Banden
Re: Banden
Als je achterwielen sneller slijten zou ik toch eens de wielarmen laten controleren. Misschien zijn die scheef. Of de achterschokbrekers?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
Op de Wereldmeeting waren banden te koop van het merk Journey.
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb ze niet gekocht overigens.
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb ze niet gekocht overigens.
- shorttrack
- Regelmatige poster
Na vandaag mijn auto nog eens gezien te hebben zag ik dat het profiel op de voorbanden nog goed was. Hij heeft er wel jarenlang stil op gestaan. Dus even afwachten op de testrit wat het geeft na al die jaren. Anders moet ik denk ik enkel de achterbanden vervangen. Want voor de rest zien de voorbanden er eigenlijk nog goed uit.
Of zie ik iets over het hoofd na 7 jaar stilstand met de banden?
Of zie ik iets over het hoofd na 7 jaar stilstand met de banden?
2cv special 1986
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik vrees wel voor droogte scheurtjes
Wat voor merk zit eronder?
Wat voor merk zit eronder?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Ligt eraan waar de auto heeft gestaan. Koel en donker dan houden banden langer.
diverse Citroens, wat anders.
Oude banden slippen zeer snel bij regen, samenstelling van het rubber of zoiets (veiligheid). Het jaartal staat normaal vermeld
- shorttrack
- Regelmatige poster
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoe oud zijn die ondertussen?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
- shorttrack
- Regelmatige poster
Ik schat dat wij ze ongeveer 14 jaar hebben. Maar ze waren al tweedehands toen we ze kochten. Mijn vader heeft de aankoop gedaan. Ik denk wel dat ze nog redelijk nieuw waren maar dat durf ik niet goed te zeggen.
2cv special 1986
De gemiddelde consensus is dat bij 6 jaar oude banden het mooie er wel af is qua rubberkwaliteit.
Er zijn genoeg mensen die er geen bezwaar in zien om te rijden op b.v. 10 of 15 jaar oude banden. De APK schrijft niets voor over de leeftijd van de banden, wel over droogtescheurtjes b.v.
Wat hierboven ook al geschreven werd, dat banden op een gegeven moment harder worden qua rubber en dat ze dan sneller beginnen te schuiven in b.v. regen herken ik. Wanneer banden naar het 7e jaar gaan worden ze vervangen. Ik neem geen onnodige risico's met de veiligheid van mijzelf en anderen.
(En het spreekwoordelijke ""rondje om de kerk" argument, ik rij niet veel, dan maakt een oude band niet uit, dat verwijs ik helemaal naar het rijk der fabelen. Alsof je dan niet deelneemt aan het verkeer en helemaal alleen op een afgesloten circuit rijdt.)
Onderaan de streep maakt eenieder zijn eigen afwegingen. Die hierboven zijn mijn eigen afwegingen.
Er zijn genoeg mensen die er geen bezwaar in zien om te rijden op b.v. 10 of 15 jaar oude banden. De APK schrijft niets voor over de leeftijd van de banden, wel over droogtescheurtjes b.v.
Wat hierboven ook al geschreven werd, dat banden op een gegeven moment harder worden qua rubber en dat ze dan sneller beginnen te schuiven in b.v. regen herken ik. Wanneer banden naar het 7e jaar gaan worden ze vervangen. Ik neem geen onnodige risico's met de veiligheid van mijzelf en anderen.
(En het spreekwoordelijke ""rondje om de kerk" argument, ik rij niet veel, dan maakt een oude band niet uit, dat verwijs ik helemaal naar het rijk der fabelen. Alsof je dan niet deelneemt aan het verkeer en helemaal alleen op een afgesloten circuit rijdt.)
Onderaan de streep maakt eenieder zijn eigen afwegingen. Die hierboven zijn mijn eigen afwegingen.