Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en overweeg de aankoop van een 2cv.
Deze is zowiezo om te restaureren gezien de staat van het koetswerk.
Het gelijkvormigheidsattest + 1ste inschrijving (belgische wagen) is meegeleverd.
Op het gelijkvormigheidsattest staat volgende vermeld:
Type: AZ-KA
Chassisnr: "300025**
Bouwjaar 1972
Bij opzoeken vind ik dit type chassisnummer echter nergens terug in de overzichtstabellen, klopt dit ?
Momenteel is dit nummer enkel terug te vinden op het kentekenplaatje onder de motorkap van de wagen.
Enig advies hieromtrend is zeer welkom.
Vraag bij aankoop 2cv
Re: Vraag bij aankoop 2cv
Ik vind dit nummer ook terug op de rechterbalk thv aandrijfas...
-
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
- Locatie: Eindhoven
Re: Vraag bij aankoop 2cv
Waar het vooral om gaat is dat de identiteit van de wagen klopt als je wil gaan restaureren. Chassis nummer begint en eindigt met een chevron teken. Het nummer staat vaak op de rechter voor balk of in de chassis bovenplaat. Klopt het nummer met het typeplaatje? Zit dit plaatje origineel bevestigd of is er mee gerommeld, staan de nummers in het chassis in een keurige lijn of heeft iemand zelf nummers geslagen. Dat soort dingen moet je nagaan
EENDJES!!!
Re: Vraag bij aankoop 2cv
Het kan een in Belgie geproduceerde eend zijn die hebben mogelijk andere chassisnummers. Franse eenden hebben een chassisplaatje in relief belgische een plat plaatje.
Kijk eens op deze website
http://www.lesfillesdeforest.be/V2004/default.htm
Kijk eens op deze website
http://www.lesfillesdeforest.be/V2004/default.htm
diverse Citroens, wat anders.
Re: Vraag bij aankoop 2cv
Alvast bedankt voor de reacties.
Na wat opzoekingswerk is het blijkbaar niet helemaal duidelijk welke chassisnummers er allemaal in omloop gebracht zijn.
Ik ga ervan uit dat alles ok is aangezien het gelijkvormigheidsattest + papier 1ste inschrijving 1972 meegeleverd word.
Ik vermoed wel dat er een nieuw chassis onder geplaatst is (dit is volgens mij een gegalvaniseerd) en de nummers opnieuw zijn ingeslagen.
Na wat opzoekingswerk is het blijkbaar niet helemaal duidelijk welke chassisnummers er allemaal in omloop gebracht zijn.
Ik ga ervan uit dat alles ok is aangezien het gelijkvormigheidsattest + papier 1ste inschrijving 1972 meegeleverd word.
Ik vermoed wel dat er een nieuw chassis onder geplaatst is (dit is volgens mij een gegalvaniseerd) en de nummers opnieuw zijn ingeslagen.