Remvloeistof vervangen (2cv6 met schijfremmen)
Remvloeistof vervangen (2cv6 met schijfremmen)
Gisteravond de 2CV eens een onderhoudsbeurt gegeven. Olie vervangen, filtertje vernieuwd. En nieuwe remvloeistof. Dat was voor mij de eerste keer bij de 2CV. Was dus ook hoognodig!
Afijn. Achterremmen, geen probleem. Daar kun je natuurlijk ook makkelijk bij.
Op naar de voorremmen. Daar snapte ik 't even niet meer. Bestuurderszijde zit bovenop de klauw een ontluchtingsnippel. Dat ging prima. Maar bijrijderszijde zit op die zelfde plek een remleidingaansluiting. Ik kon daar zo snel geen ontluchtingsnippel vinden? Nu heb ik 't zijscherm er niet afgehad.
Volgende week moet ik nog de kleppen stellen en de versnellingsbakolie verwisselen. Dus dan moeten de schermen er wel vanaf. Maar misschien kan iemand mij vertellen waar die nippel ergens verstopt zit?
Afijn. Achterremmen, geen probleem. Daar kun je natuurlijk ook makkelijk bij.
Op naar de voorremmen. Daar snapte ik 't even niet meer. Bestuurderszijde zit bovenop de klauw een ontluchtingsnippel. Dat ging prima. Maar bijrijderszijde zit op die zelfde plek een remleidingaansluiting. Ik kon daar zo snel geen ontluchtingsnippel vinden? Nu heb ik 't zijscherm er niet afgehad.
Volgende week moet ik nog de kleppen stellen en de versnellingsbakolie verwisselen. Dus dan moeten de schermen er wel vanaf. Maar misschien kan iemand mij vertellen waar die nippel ergens verstopt zit?
Re: Remvloeistof vervangen (2cv6 met schijfremmen)
Die zit er niet, is er inderdaad maar eentje op de klauw aan bestuurderszijde.Dirk85 schreef:Gisteravond de 2CV eens een onderhoudsbeurt gegeven. Olie vervangen, filtertje vernieuwd. En nieuwe remvloeistof. Dat was voor mij de eerste keer bij de 2CV. Was dus ook hoognodig!
Afijn. Achterremmen, geen probleem. Daar kun je natuurlijk ook makkelijk bij.
Op naar de voorremmen. Daar snapte ik 't even niet meer. Bestuurderszijde zit bovenop de klauw een ontluchtingsnippel. Dat ging prima. Maar bijrijderszijde zit op die zelfde plek een remleidingaansluiting. Ik kon daar zo snel geen ontluchtingsnippel vinden? Nu heb ik 't zijscherm er niet afgehad.
Volgende week moet ik nog de kleppen stellen en de versnellingsbakolie verwisselen. Dus dan moeten de schermen er wel vanaf. Maar misschien kan iemand mij vertellen waar die nippel ergens verstopt zit?
Eendracht maakt macht.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Dat valt wel mee, het is de kombinatie die problemen geeft.Thijs schreef:Hmm, ik vrees dat het nu ietsje meer werk gaat worden...
De LHM rubbers kunnen niet tegen dat chemische DOT-geweld...
Ik heb vele jaren gereden met een hybride systeem, LHM cilinders en DOT4 als remvloeistof vanwege oude remleiding/slangen.
Uitgaand van een schoon systeem gaat dat goed.
LHM rubbers getest door ze een paar weken in de DOT4 te laten liggen.
Andersom gaat zeker fout.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Haha ook dit is niet goed....... altijd als eerste de nippel ontluchten die het verste van de HRC ( Hoofdremcilinder) verwijderd is en als laatse die er het kortste bij zit. Dus: eerst rechts achter ontluchten; daarna linksachter en als laatste de nippel bij de voorrem...Dirk85 schreef:Inmiddels zit er lhm in. Bijna een liter doorheen gepompt. Ombeurten door de drie nippels. Verser dan dit wordt het niet, Haha.
Na de eerste ritjes nog eens doen, je zult zien dat er altijd nog belletjes uitkomen..