Chassis wissel en de RDW.

Reparaties, modificaties en onderhoud
Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » za 1 okt, 2011 13:04

Een andere vraag wat op dit topic aansluit.. Ik heb ergens gelezen dat een
Chassis wissel tegenwoordig als reparatie wordt gezien. Dat betekent dat je een chassis en motor wissel in 1x zou kunnen doen. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen en aangeven waar dit beschreven staat? THNX

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 1 okt, 2011 13:12

Lurch schreef:Een andere vraag wat op dit topic aansluit.. Ik heb ergens gelezen dat een
Chassis wissel tegenwoordig als reparatie wordt gezien. Dat betekent dat je een chassis en motor wissel in 1x zou kunnen doen. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen en aangeven waar dit beschreven staat? THNX
Mag een motorwissel sowieso niet dan zonder goedkeuring van het RDW?
Hoe kan ik trouwens zien of in mijn auto nog de motor af fabriek in zit?
Kan mij dat iemand vertellen?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 1 okt, 2011 15:13

chassiswissel is inderdaad reparatie, toevallig pas nog navraag gedaan bij mijn 2cv garage. Motorwissel mag dus tegelijk met chassiswissel, wat goed uit komt, daar ik dat dus ook gedaan heb. Maandag kan ik je er meer over vertellen

EJ met motorwissel gaat het om van bijvoorbeeld een 2cv4 naar 2cv6 motor, of van 2cv6 naar visa motor. Andere motor mag ook als de RDW het maar goed vindt.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 12 okt, 2011 17:27

Hoera,
vanochtend een positief antwoordt gehad van het RDW. Ze hebben, via een aantal foto's. kunnen bepalen dat mijn auto in ieder geval nog de originele motor heeft en dat het geheel bij elkaar hoort. Dus reden dat ze wille komen om een vooronderzoek te doen. Als dat goed is, en daar ga ik vanuit, gaan ze de boel labelen en kan ik een nieuw chassis gaan monteren. Zij slaan er dan naderhand,als de auto klaar is, het nummer in.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 12 okt, 2011 18:21

Als je al een ander chassis hebt liggen dan hangen ze daar een label aan. Bij mij heb ik onder toezicht van rdw het oude chassis nummer er uit geslepen en deze is meegenomen door RDW.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 12 okt, 2011 20:11

backfire schreef:Als je al een ander chassis hebt liggen dan hangen ze daar een label aan. Bij mij heb ik onder toezicht van rdw het oude chassis nummer er uit geslepen en deze is meegenomen door RDW.
Nee, ik heb nog geen chassis. Hier heb ik dus nog even mee gewacht. Zal nu eens wat gaan googelen naar een nieuw chassis.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 16 feb, 2016 22:19

Tegenwoordig hoor je verhalen dat elk origineel gelijkend chassis geaccepteerd wordt door de RDW.

Is dat werkelijk zo, en wordt een verzinkt chassis zonder certificaat dan zonder meer geaccepteerd?
Moet daar dan wel een aankoopbewijs en verklaring van de fabrikant bij zitten?
Of is het wijsheid om een chassis met certificaat aan te schaffen?

Ik wil het chassis van mijn dagelijkse eendje (al lelijk aan gelast, niet al te fris meer) vervangen door een verzinkt exemplaar, maar wil graag zeker weten of de RDW er ook zonder problemen een nummer in graveert.....
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 17 feb, 2016 07:52

Je mag zelfs zelf een chassis maken als het er maar op origineel lijkt dit geld voor ned. Dus niks certificaat dat was ooit.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 17 feb, 2016 08:13

Ik was ook wat zenuwachtig en had mijn chassis op het dak meegenomen naar de schouwing. Die keurmeester had er geen moment naar gekeken, niet eens naar gevraagd, ondanks dat het een zeer sympathieke vent was. Aan het einde zelf maar aangegeven dat ik het chassis mee had genomen om te vragen of deze geaccepteerd zou worden (voordat ik er iets onder bout dat er weer onder vandaan gehaald mag worden). Zijn reactie was uiterst nuchter: Ooh ja, dat had ik al lang gezien, die is prima. Nog steeds zonder er echt naar te kijken ;) Dus ik zou mij er geen zorgen over maken. Ik heb trouwens een 2cv city chassis van eendenspul, ik denk dat jij die ook wil gebruiken?

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » wo 17 feb, 2016 10:07

Rossero schreef: Ik heb trouwens een 2cv city chassis van eendenspul, ik denk dat jij die ook wil gebruiken?
Ik voel ook veel voor het 2cv City chassis.
Ben nog een andere eend aan het restaureren en daar heb ik een imitatie van Cassis onder zitten, ziet er hetzelfde uit als een origineel.
Wil nu eens wat anders proberen. Op MP wordt 2cv City voor een mooie prijs aangeboden...

Duckknutsel en Rossero: bedankt voor jullie reacties.
Eendracht maakt macht.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 17 feb, 2016 13:11

Google ook eens op 2cv shitty chassis ;) en maak dan een weloverwogen keuze (prijs/kwaliteit). Het chassis is een stuk minder stijf en op mijne waren de veerpotbussen van de verkeerde diameter. Dit schijnt tegenwoordig opgelost te zijn, maar meet ze even op voordat je een chassis mee naar huis neemt

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » wo 17 feb, 2016 14:48

Rossero schreef:Google ook eens op 2cv shitty chassis ;) en maak dan een weloverwogen keuze (prijs/kwaliteit). Het chassis is een stuk minder stijf en op mijne waren de veerpotbussen van de verkeerde diameter. Dit schijnt tegenwoordig opgelost te zijn, maar meet ze even op voordat je een chassis mee naar huis neemt
Had inderdaad gelezen over de diameter van jouw veerpotbussen.....
Mark van Boekel probeert een goed chassis te regelen; wacht nog even op zijn berichten.

Bedankt voor je info!
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » wo 17 feb, 2016 22:39

Overigens, zou de RDW er een probleem van maken als ik na schouwing de derde zijruitjes van de koets dichtlas? Heb altijd al een ZDZ willen hebben...
Er moet sowieso een hoop gelast worden aan de koets, zeker voor de komende APK, dus wil dan meteen die zijruiten dichtmaken.

Of zou ik hiermee beter kunnen wachten tot na de inslag van het nieuwe chassisnummer?
Eendracht maakt macht.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Chassis wissel en de RDW.

Bericht door Thijs » za 18 mei, 2019 11:41

Er staat hier op de site een achterhaald verhaal over de herinslag van het chassisnummer.
Is het een idee die publicatie te verwijderen om niemand in problemen te brengen?
Via Google kun je daar namelijk prima op uit komen.

Het schouwen was toen nog niet van toepassing...

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Chassis wissel en de RDW.

Bericht door Thijs » do 27 jun, 2019 21:55

Het lijkt er op dat de foutieve pagina verwijderd is.
Ik krijg nu een melding 'fout 404' pagina niet gevonden.

Plaats reactie