achterremleiding

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » za 23 feb, 2008 19:39

Gelijk na t lezen van de tip naar buiten gerend,want spelen met een hamer dat mag ik graag doen. Het plaatje zit nu goed op z'n plek,idd ff een inkeping met de beitel gemaakt. Mijn dank is groot :!:
~:-)~

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » zo 24 feb, 2008 14:21

Zojuist alles aangesloten en ontlucht,ik kan niet meer zeggen dan toppertje :wink: Nu de tank er weer onder,achterwielen eraan schroeven,remmerij afstellen en weer ouderwets gassen,YOEPIE :lol:
~:-)~

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 21 aug, 2016 21:44

AZL57 schreef:Heb je misschien de spiraal ietsje uitgerekt bij de montage? Zit de binnenschroef in de asbuis al vast? Hij klemt volgens mij niet heel erg hij wordt op de plaats gehouden door de kunstof dop.
Destijds heeft een sleutelvriend voor mij de RVS remleidingen in de achteras gemonteerd. Ging allemaal niet gemakkelijk, 1 klemplaatje moest omgedraaid worden, want dat zat verkeerd om in elkaar geklonken.
Uiteindelijk zat alles op zijn plek, maar die schroeven in de asbuis zijn nooit vastgezet, ook niet op gelet of dat boutje door het gaatje stak.

Is dit heel kwalijk? :oops:
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 22 aug, 2016 07:34

Ik weet niet of alles nu ligt te trillen, met schade als resultaat?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » ma 22 aug, 2016 20:45

Punky schreef:Ik weet niet of alles nu ligt te trillen, met schade als resultaat?
Dat zou wellicht het gevolg kunnen zijn. Heb nog niet met de 2CV gereden, omdat ik al een paar jaar bezig ben met de restauratie.
Jammer dat de koets er al op staat, anders was e.e.a. gemakkelijker te herstellen geweest....
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 22 aug, 2016 22:45

Het is een k..klus, maar ik zou met remmen geen risico nemen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 23 aug, 2016 12:32

ben ik t mee eens, de leiding zou tegen de rand van het gaatje door de asbuis kunnen schuren met op termijn doorslijten en lekkage. dus idd ff frotten om t erin te krijgen (was ergens een tip te vinden, met een bezemsteel oid, vast wel ergens in dit draadje)

greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 23 aug, 2016 15:08

Misschien kan ik er de kale koets het beste maar even afhalen, auto is nog in restauratie.
Waarschijnlijk is het klusje dan het snelst gebeurd...
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 23 aug, 2016 20:17

probeer het eerst maar met koets erop. Tank er wel onderuit. je moet toch via de zijkant van de asbuis aan de leiding manoeuvreren.

Ik heb ooit de tip gekregen op aan het boutje van de oude leiding een draadje vast te maken en dan pas uit de as halen. Nadat ik klaar was natuurlijk.
Wellicht kan je toch een draad door het gaatje steken, opvissen via de binnenkant van de as. vastknopen en de bout door het gaatje manoeuvreren.

succes
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 25 aug, 2016 00:17

rusty schreef:ben ik t mee eens, de leiding zou tegen de rand van het gaatje door de asbuis kunnen schuren met op termijn doorslijten en lekkage. dus idd ff frotten om t erin te krijgen (was ergens een tip te vinden, met een bezemsteel oid, vast wel ergens in dit draadje)

greetzzzzz

Voor dat schuren is een mooi oud Hollands woord: "schavielen", vooral in de scheepvaart wordt deze term nog vaak gebruikt.
Alles wat langs elkaar schuurt, slijt op den duur, kan kort of lang duren, maar t gaat kapot.

Plaats reactie