azu 58 koets op een recent chassis.

Reparaties, modificaties en onderhoud
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

azu 58 koets op een recent chassis.

Bericht door ami6 » ma 7 nov, 2016 17:29

Hallo allemaal,

ik heb een héél rot azu chassis , niet meer te redden, en een 2cv6 chassis die te redden valt, wat ik me afvraag is :

kan een azu '58 koets op een recent 2cv6 chassis (met 2cv6 veerpotten) geplaatst worden?

Ik moet wel eventjes die 4 "uitstekende" deeltjes erop lassen die de koets ondersteunen, dat is geen probleem,
maar wat ik me afvraag is als ik de originele 2cv6 veerpotten gebruik met de draagarmen van de azu, zal ik dan de hoogte van de auto min of meer correct kunnen instellen ?
Kan ik deze veerpotten(2cv6) gewoon gebruiken Zonder schokdempers?

Alvast bedankt!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 7 nov, 2016 21:17

Een modern chassis past er met wat aanpassingen onder.
Als je de azu draagarmen gebruikt hoef je geen extra liggende schokdempers. Kan natuurlijk wel.
Behoud je ook de 12 pk en kenteken?
Citroén rolls better than a Rolls!

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 7 nov, 2016 22:28

Hallo,

is volgens mij een 18 pk zonder centrifugaal die erin hoort, althans dit is de motor die ik gereviseerd heb...ben ik mis?

Euhhh : kenteken?
Ik rij er later mee op de azu -papieren als dit is wat je bedoelt.

dus volgens jullie doen de frotteurs wel het werk?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 8 nov, 2016 08:40

Hmmm

Beetje zonde, zou toch wel proberen om het zo dicht mogelijk bij het origineel te houden...

Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 23:08
Locatie: Den Helder

Bericht door Sjaak S. » di 8 nov, 2016 09:58

Hallo, los van de technische kant van deze chassiswissel: hoe ga je het doen met het chassisnummer???
my other car is......... ook een eend.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 8 nov, 2016 13:24

Je moet ook het balkje voorop, waar de motor op steunt, overnemen.
Dit is anders bij de modernere chassis.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 8 nov, 2016 14:29

Klopt van het balkje. Nog vergeten :oops:

Hopelijk al een Nederlandskenteken en nog even wachten met herkeuren.
Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op.

Als er al een 18pktje in licht is deze al eens gemodernisseerd met wat meer pk's maar liefst 6 :). Origineel hoort er in een 58er een 12pk.
Citroén rolls better than a Rolls!

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 8 nov, 2016 15:48

Er moet ook een steun voor de handremhendel gemaakt worden. Die is ook anders.

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 19:31
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door JoF » di 8 nov, 2016 17:14

En dan mag je ook nog de uitdaging aangaan om staande pedalen te monteren op een chassis dat voor hangende pedalen is gemaakt.
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » di 8 nov, 2016 18:00

Hallo,

bedankt voor jullie input allemaal!

Van het chassis is een van de vier uiteinden waar de veerpotten tussen vast zitten namelijk afgebroken ...ik dacht dus dat dat chassis onherroepelijk naar de vaantjes was, ik heb er een beetje op gestudeerd en heb besloten om toch maar te proberen dit op te lappen, eerst gaat de bovenplaat er helemaal vanaf, dan heb ik een betere kijk op de dingen.

zal toch proberen 2cv6 veerpotten ertussen te krijgen, originele azu's vind ik toch waarschijnlijk niet.

wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..

"Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op." : Mij moet je eens vertelen wat het verschil is tussen de hamer van een "geattesteerde nummerslager" en mijn eigen hamer...?

Is trouwens voor Belgie...

bedankt allemaal!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 8 nov, 2016 18:14

Chassis is vaak best nog wel te herstellen,
kijk hier maar eens ;
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 8694037763
en hier :
https://www.flickr.com/photos/109944557 ... 0009017795

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 8 nov, 2016 20:19

De potten van een 2cv6 zouden gewoon moeten passen. Kwa maatvoering niet gewijzigd. Behalve de ami en de mehari 4x4.

Hier in Nederland zijn ze er nogal scherp op vandaar de al gemaakte opmerkingen van diverse forummers.

We zien graag plaatjes van de restauratiewerken en opbouw van de azu.

EDIT Tom: geen illegale handelingen mbt nummers....
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 8 nov, 2016 21:26

nieuwe veerpotten zijn langer maar ze passen. De oude hebben aan een kant 2 rubbers.
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 9 nov, 2016 12:25

Als het chassis echt slect is, kan je ook een nieuw chassis aanschaffen. Die zijn er ook voor het oude model.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 9 nov, 2016 17:31

ami6 schreef:
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
In Mijn Franse AZU (1962) staat op de bovenplaat van het chassis aan de bijrijderskant een duidelijk leesbaar chassisnr, en ik verwacht dat dat voor jouw AZU niet anders is.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie