chassis wissel belgie
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
chassis wissel belgie
hey,
heeft er iemand in belgie ervaring met een chassis wissel?
hoe gebeurt de inslag van nummer en wat gebeurt er bij de keuring?
heeft er iemand in belgie ervaring met een chassis wissel?
hoe gebeurt de inslag van nummer en wat gebeurt er bij de keuring?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Voor een chassiswissel moet je een in België gehomelogeerd chassis kopen (ook de aankoop moet volgens mij in belgie gebeuren).
De nummer wordt bij de aankoop in het nieuwe chassis geslagen, normaal bij afgifte van het oude nummer op vb de draagarm.
Bij mijn weten zijn enkel de chassis van wheels (te vekrijgen in brussel). en de chassis van cassis goedgekeurd.
De nummer wordt bij de aankoop in het nieuwe chassis geslagen, normaal bij afgifte van het oude nummer op vb de draagarm.
Bij mijn weten zijn enkel de chassis van wheels (te vekrijgen in brussel). en de chassis van cassis goedgekeurd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
net een antwoord gekregen:
Op dit ogenblik worden volgende vervangchassis met betrekking tot een 2PK aanvaard in België.
Het betreft:
· Het vervangchassis “WHEELS” uit Engeland (invoerder A.M.I.S. uit Brussel)
· Het vervangchassis “DE GRAAF” uit Nederland. (mandataris CQS uit Tienen)
· Het vervangchassis “MCC (Mehari Club Cassis)” uit Frankrijk. (mandataris CQS uit Tienen)
Tot op heden hebben we geen schrijven van FOD Mobiliteit & Vervoer waarin sprake is van het vervangchassis van ‘Der Franzose’.
Enkel van de bovenvermelde drie zijn ons bekend, waardoor enkel deze worden toegelaten tijdens de technische keuring.
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ik heb het chassis maar het is nog niet in gebruik, ik ben nog aan het opbouwen. maar het zit zo:
de leverancier heeft eerst uw papieren nodig, dus eerst eens langs gaan of doormailen
dan gaan zij er het nieuwe chassisnr inslaan + nog eens een extra nummer (staat op de balk waar je handrem op moet)
daarbij krijg je een certificaat
dan gewoon langs gaan voor de keuring, met het certificaat en een deel van je oude chassis waar het nr opstaat
de leverancier heeft eerst uw papieren nodig, dus eerst eens langs gaan of doormailen
dan gaan zij er het nieuwe chassisnr inslaan + nog eens een extra nummer (staat op de balk waar je handrem op moet)
daarbij krijg je een certificaat
dan gewoon langs gaan voor de keuring, met het certificaat en een deel van je oude chassis waar het nr opstaat
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)