geklapper

Alles over de wielophanging
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 29 jun, 2004 12:53

Dan gaat dat uitlijnen bij mij niet werken omdat mijn stuur helemaal scheef staat (komt niet door de uitlijning, daar heb ik niet aan gezeten).
Afblijven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 29 jun, 2004 13:29

Als je hem recht wil zetten dan haal je eerst het kapje van het stuurslot los en dan met
een imbussleutel die 2 halve ringen los en laten zakken.Dan onder bij het stuurhuis
de klem los maken en het stuur omhoog en op zijn plaats zetten en alles weer vast.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 3 jul, 2004 14:10

probleem opgelost. het was een kwestie van uitlijnen, heb dit laten doen bij profile.

Gast

Bericht door Gast » za 3 jul, 2004 19:27

Ramon2cv schreef:probleem opgelost. het was een kwestie van uitlijnen, heb dit laten doen bij profile.
en duur? Ik moet mijn eend ook nog laten uitlijnen dus ik wel benieuwd naar de prijs :wink:


Job

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 4 jul, 2004 13:38

50 euro, maar ze begonnen gelijk te zeiken dat mijn achter spatborden moest verwijderen, toen zei ik doe maar zonder wouden ze liever niet, toch gedaan en het is perfect gedaan. Ik had een toespoor van 4 graden op 1 wiel en je moet 0,03 graden uitspoor hebben. dus een hele verbetering.

ook gingen ze gelijk zeiken over mijn fusee kogel!!!!!!, je bedoelt pen zei ik, nee nee. Nou ja laat maar zei ik, conclusie goed uitgelijnd maar vervelend volk.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 5 jul, 2004 08:35

Hallo Ramon.
Dat uitlijnen kan je best zelf.Je zorgt er eerst voor dat de auto netjes op hoogte gesteld
is en op een vlakke vloer.Dan neem je vliegettouw en een trekveer of elastiek (stoelrubber)De voorwielen met het stuur in de rechtuit stand.Dan span je het draad
rond de 4 wielen net boven of onder die bulten van je wielen,zodat de draad allebei de
band kan raken en je maakt het touw met dat elastiek aan elkaar vast.Dan kan je aan de
voorkant als je een band zo draait dat de 2 kanten van de band precies tegen de draad
komen aan de andere kant aan de achterkant van het voorwiel de uitspoor van 2-4mm
meten.

Gesloten