voorrem probleem

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » do 15 sep, 2016 15:57

Hoe is dit probleem uiteindelijk opgelost? Ik heb nu precies hetzelfde.

Ik heb de schijven vervangen en gereviseerde remklauwen gemonteerd. Vervolgens waren de remmen kei en keihard, maar als je een tijdje wacht kan je het rempedaal tot bijna op de bodem intrappen. Als je nog een keer trapt is de rem weer hard en na een tijdje wachten weer hetzelfde.

Na een aantal keren goed ontluchten bleef het probleem. Vervolgens toen dan ook maar de HRC vernieuwd.

Het probleem blijft en ik denk voorzichtig nu ook aan de achterremmen (die staan goed afgesteld) maar ik geloof er nog niet in. Hiervoor was het niet zo.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 16 sep, 2016 11:55

De revisiesetjes van de remklauwen zijn vaak dubieus. Is al vaak genoeg gebeurd dat de nieuwe ringen niet hun werk deden.
Citroen 2cv6 special 1986

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » vr 16 sep, 2016 16:34

2cvmaarten schreef:De revisiesetjes van de remklauwen zijn vaak dubieus. Is al vaak genoeg gebeurd dat de nieuwe ringen niet hun werk deden.
Dan krijg je volgens mij niet deze verschijnselen!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 26 sep, 2016 12:23

Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 26 sep, 2016 12:42

Ik gelook dat de jongens van duckservice bezig zijn/waren om zelf die rubbers te laten maken. Vanwege de slechte kwaliteit van de revisiesetjes setjes.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 26 sep, 2016 12:53

Oh, dan ben ik benieuwd hoe mijn remmen nu blijven.
Afgelopen week beide remklauwen voorzien van nieuwe rubbers vanwege lekkage aan een kant.
Tot nog toe gaat het goed.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » ma 26 sep, 2016 21:07

Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.

Het zijn dus de achterremmen!

Volgende week gaan de achtertrommels eraf.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » ma 26 sep, 2016 21:11

2cvmaarten schreef:Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Verklaar dan eens hoe?

Het is geen lucht, de remmen zijn na twee keer trappen keihard.

De blokken voor staan bijna aan, net vrij van de schijf.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 27 sep, 2016 09:43

Marco250 schreef:Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.

Het zijn dus de achterremmen!

Volgende week gaan de achtertrommels eraf.
Bekend probleem, te stugge stofkapjes op de remcilinders.
Veertje tussen de zuigers lost dat op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » do 6 okt, 2016 12:52

Marco250 schreef:
2cvmaarten schreef:Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Verklaar dan eens hoe?

Het is geen lucht, de remmen zijn na twee keer trappen keihard.

De blokken voor staan bijna aan, net vrij van de schijf.
Het is wel degelijk lucht in de leiding wat jij omschrijft. Door niet goed afdichtende setjes krijg je lucht in je leiding. De revisie setjes staan hierom bekent en als deze niet goed hun werk doen krijg je de door jou omschreven storing

Je hebt nu door beter diagnose te stellen (afkoppelen van de achterzijde) uitgevonden waar het probleem zich bevindt, in dit geval niet voor maar aan de achterzijde. Kortweg heb je de voorkant goed gereviseerd en functioneert deze naar behoren. Focus nu, ligt voor jou bij de achterzijde, een veel voorkomend probleem wordt je door André hierboven uitgelegd.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 10 okt, 2016 20:28

Zelfde probleem gehad, na enige tijd zakt je pedaal te ver naar beneden. Rij nu al ruim 3 jaar met veertjes in de achterste remcilnders. Veertjes uit de achterlichten tussen de zuigertjes. Gaat prima!

Bij eerste keer trappen is t pedaal keihard ook na paar weken stilstand. Dus geen lucht lijkt me maar remcilnders met stugge rubbers. Blijkbaar slechte serie want heb van twee merken nieuwe geprobeerd en beiden het zelfde. Ook twee nieuwe hrc's geprobeerd. Alleen met de veertjes was het op te lossen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » zo 26 feb, 2017 21:34

Het was toch anders :)
één van de schoenen zat vastgeroest op het excentriek en bleef uitstaan. Dan komt bij het intrappen van de rem de remcilinderzuiger uit en voelt het pedaal hard aan.
na een halve minuut gaat het zuigertje terug door het rubber van de cupjes. Vervolgens kan je het pedaal tot op de bodem intrappen.
Achterremmen zullen niet erg meegedaan hebben!
Wel leuk probleem!

Plaats reactie