LHM remvloeistofreservoir

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
jos52nl
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 4 mei, 2014 21:41

LHM remvloeistofreservoir

Bericht door jos52nl » zo 4 mei, 2014 22:12

Na de montage van een nieuwe hoofdremcilinder met groene reservoirrubbers lukt het me met geen mogelijkheid om het reservoir te monteren. Schuin erin drukken, dan rechtop kantelen, heen en weer wiebelen, met lhm als smeermiddel of een beetje vaseline: het lukt me niet om de twee uitgangen zo ver door te drukken dat de randjes onder het rubber vallen.
Heeft iemand wellicht een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Dit is de nieuwe hrc:
Afbeelding

Jos

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 5 mei, 2014 07:49

heb hetzelfde probleem gehad met een aantal revisiesetjes, reservoir is er niet meer op te krijgen!

oplossing: rubbers van originele cilinder gebruiken! nooit problemen gehad met lekkage oid!

greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 17 jan, 2015 14:31

aajamilkhan schreef:Oblique push in, then tilt up, wobbling, with lhm as a lubricant or a little Vaseline: I can not get to the two outputs so far as to express that the edges are covered by the rubber.
In the earlier post they advice to use the origional used rubbers to install the reservoir.

Rubbers from revision kit seem not to fit right and hard to install.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Re: LHM remvloeistofreservoir

Bericht door David » za 17 jan, 2015 17:10

jos52nl schreef:Na de montage van een nieuwe hoofdremcilinder met groene reservoirrubbers lukt het me met geen mogelijkheid om het reservoir te monteren. Schuin erin drukken, dan rechtop kantelen, heen en weer wiebelen, met lhm als smeermiddel of een beetje vaseline: het lukt me niet om de twee uitgangen zo ver door te drukken dat de randjes onder het rubber vallen.
Heeft iemand wellicht een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Dit is de nieuwe hrc:
Afbeelding

Jos
Rubbertjes in warm water gelegd van te voren?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 18 jan, 2015 15:55

Ik heb meerdere nieuwe hrc's geplaatst en heb hier nooit last van gehad. Inderdaad schuin erin drukken, dan recht zetten, wat heen en weer wiebelen en klaar.

In warm water leggen zou kunnen helpen om t soepeler te maken. Kan net dat beetje helpen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » do 12 mei, 2016 23:12

Vandaag ook dit probleem tegen gekomen en de oude rubbertjes gebruikt. Met andere woorden weer gered door het forum.

Lenx
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 4 aug, 2018 08:29

Re: LHM remvloeistofreservoir

Bericht door Lenx » di 14 aug, 2018 20:02

Gisteren kwam ik dit ook tegen. De originele tank was met geen stokken in die nieuwe HRC te krijgen. Dieper dan op de foto ging het niet. Ik heb zelfs zodanig gewiebeld dat die groene rubbers ervan gescheurd zijn aan de binnenkant. Uitendelijk maar de zwarte rubbers van de oude cilinder gebruikt en het ging meteen, met dank aan het forum :-)
lhm_tank.jpg
(435.83 KiB) 497 keer gedownload

Eendjekwek
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
Locatie: Eindhoven

Re: LHM remvloeistofreservoir

Bericht door Eendjekwek » vr 10 nov, 2023 15:22

Ook ik heb vandaag net een nieuwe HRC gestoeid. Met geen mogelijkheid het reservoir diep genoeg te krijgen. Rubbers in heet water gehad, nog steeds lukte het niet. Ook niet met het reservoir schuin erin steken en rechttrekken. Oplossing was om de oude rubbers maar te gebruiken, zit naar mijn idee goed. Helaas dus na al die jaren nog steeds hetzelfde probleem!
EENDJES!!!

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: LHM remvloeistofreservoir

Bericht door IVARIO » vr 10 nov, 2023 18:42

Ik heb onlangs zonder veel problemen nieuwe groene rubbers gebruikt in combinatie met een oude HRC en oud reservoir.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Eendjekwek
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
Locatie: Eindhoven

Re: LHM remvloeistofreservoir

Bericht door Eendjekwek » za 11 nov, 2023 10:11

Ik heb de groene rubbers ook van de HRC af gehad en om het reservoir gelegd. Dat paste gewoon. Ook dit kreeg ik niet in de HRC gestoken.
Ik zag wel verschil met originele rubbers:
Bij de nieuwe groene rubbers valt het reservoir ‘onder’ het rubber waardoor hij vastzit.
Bij de originele rubbers zit er een groef in waarin het reservoir vastgehouden wordt. In beide gevallen ligt de bovenkant van het rubber tegen het reservoir aan!
EENDJES!!!

Plaats reactie