gaatje in veerpot

Alles over de wielophanging
Gesloten
twan
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 08:24

gaatje in veerpot

Bericht door twan » di 16 aug, 2005 08:35

Hallo

sinds kort heb ik een 2cv en ik heb een vraag. In mijn rechter veerpot zit een gaatje ter grootte van een 6mm bor. Dit lijkt me niet normaal. Hij maakt ook een vreemd geluid (net een zeehond die in een wc verzuipt). En de auto trekt naar rechts.
Komt dit door de veerpot? IS dit te repareren? Waar kan ik nieuwe veerpotten krijgen en moet ik ze dan beide vervanegen?

Groetjes Twan

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 16 aug, 2005 08:57

nee, veerpotten moeten gesmeerd worden met RINICIUSOLIE(wonderolie). Daarom zal ook dat gaatje in de veerpot zijn gemaakt. Zit het aan de boven of aan de onderkant?

Zoek maar eens op het forum op het woord "wonderolie", dan zul je er genoeg over vinden!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

twan
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 08:24

Bericht door twan » di 16 aug, 2005 14:46

gaatje zit in het midden (aan de zijkant). Aan mijn linkerveerpot zie ik dit gaatje niet.
Ik vind het moeilijk om het precieze geluid op te schrijven van een zeehond in een wcpot, maar geloof me dat het rot klinkt. Moet zo'n veerpot niet luchtdicht zijn?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 16 aug, 2005 14:48

twan schreef:gaatje zit in het midden (aan de zijkant). Aan mijn linkerveerpot zie ik dit gaatje niet.
Ik vind het moeilijk om het precieze geluid op te schrijven van een zeehond in een wcpot, maar geloof me dat het rot klinkt. Moet zo'n veerpot niet luchtdicht zijn?
luchtdicht niet..

spuit er maar wat van die wonderolie in (verkrijbaar bij apotheker), stukje rijden met veel drempels em de zeehond is gevlucht :wink:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » di 16 aug, 2005 14:54

Je moet de auto aan die kant opkrikken, beide pootjes van de grond (onder chassis krikken en niet onder de pootjes!) en dan de veerpot draaien zodat het gaatje boven zit.
NOrmaal laat je de olie via de achterkant erin lopen en hoop je dat ie ooit de voorste veerschotel bereikt (de veerpot staat voor lager als voor).
Beter is echter een gaatje te boren en de olie hier erin te laten lopen, en dan de veerpot te draaien zodat het gaatje bovenop zit.
Nee veerpotten zijn niet luchtdicht, wat denk je dat die 2 enorme gaten met die harmonika rubbers erop zijn...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

twan
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 08:24

Bericht door twan » di 16 aug, 2005 14:56

Thanks ik ga het proberen. Ben benieuwd of die wonderolie wonderen gaat verrichten. Sorry Seabird, maar ik mot geen zeehonden in mijn eend

Gesloten