Typeplaatje

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Jb82
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 sep, 2021 19:00

Typeplaatje

Bericht door Jb82 » ma 4 okt, 2021 20:22

Tijdens het restaureren van mijn 2cv4 (1972) ben ik mijn typeplaat kwijtgeraakt. (Heb hem op een “veilige” plek neergelegd en je snapt het al, ik weet niet meer waar)

Kan ik een nieuwe bij Citroën bestellen op kenteken of moet je zelf een nieuwe maken (is dit trouwens legaal) Ik zie nieuwe blanco typeplaatjes te koop maar er moeten best wel wat gegevens op gezet worden zoals type, serie, ptc, ptr.

Wie weet, kan of doet dit? Mijn dank is groot

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Typeplaatje

Bericht door Erikjan » ma 4 okt, 2021 21:54

Hoe ziet het model plaatje van 1972 er uit? Heb een screenshot van een site waar ze de. Moderne versie verkopen misschien kan die ook aan de oudere komen.

Zou nog even goed zoeken is niet goedkoop en of het legaal is weet ik niet. Gelukkig vond ik hem na jaren weer terug. Bij het rdw keken ze er in 2007 niet naar maar nu zijn ze stuk strenger heb ik begrepen. Moet je nog bij het rdw zijn? Anders heb je het plaatje minder hard nodig. Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Typeplaatje

Bericht door deusjevo » ma 4 okt, 2021 22:14

Heeft dat plaatje een speciale “waarde” voor de RDW dan?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Typeplaatje

Bericht door Erikjan » ma 4 okt, 2021 22:21

Dat ligt er aan. Als een auto geschouwd moet worden voor een restauratie wel. Dan wordt gekeken of de koets het chassis en de motor bij elkaar horen. Als je daarna terug komt en er zitten loodjes aan je auto zal het niet uit maken of het er nog is als de motor en chassis nog origineel zijn. Je mag dan 1/3 aanpassen van de auto. Bij een kitcar verdwijnt de hele koets.

Als je dus niet naar het RDW hoeft om te schouwen zou ik gewoon even door zoeken en gaan rijden, er is dan niemand die er naar kijkt de pickup rijd al van af 2007 zonder. Het plaatje is jaren kwijt geweest en ligt nu ik het weer gevonden heb op m'n werkbank thuis.

Maar misschien zijn er mensen met andere ervaringen.

Jb82
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 sep, 2021 19:00

Re: Typeplaatje

Bericht door Jb82 » ma 4 okt, 2021 22:41

Ik hoef op zich niet naar de rdw want heb gewoon een origineel nederlands kenteken auto welke op mijn naam staat. Het punt is alleen dat ik het liefst een nieuw chassis wil gebruiken en daarvoor moet ik wel naar de rdw om te schouwen. Ik heb de auto al gedemonteerd en in het slechtste scenario moet ik de auto weer in elkaar schroeven. Voor de schouw is een typeplaatje misschien wel aan te raden.

Paul B
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: do 19 jul, 2007 21:30
Locatie: Veenendaal

Re: Typeplaatje

Bericht door Paul B » di 5 okt, 2021 10:56

Je geeft aan dat je het chassis gaat vervangen. Volgens mij moet je dan sowieso vooraf naar de RDW.

Maar de snelste weg naar het juiste antwoord lijkt me om even contact op te nemen met de RDW. Zij kunnen aangeven wat de huidige regels en richtlijnen zijn en hoe strikt deze gehanteerd worden.
Mehari 1971 (project status)

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Typeplaatje

Bericht door Michiel van G. » wo 6 okt, 2021 17:43

op mijn 71-er Dyane zat dit model typeplaatje. In de linker bovenhoek stond '71'.
https://www.ami-2cv.com/plaque-chassis- ... odele.html
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Typeplaatje

Bericht door AZL57 » do 7 okt, 2021 17:41

Je ziet allerhande blanco Citroen plaatjes ook vaak op EBAY duitsland.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie