stuurstangen verwijderen

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

stuurstangen verwijderen

Bericht door Denny » ma 1 sep, 2014 20:41

Hoi ik heb op het forum gezocht en ben met een brander bezig om de stuurstangen te verwarmen de rubber is al weggebrand en toch krijg ik ze er met een koevoet niet af. iemand nog tips? En kan ik met de brander ook schade aanrichten inwendig van het stuurhuis? vet weg smelten of iets anders? het lijkt erop dat ik als het lukt toch noch het hele stuurhuis uit elkaar moet halen om het te smeren? gr denny

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 1 sep, 2014 20:53

Die krijg je alleen eraf met een trekker. Tenminste als je niets anders wilt beschadigen. Ze kunnen inderdaad erg vast zitten.
Ik heb zelf deze maar zijn ook andere, je hebt nieet veel plaats voor een ander type trekker,..
Succes
Afbeelding
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 1 sep, 2014 21:02

Die brander zal niet veel doen hoor, ze zitten er conisch op. Wat ook werkt is met twee hamers. Eén hamer houd je er langs de ene kant tegen en met een andere hamer klop je met beleid aan de andere kant. Normaal gezien schrikken ze dan los. Lukt wel alleen als de as niet meer in de auto zit, anders heb je daar geen plaats voor. Als je alles uit elkaar hebt, is het ding eens opnieuw smeren zeker geen slecht idee!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » ma 1 sep, 2014 21:08

De trekker wat ik zelf heb past inderdaad niet maar misschien wel als de as niet meer in de auto zit morgen na het werk maar weer iets gaan proberen Tips nog altijd welkom

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » wo 3 sep, 2014 20:27

Eindelijk ze zijn ervan af. Ik heb eerst de as uitgebouwd en toen met een grote poelietrekker kwamen ze eindelijk los. Nu maar hopen dat ik binnenin de stuurstang niets kapot heb gemaakt

PieterN
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 23 aug, 2013 20:40
Locatie: Haarlem

Bericht door PieterN » do 4 sep, 2014 21:54

Ik heb een stuurstang verbogen op een stoeprand. Dus hetzelfde probleem. Na enig gekl##i besloten een trekker te kopen. kosten: 30eu, maar ik ben bang dat ik anders voor een veelvoud schade aanricht.

Plaats reactie