wel of geen koeltunnel bij schijfremmen?

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie

wel of geen koeltunnel bij de schijfremmen?

Ja
6
43%
Nee
8
57%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

wel of geen koeltunnel bij schijfremmen?

Bericht door gillis » wo 31 mei, 2017 15:45

Ik ben bezig met een project en er zitten nog prima originele koellings (tunnels?) onder de schijfremmen.
Nu zegt de een weg laten gaat altijd rammelen en in 99% van de gevallen niet nodig (alleen warm weer in de bergen).
en de ander zegt zeker wel nodig en bij goede montage, geen gerammel....

dus dan maar een Poll. wel of geen koeltunnel bij schijfremmen? :roll:
onder druk wordt alles vloeibaar

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 31 mei, 2017 15:53

Ik heb ze ,omdat ik ooit trommels had en dus geen goede koeltunnel, nooit gehad.
In de 25jaar dat ik zo met mijn eend rijd heb ik nooit oververhitte remmen gehad.
Niet in nederland.
Niet in frankrijk.
Niet in Scandinavische landen.
Ook niet met heel heet weer.
En ik rijd er dagelijks mee.

Maar, als "rammelen" je ervan weerhoudt zijn er zeker manieren om ze goed vast te zetten.(rammelt er daarna wel iets anders)
En als je ze hebt zou ik ze zeker gebruiken....kost immers niks extra :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 31 mei, 2017 16:38

Ik heb ze niet omdat bij de ombouw naar schijven ik die koeltunnels niet had en de fan tunnel er ook geen voorzieningen voor had.
Ik heb 1 keer het pedaal op de bodem gehad in Frankrijk, onderweg naar de wereld meeting in Italië.
Dat was een volle Mehari met aanhanger en gewoon in de stad.
Later bleek het zo heet binnen die motor ruimte geweest te zijn dat het kunstof van die aftermarket ronde stekers gekrompen was.
Daarna nooit meer last van hete remmen gehad.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 31 mei, 2017 16:42

Ik heb ze op geen enkele auto meer zitten en nooit problemen gehad.
Ook heb ik er al vele kilometers op zitten met aanhanger en ook in bergachtig gebied en in combinatie met hoge temperaturen.


Opeens besef ik dat de 'uitlopen' natuurlijk niet op een koeltunnel zitten van een auto met trommelremmen..... :?

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 1 jun, 2017 06:52

Ik heb ze er wel op zitten, op alle drie Eenden die ik heb. Ik vindt het WEL nodig, zeker als je de auto echt gebruikt zoals ik. Met zijne rode een keer een tijdje zonder gedaan maar bij warm weer en met mijn rij en remgedrag werden de remmen sponsig.
Een Eend is een eenvoudige wagen en als de fabriek had gedacht dat je zonder zou kunnen, dan hadden ze ze zelf wel weggelaten.
Bij mij rammelen ze niet en gaan ook niet rammelen

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » do 1 jun, 2017 08:59

Ik heb ze er ook niet onder, auto zo gekocht. Remmen doen het vooralsnog prima, ook in de bergen. Alpe d'Huez en bergen in de buurt was ook geen probleem.

Maar ben het wel met Schroef eens, ze hebben een functie. En als ze erop zitten zou ik ze zeker laten zitten.
Eend voor allen, allen voor eend..

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 1 jun, 2017 12:23

altijd gezeik mee. ik zou ze eraf halen. Ik rij ook best ruig, maar nog nooit last gehad van hete remmen. Behalve mijn eerste vakantie en ik nog niet echt in de gaten had dat je motor de beste rem is in de bergen (buiten echt snel vaart verminderen).

ALS die dingen erop zitten en nog helemaal goed vastzitten en schoon zijn zullen ze gerust werken. Ik heb ze vaak genoeg half afgebroken of nog erger verstopt met olie, prut en blaadjes gezien en dan werken ze averechts
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » vr 2 jun, 2017 09:18

we halen altijd de ,,,blikkie,s ,, eraf ( rammelt,,scheurt enz ) en laten de plastic buizen zitten ,, middels een t- wrappie , richten die op de schijf , zo heb je wel de lusten , maar niet de lasten :?
wat niet kan doen we lekker toch

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 2 jun, 2017 13:04

Dat is inderdaad ook een goed idee.

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » vr 2 jun, 2017 23:03

Net de citroen presse rally gereden. 3 dagen stevig rijden! Met een mehari azur.
Zaten de koelers ook niet op.
Niet erop gezet omdat gaat rammelen en we hadden geen tijd meer.
Dacht ook altijd, doet niet zoveel.
Spijt van, toch kleine rem problemen blokken werden te heet.
Dan remt ie langzaam aan steeds slechter en wel rem druk etc.
Dus echt echt nog meer gaan remmen op de motor.
Die problemen hadden we andere jaren nooit, toen zaten de koelers er wel op.

Dus gewoon erop volgend jaar.

Op mijn 4x4 zitten ze ook, die is 200 kilo zwaarder en in de bergen moet je toch veel bij remmen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 3 jun, 2017 22:22

Op mijn eenden hebben ze altijd gezeten, mijn garage was er ook van overtuigd en dat was voor mij reden genoeg.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Plaats reactie