Advies nieuwe zuigers / cilinders

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Advies nieuwe zuigers / cilinders

Bericht door Geert » di 4 feb, 2025 07:48

Nu ik jouw laatste post lees, vraag ik me af of je e.e.a. niet beter in één keer goed zou moeten aanpakken.
Dus gehele blok uit elkaar , alles controleren en dat vervangen wat niet goed meer is.
Volgens mij zit er op de nokken van de nokkenas een dun laagje extra hard metaal, als dat beschadigd is slijten de nokken dus extra snel.
Bovendien, als ik schade aan de nokkenas door het cilinder gat zou zien, zou ik 100% zeker willen weten dat ik daar geen probleem in de toekomst mee zou krijgen en de rest van het blok ook uit elkaar halen.
Maar dat is alleen mijn mening.

RHBoere
Beginner
Beginner

Bericht door RHBoere » di 4 feb, 2025 12:27

Geert schreef: di 4 feb, 2025 07:48 Nu ik jouw laatste post lees, vraag ik me af of je e.e.a. niet beter in één keer goed zou moeten aanpakken.
Dus gehele blok uit elkaar , alles controleren en dat vervangen wat niet goed meer is.
Volgens mij zit er op de nokken van de nokkenas een dun laagje extra hard metaal, als dat beschadigd is slijten de nokken dus extra snel.
Bovendien, als ik schade aan de nokkenas door het cilinder gat zou zien, zou ik 100% zeker willen weten dat ik daar geen probleem in de toekomst mee zou krijgen en de rest van het blok ook uit elkaar halen.
Maar dat is alleen mijn mening.
Eens. Zojuist ingeschreven voor de motorcursus op het eendeei in het najaar. Blok splitsen doe ik graag onder begeleiding. Tot die tijd rijden met nieuwe seals en zuigers. Het is een hobby auto waar ik maar een paar duizend km per jaar mee rijd.

magnamaniac
Beginner
Beginner

Bericht door magnamaniac » di 4 feb, 2025 18:31

Blok splitsen is makkelijk zat zelf te doen, het controleren van de diverse onderdelen en weer (voor het eerst) monteren is wel prettig onder begeleiding en met de juiste hulpgereedschappen.

RHBoere
Beginner
Beginner

Bericht door RHBoere » di 4 feb, 2025 20:49

magnamaniac schreef: di 4 feb, 2025 18:31 Blok splitsen is makkelijk zat zelf te doen, het controleren van de diverse onderdelen en weer (voor het eerst) monteren is wel prettig onder begeleiding en met de juiste hulpgereedschappen.
Wat filmpjes gekeken en ik deel je mening. Dat zie ik wel zitten :D Nog eens goed gekeken vanavond en schade is toch een stuk minder dan ik gisteren dacht te zien. Slechts één nok heeft een paar sporen. De andere nokken zijn helemaal gaaf. Daar durf ik wel mee te rijden tot er ruimte is bij de cursus in het najaar.

Plaats reactie