Remklauw revisie vraagjes

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 11 mei, 2016 23:35

ik heb de halve remklauw met een nylon plaatje op het verbindings kanaaltje in de bankschroef geklemd dan kun hem er goed uitduwen.
diverse Citroens, wat anders.

Pino
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 mei, 2016 09:22
Locatie: Limerick (IE)

Bericht door Pino » do 12 mei, 2016 16:59

Gisteren weer even geprobeerd met m'n "wondermiddel" er inmiddels twee dagen in. No joy. Bij welke druk zou het normaal moeten gaan bewegen? Ik heb hem opgevoerd tot 8.5 bar; hoger ging m'n compressor niet. Heb nog wel een duikfles staan, maar 200 bar luchtdruk lijkt me (zie ook bovenstaande berichten) geen goed idee :D

Ter vergelijking (daar heb je hem weer met z'n ijs), de druk uitgeoefend door ijs kan makkelijk een paar 100 - 1000 bar bedragen.. Een vetspuit trouwens 500 - 800 bar dus kan me goed voorstellen dat dat prima gaat!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 12 mei, 2016 17:02

als luchtdruk eruit slaat is dit als een kanon. Een kennis test perslucht cylinders met waterdruk uit een hogedruk reiniger schijnt veilig te zijn als het scheurt heb je alleen een fontein? Zonder garantie...
diverse Citroens, wat anders.

Pino
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 mei, 2016 09:22
Locatie: Limerick (IE)

Bericht door Pino » do 26 mei, 2016 15:38

@AZL57: klopt. Water is heel moeilijk samendrukbaar en daardoor wordt het volume maar een heel klein beetje kleiner als je de druk opvoert. Mocht er dan een scheur ontstaan, dan hoeft er ook maar een heel klein beetje water te ontsnappen om de druk af te laten nemen.

Ik denk dat bij mij met luchtdruk alleen niet lukte omdat de zuigers al zon' 8 jaar op precies dezelfde plaats zaten. Ze hadden allemaal een mooi zwart ringetje rondom lopen; ik neem aan dat de rubber ringen in de klauw zich daar heel behoorlijk hadden vastgeplakt aan de zuiger. Het 'wonderspul' van 50/50 aceton/stuurbekrachtigingsvloeistof zal best ergens goed voor zijn, maar niet hiervoor. Wat trouwens wel werkte bij 1 zuiger was hem van de diepvries meteen in kokendheet water leggen en dan met perslucht eruit.

helifreak
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 jul, 2016 16:37
Locatie: Koksijde

Mijn ervaring, de vetpomp

Bericht door helifreak » ma 25 jul, 2016 16:51

Had net hetzelfde probleem, slechts één zuiger kwam los met de remcilinder. De andere geprobeerd tot 14 bar luchtdruk, geen beweging. Dan een vetnippeltje M8 erin gedraaid en met de vetpomp druk zetten. Dit gaat werkelijk als een zonnetje. Nadien moet je wel dat smeer wegspoelen en uitblazen met de perslucht. Maar dat heb je er dan wel voor over. Zoals eerder al gemeld, vooral de gleuf van de buitenste dichting (met ribbel) goed reinigen tot alle aluminiumcorrosie (wit stof) eruit is. De zuigers met een schuurpapiertje korrel 800 of meer waarop je wat olie aanbrengt, terug oppolieren zodat ook hier alle vuilresten weg zijn. Nieuwe dichtingen erin, alles insmeren met LHM olie en de zuigers erin drukken met de twee duimen. Bij een test met 6 bar luchtdruk komen de zuigertjes nu mooi naar buiten.
Le Patron, Dyane 6, AK400, 2CV6

Plaats reactie