Remvloeistof vervangen (2cv6 met schijfremmen)

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 27 apr, 2018 20:48

ik span altijd een lat tussen rempedaal (eerst op druk pompen) en stuur.. Daarna de ontluchtingsnippel losdraaien en weer vast.. Dan weer opnieuw pompen en lat weer spannen enz..

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 27 apr, 2018 22:21

Dan heb je nog het eezibleed apparaat dat werkt ook prima.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » za 28 apr, 2018 19:20

Potje nemen, gaatje erinmaken voor bijvoorbeeld de ruitenwisserslang. Beetje remvloeistof erin zodanig dat het slangetje onder staat. Op de remnippel past een stukje benzineslang (de rubberen) hierin past de rw slang prima.

Reservoir goed vullen en rustig gaan doorpompen. Misschien niet helemaal tot het einde de rem indrukken, dit zou de rubbers kunnen beschadigen?? Rustig het pedaal laten opkomen. Terugzuigen van de vloeistof kan niet veel kwaad omdat je al vloeistof in het potje hebt zitten. (Als je het goed doet gaat er altijd meer vloeistof uit het slangetje komen dan dat er terug opgezogen wordt)

Op deze manier kun je prima alleen en zonder stunten je remsysteem ontluchten en doorspoelen.
Let vooral op dat je reservoir voldoende gevuld blijft, anders opnieuw beginnen.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 apr, 2018 23:56

LPGo schreef:ik span altijd een lat tussen rempedaal (eerst op druk pompen) en stuur.. Daarna de ontluchtingsnippel losdraaien en weer vast.. Dan weer opnieuw pompen en lat weer spannen enz..
Als je mijn methode gebruikt scheelt het je heel wat gedoe....
Werkt super

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 30 apr, 2018 00:03

Peter v G schreef:Potje nemen, gaatje erinmaken voor bijvoorbeeld de ruitenwisserslang. Beetje remvloeistof erin zodanig dat het slangetje onder staat. Op de remnippel past een stukje benzineslang (de rubberen) hierin past de rw slang prima.

Reservoir goed vullen en rustig gaan doorpompen. Misschien niet helemaal tot het einde de rem indrukken, dit zou de rubbers kunnen beschadigen?? Rustig het pedaal laten opkomen. Terugzuigen van de vloeistof kan niet veel kwaad omdat je al vloeistof in het potje hebt zitten. (Als je het goed doet gaat er altijd meer vloeistof uit het slangetje komen dan dat er terug opgezogen wordt)

Op deze manier kun je prima alleen en zonder stunten je remsysteem ontluchten en doorspoelen.
Let vooral op dat je reservoir voldoende gevuld blijft, anders opnieuw beginnen.
En als je dus een fietsventiel plaatst aan dat slangetje, dan zuigt hij de oude remolie dus ook niet terug....
En omdat je door het ventiel tegendruk hebt, voorkom je ook dat je je rempedaal te diep intrapt

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » ma 30 apr, 2018 12:21

Haha. Allemaal fantastische tips! Ik heb gewoon samen met een kameraad even ouderwets de remmen doorgepompt. Er is niets losgeweest of vervangen. Ik had er alleen de verkeerde vloeistof inzitten.

Plaats reactie