wheels chassis wel gebeurd, daar zat een inslagbrief bij.
Twee weken geleden vroeg de APK keurmeester aan mij waar het chassisnummer stond, ik vertelde hem dus op de bodemplaat voor de rechtervoorstoel.
Hij controleerde het nummer op leesbaarheid en of het overeen kwam met het nummer volgens de RDW site.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Plaats reactie