4 nieuwe remmen, rechtsvoor blijft aanlopen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

4 nieuwe remmen, rechtsvoor blijft aanlopen

Bericht door Ami6rudolf » za 5 dec, 2015 15:38

Ik heb een Ami 6 break uit 1968, 4 trommelremmen. Alle remmen nieuw, cilinders, remschoenen, klemveren, veer, handremkabels. 3 remmen doen het prima, echter de rechter voorrem blijft aanlopen. stelnokken staanop "minimum". De cilinder lijkt na het remmen niet helemaal ingedrukt te worden naar de ruststand, dus nogmaals een nieuwe cilinder en veer gemonteerd. Trommel blijft heet worden. Nieuwe handremkabel is nog niet gesteld en is nog niet op spanning. Iemand enig iedee waarom deze ene rem niet mee wil werken?

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 5 dec, 2015 15:47

Ik vermoed dat de trommels min of meer gelijk zijn aan eend.
De trommel schuift er wel zo op? Loopt niet aan?
Want je moet de onderste bevestiging wel goed stellen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

Bericht door Ami6rudolf » za 5 dec, 2015 16:11

De trommel schuift er makkelijk op, hij loopt dan bijna niet aan als je de trommel draait
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 5 dec, 2015 17:10

Heb je de hoofdremcylinder ook loshehad / vernieuwd ?

Deze moet volledig in ruststand terug kunnen komen. Staat de pen die de cilinder indrukt te strak afgesteld dan blijft het remsysteem onder druk staan.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 5 dec, 2015 17:29

Wat ook kan is dat de HRC overleden is. Dan loopt die intern vast.
Dat heb ik ook al twee keer gehad met een nieuwe. Was echt troep.
Nu ander merk en dat gaat al 2 jaar prima.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

Bericht door Ami6rudolf » za 5 dec, 2015 17:31

De hoofdremcilinder heeft de vorige eigenaar vernieuwd, echter twee jaar heeft het remsysteem losgehangen, zonder remolie. Als er iets met de hrc zou zijn dan zouden de andere remmen er toch ook last van moeten hebben? Alleen de remcilinder rechtsvoor komt niet helemaal in ruststand.
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 5 dec, 2015 18:20

voorkant en achterkant zijn gescheiden. Maar inderdaad. Links en rechts moeten zelfde zijn.
Zit de remschoen mischien te vast?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

Bericht door Ami6rudolf » za 5 dec, 2015 18:26

Afgelopen dagen heb ik wel 5 keer alles gedmonteerd en gemonteerd, wel goed voor de vaardigheid. Ik had het idee met een nieuwe cilinder en veer tussen de remschoenen dat het probleem opgelost zou zijn. Intrappen van de rem zonder trommel erop laat zien dat zodra ik de ontluchtingsnippel een kwartslag open draai de cilinder meteen naar ruststand gaat. Ik word er wel een beetje gek van......
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 5 dec, 2015 19:20

Heeft het betreffende wiel ook een eigen remslang? Als die inwendig is opgezwollen werkt die mogelijk als een eenrichtingsklep.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 5 dec, 2015 19:35

Waarschijnlijk heb je nog de enkelvoudige hoofdremcilinder, dan zou je denken dat de remdruk bij alle wielen gelijk zou zijn.
Wat gebeurt er als je de ontluchtingsnippel van een van de andere wielen losdraait, gaat dan ook de rem rechts voor terug in ruststand ?
Misschien kan er ook vuiligheid / verstopping ergens in het systeem zitten
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

Bericht door Ami6rudolf » za 5 dec, 2015 19:54

Fijn dat jullie allemaal meedenken!
Bertje Beige: er gaat naar elke rem een eigen remslang koper denk ik. Ruim twee jaar heeft die remslang "open"gelegen. Zou een optie kunnen zijn.
Ak 350: ja enkelvoudig systeem. Ik heb niet een andere nippel opengedraaid. Stel dat dan de "probleemrem" in ruststand komt wat zou dat kunnen betekenen?
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 5 dec, 2015 21:23

Als de probleemrem in ruststand komt als je de andere ontluchtingsnippels probeert, dan betekent dit dat er restdruk op het hele remsysteem achterblijft. Dan zou ik eerder richting hoofdremcilinder kijken.

Het zou ook kunnen dat er een verstopping ofzo is, en er alleen druk in de leiding naar de cylinder rechtsvoor achterblijft.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 5 dec, 2015 22:29

ik zou de slang naar de probleemrem eens vervangen. Loslatende binnenwand heb ik ook al eens gehad. Was bij een oude slang maar bij sommige NOS slangen weet je ook niet hoelang die ergens gelegen hebben. Mogelijk misschien ook nog een vuiltje in je wielremcylinder dat opzij gedrukt wordt als je remt en terug voor de leiding schiet als je de rem los laat?
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 5 dec, 2015 23:42

Vervang eens het rubbertje waar de remleiding in de remcilinder gaat bij de probleemrem. Als dit rubbertje niet goed zit werkt dit als een ventiel waardoor de remschoenen niet terug gaan... Zonder trommel moeten de remschoenen helemaal naar binnen trekken als je het rempedaal loslaat.... Anders klopt er iets niet.....

Gebruikersavatar
Ami6rudolf
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
Locatie: Les Biefs, Frankrijk
Contacteer:

Bericht door Ami6rudolf » zo 6 dec, 2015 07:51

Ik ga de remleidingen van de voorremmen vernieuwen. Na jullie verhalen lijkt mij dat het beste nu. Het kan goed dat er in de remleiding wat fout zit omdat die twee jaar zonder olie in de motorbak hebben gelegen. Mocht er iemand nog tips hebben dan graag. Ik laat weten hoe het gaat aflopen. Bestellen zal wel een weekje duren, ze zijn hier in Frankrijk niet zo snel. Bedankt allemaal voor het meedenken
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults

Plaats reactie