azu 58 koets op een recent chassis.
azu 58 koets op een recent chassis.
Hallo allemaal,
ik heb een héél rot azu chassis , niet meer te redden, en een 2cv6 chassis die te redden valt, wat ik me afvraag is :
kan een azu '58 koets op een recent 2cv6 chassis (met 2cv6 veerpotten) geplaatst worden?
Ik moet wel eventjes die 4 "uitstekende" deeltjes erop lassen die de koets ondersteunen, dat is geen probleem,
maar wat ik me afvraag is als ik de originele 2cv6 veerpotten gebruik met de draagarmen van de azu, zal ik dan de hoogte van de auto min of meer correct kunnen instellen ?
Kan ik deze veerpotten(2cv6) gewoon gebruiken Zonder schokdempers?
Alvast bedankt!
ik heb een héél rot azu chassis , niet meer te redden, en een 2cv6 chassis die te redden valt, wat ik me afvraag is :
kan een azu '58 koets op een recent 2cv6 chassis (met 2cv6 veerpotten) geplaatst worden?
Ik moet wel eventjes die 4 "uitstekende" deeltjes erop lassen die de koets ondersteunen, dat is geen probleem,
maar wat ik me afvraag is als ik de originele 2cv6 veerpotten gebruik met de draagarmen van de azu, zal ik dan de hoogte van de auto min of meer correct kunnen instellen ?
Kan ik deze veerpotten(2cv6) gewoon gebruiken Zonder schokdempers?
Alvast bedankt!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Klopt van het balkje. Nog vergeten
Hopelijk al een Nederlandskenteken en nog even wachten met herkeuren.
Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op.
Als er al een 18pktje in licht is deze al eens gemodernisseerd met wat meer pk's maar liefst 6 Origineel hoort er in een 58er een 12pk.
Hopelijk al een Nederlandskenteken en nog even wachten met herkeuren.
Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op.
Als er al een 18pktje in licht is deze al eens gemodernisseerd met wat meer pk's maar liefst 6 Origineel hoort er in een 58er een 12pk.
Citroén rolls better than a Rolls!
Hallo,
bedankt voor jullie input allemaal!
Van het chassis is een van de vier uiteinden waar de veerpotten tussen vast zitten namelijk afgebroken ...ik dacht dus dat dat chassis onherroepelijk naar de vaantjes was, ik heb er een beetje op gestudeerd en heb besloten om toch maar te proberen dit op te lappen, eerst gaat de bovenplaat er helemaal vanaf, dan heb ik een betere kijk op de dingen.
zal toch proberen 2cv6 veerpotten ertussen te krijgen, originele azu's vind ik toch waarschijnlijk niet.
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
"Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op." : Mij moet je eens vertelen wat het verschil is tussen de hamer van een "geattesteerde nummerslager" en mijn eigen hamer...?
Is trouwens voor Belgie...
bedankt allemaal!
bedankt voor jullie input allemaal!
Van het chassis is een van de vier uiteinden waar de veerpotten tussen vast zitten namelijk afgebroken ...ik dacht dus dat dat chassis onherroepelijk naar de vaantjes was, ik heb er een beetje op gestudeerd en heb besloten om toch maar te proberen dit op te lappen, eerst gaat de bovenplaat er helemaal vanaf, dan heb ik een betere kijk op de dingen.
zal toch proberen 2cv6 veerpotten ertussen te krijgen, originele azu's vind ik toch waarschijnlijk niet.
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
"Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op." : Mij moet je eens vertelen wat het verschil is tussen de hamer van een "geattesteerde nummerslager" en mijn eigen hamer...?
Is trouwens voor Belgie...
bedankt allemaal!
Chassis is vaak best nog wel te herstellen,
kijk hier maar eens ;
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 8694037763
en hier :
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 0009017795
kijk hier maar eens ;
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 8694037763
en hier :
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 0009017795
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
De potten van een 2cv6 zouden gewoon moeten passen. Kwa maatvoering niet gewijzigd. Behalve de ami en de mehari 4x4.
Hier in Nederland zijn ze er nogal scherp op vandaar de al gemaakte opmerkingen van diverse forummers.
We zien graag plaatjes van de restauratiewerken en opbouw van de azu.
EDIT Tom: geen illegale handelingen mbt nummers....
Hier in Nederland zijn ze er nogal scherp op vandaar de al gemaakte opmerkingen van diverse forummers.
We zien graag plaatjes van de restauratiewerken en opbouw van de azu.
EDIT Tom: geen illegale handelingen mbt nummers....
Citroén rolls better than a Rolls!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
In Mijn Franse AZU (1962) staat op de bovenplaat van het chassis aan de bijrijderskant een duidelijk leesbaar chassisnr, en ik verwacht dat dat voor jouw AZU niet anders is.ami6 schreef:
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962