Wiellagers eten?
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Dat klopt in princiepe, maar is natuurlijk onwaarschijnlijker. Daarnaast wordt een afgekeurde auto in praktijk niet als afgekeurt gemeld... men keurt een auto, en meldt hem dan af. Isie afgekeurt krijg je hem terug met die mededeling en een to do lijstje.Lelijke Eend schreef:Een garage kan ook een steekproef krijgen op een afgekeurde auto en dan strafpunten krijgen omdat die auto onterecht is afgekeurd ! Dus afkeuren om veilig te zitten lijkt mij niet een optie.
Als de lagers niet echt versleten zijn (dus speling of duidelijk lager geruis), maar toch worden afgekeurt zou ik eens een gesprek met de keurmeester aangaan. Als je dit op een open manier aanpakt kun je mogelijk wat gedaan krijgen.Nou, daar geloof ik zelf dus geen barst meer van. Gebeurde me net iets te vaak dat die afgekeurd worden. Ik rij er wel dagelijks mee maar doe echt geen gekke dingen onderweg.
Ik snap het ook niet helemaal, de APK garage doet niet zelf de vervanging. Dat doet de eendenspecialist.
Dus die APK boer verdient er niks aan. Zou die de veiligheid echt zo enorm hoog in het vaandel hebben staan?
Hier uitgebreid over de interpretaties van APK keurmeesters kleppen heeft weinig zin, want zo vanachter het scherm kan niemand dat beoordelen.
Vergeet ook niet dat strafpunten een bedrijging zijn voor de broodwinning van de beste man.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Das ook weer waar.Bartje schreef:Dat klopt in princiepe, maar is natuurlijk onwaarschijnlijker. Daarnaast wordt een afgekeurde auto in praktijk niet als afgekeurt gemeld... men keurt een auto, en meldt hem dan af. Isie afgekeurt krijg je hem terug met die mededeling en een to do lijstje.Lelijke Eend schreef:Een garage kan ook een steekproef krijgen op een afgekeurde auto en dan strafpunten krijgen omdat die auto onterecht is afgekeurd ! Dus afkeuren om veilig te zitten lijkt mij niet een optie.
(...)
Afblijven.
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Momenteel heb ik meer zin de beste man ... zelfcencuur. Mij kost het klauwen vol geld. Hem niet. Maar dat biedt ook geen structurele oplossing. Mijn eendenboer heeft mijn verhaal al gehoord. Ik vind dat die eerst mag. Zijn klant klaagt (ik dus).Bartje schreef: Als de lagers niet echt versleten zijn (dus speling of duidelijk lager geruis), maar toch worden afgekeurt zou ik eens een gesprek met de keurmeester aangaan. Als je dit op een open manier aanpakt kun je mogelijk wat gedaan krijgen.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Bij de meeste skf lagers die geleverd worden is het vet verzeept! Wat vervolgens veel fout gaat is dat als het vet al vervangen word, dat er vet gebruikt word ut een heel vies potje dat al een jaar stof staat te happen. Lagers en vuil betekent elk jaar vervangen.
Verder kan er bij de achterwiellagers van een eend makkelijk vocht komen. Je zou de plastic kapjes met een beetje kit kunnen monteren.
Als laatste, het beoordelen van een wiellager voor de apk van een eend is best lastig. Er staat dat er geen hoorbare slijtage mag zijn. Dit is niet meetbaar en geeft bij mij in de werkplaats regelmatig gezeik met jonge steekproefcontroleurs. Het is dus niet gek dat je als bv snifzoeki dealer (lagers stil) hier moeite mee heb.
grt,
leen
leenapk
Verder kan er bij de achterwiellagers van een eend makkelijk vocht komen. Je zou de plastic kapjes met een beetje kit kunnen monteren.
Als laatste, het beoordelen van een wiellager voor de apk van een eend is best lastig. Er staat dat er geen hoorbare slijtage mag zijn. Dit is niet meetbaar en geeft bij mij in de werkplaats regelmatig gezeik met jonge steekproefcontroleurs. Het is dus niet gek dat je als bv snifzoeki dealer (lagers stil) hier moeite mee heb.
grt,
leen
leenapk
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
wiellager
Ik keur dagelijks eenden, en keur alleen maar lagers af die echt kapot zijn. Natuurlijk zit er bijna niemand op een steekproef te wachten, maar kan altijd voorkomen. Ik weet niet of je wel eens in de buurt van Vlaardingen bent, zou ik wel een willen luisteren
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik ben met de garage eens dat het te vervangen lager echt aan gort is, en (jullie hoeven het niet te geloven) zij hebben er begrip voor dat ik het lager zelf lever, want zij zijn meer dan een keer zo duur dan de prijs die ik er nu voor betaal.
Maar mijn vraag is, en dan gaan we er voor mijn part maar van uit dat ik het er zelf in zet, moet ik het lager van te voren nog smeren, of moet ik tijdens de montage van het lager gewoon veel vet gebruiken?????
Maar mijn vraag is, en dan gaan we er voor mijn part maar van uit dat ik het er zelf in zet, moet ik het lager van te voren nog smeren, of moet ik tijdens de montage van het lager gewoon veel vet gebruiken?????
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
mij is dus altijd verteld dat skf lagers niet hoefden te worden ingevet, maar dat wordt in dit topic ontkracht. goed in het vet zetten kan ook nooit kwaad natuurlijk. nu heb ik mijn lagers nooit extra ingevet (en dat gaat toch al ettelijke duizenden km goed) maar ik meen me te herinneren dat je ze uit elkaar kon halen en dan kon smeren?! ik meende dat om deze reden een wiellager (iig van skf) zo'n plastic dopje er in heeft zitten zodat ie niet uit elkaar valt. maar wellicht dat iemand dat met zekerheid kan zeggen. ik zou lithiumvet gebruiken. maar misschien is er beter vet voor je lagers
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction