achterremleiding

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
tilly2
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 nov, 2006 18:36
Locatie: oss

Bericht door tilly2 » zo 26 nov, 2006 11:39

Is nog niet zo simpel, denk ik. Het boutje moet dan door het gat getrokken worden dat kleiner is geworden: het touwtje steekt er namelijk ook doorheen...
Rob.
jelle is stapel op tilly2

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 26 nov, 2006 12:31

Ik denk dat ik het maar weer moet proberen met een touwtje om het boutje, had ik al eerder gedaan, maar het touwtje knapte toen ik er stevig aan trok, de leiding lag al door de buis, die had ik er al wel doorgetrokken.
Ik heb weinig ruimte tussen de body en de ingang van de buis, als die los las kon ik er beter bij. Maar om nu de body van het chassis te halen.....
Dus er maar weer uit en nieuwe touwtjes trekken... ik meld wel als het gegaan is.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 26 nov, 2006 12:37

Ow ok, want als ik het doe, doe ik het boutje eerst een de klem, dan het touwtje er om heen, vervolgens de hele handel in 1 keer naar binnen. Pas als laatste doe ik de rubber bescherming er in.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 26 nov, 2006 12:52

backfire schreef:Ow ok, want als ik het doe, doe ik het boutje eerst een de klem, dan het touwtje er om heen, vervolgens de hele handel in 1 keer naar binnen. Pas als laatste doe ik de rubber bescherming er in.
is ook mijn plan.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 26 nov, 2006 12:55

mooi, laat maar weten of het een beetje makkelijk ging. ;) suc6 alvast.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 3 dec, 2006 17:56

Gisteravond weer een tijd aan het klooien geweest, niet gelukt. :x Morgen haal ik de body los en krik die een centimeter of tien omhoog, zodat ik er van opzij bij kan. Ik neem dan een houtje met een bevestiging om de remspiaal in de asbuis te schuiven. :idea: Dan zal het hoop ik beter gaan. Ik houd jullie op de hoogte

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 dec, 2006 19:30

Sterkte

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 4 dec, 2006 21:16

Ik heb de nieuwe remleiding in de juiste vorm gemaakt zoals de oude eruit kwam. Al die andere spulletjes netjes overgezet. Waaronder dat boutje. Check... dubbelcheck.

Het is gepriegel, maar uiteindelijk krijg je m er wel doorheen door met beetje bewegen enzo. Desnoods klein touwtje eraan doen zodat je dat boutje erdoorheen kunt trekken als ie er bijna is.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 4 dec, 2006 21:54

'k heb de body los, alles moet er af, stuurstang, uitlaat, versnellingspook, maar 't is los, morgen opkrikken en de leiding er in zien te krijgen, dan alles weer vast. :D

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 7 dec, 2006 09:00

Het is gelukt
Ik heb van een aluminium strip een soort vorkje gemaat, door de spiraal van de remleiding geschoven en daarmee de leiding in de asbuis geschoven. Na een aantal keer proberen viel eindelijk het boutje door het gaatje en kon de moer er op.
Vanavond ga ik de boel verder aansluiten en de body weer vastzetten.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 09:28

Yeah, gefeliciteerd Leo, toch wel foto's gemaakt? ;)

mattheus
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 22:58

Bericht door mattheus » wo 18 apr, 2007 13:38

heb ook dezelfde ervaring gehad met spiraalbuis in achteras; boutje kreeg ik niet door het gat.
Vervolgens vlak bij het gaatje een groot gat geboord (12 mm diam) in de asbuis en dan kun je gemakkelijk met een schroevedraaier of een scherpe punttang het boutje door het bewuste gaatje heen leiden. :D

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 aug, 2007 12:50

nou mensen ook ik heb dexze zooi vervangen voor rvs leidingen, echter is het me niet gelukt om het boutje erdoorheen te krijgen. waar is het goed voor?? behalve dat ie goed op zijn plaats blijft!!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 8 aug, 2007 13:09

Ramon2cv schreef:nou mensen ook ik heb dexze zooi vervangen voor rvs leidingen, echter is het me niet gelukt om het boutje erdoorheen te krijgen. waar is het goed voor?? behalve dat ie goed op zijn plaats blijft!!
Wou je hem dan los in die buis leggen? schuurt de boel lekker door!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 8 aug, 2007 14:33

het me niet gelukt om het boutje erdoorheen te krijgen. waar is het goed voor?? behalve dat ie goed op zijn plaats blijft!!
Als je hem niet met dat boutje vastzet functioneerd de winding in de remleiding niet goed bij het in en uitveren, hierdoor wordt de spanning op het rechte stuk leiding tussen boutje en middenpunt te hoog waardoor hij op den duur breekt. Heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar de geschatte levensduur zonder boutje is ongeveer een jaar....

Groetjes en succes, Bart

Plaats reactie