conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 10 sep, 2021 21:24

Mini update vandaag heb de schakelpook gecoat en de stuurbuis maar die ben ik vergeten op de foto te zetten.

Was even spannend of de glijlagers van de schakelpook 180graden aan konden. Maar omdat ik er toch 4 heb maar geprobeerd. En het ging goed
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 11 sep, 2021 20:08

Vandaag de uitlaat voorzien van nieuwe klemmen en ophangrubbers. En er onder gehangen. De stuurkolom en contactslot gemonteerd.

Een lasmoer op de 1e demper gebakken voor de lambdasensor. En nog wat delen ge poedercoat.


Ik kwam er achter dat de beugel voor de pedalen niet past. De hoek van de voetenbak / schutbord is anders. Die beugel kwam van een andere koets om dat hij miste. Maar schijnbaar zit er verschil in.

Ben ook met de bedrading bezig van het dashbord. Weet iemand of er een tekening is hoe de draadboom hoort te lopen. Ik weet wel welke. Stekker waar hoord maar niet welke kabel bundel door welk gat uit het dashbord komen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Canard Celeste
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Canard Celeste » zo 12 sep, 2021 09:55

Geweldig dat je gewoon zelf aan het poedercoaten bent gegaan. En het spuitwerk is echt mooi. De kleuren knallen er lekker uit zo. Kom je met opbouwen veel gekke dingen tegen? Past het allemaal?
(°\=/°) 2cv6 1986

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » zo 12 sep, 2021 10:39

Zit de lambdasonde niet te ver van het spruitstuk? Ze werken alleen bij een zeer hoge temperatuur. Ik vrees dat de uitlaatgassen al te ver zijn afgekoeld voordat ze de sonde bereiken.

Ik heb zelf mij Seat Trans omgebouwd naar injectie en die had oorspronkelijk uiteraard ook geen sonde. Het bleek nogal nauw te komen hoe de sonde bevestigd was (oa in de flow van de buis) en de locatie van de sonde.

Zoals je ziet zit de sonde in mijn geval vrijwel direct na het uitlaatspruitstuk: (om je topic niet te vervuilen in link-vorm)
https://i.ibb.co/NTSHN72/IMG-0150.jpg
https://i.ibb.co/MsScdcV/IMG-0157.jpg
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 12 sep, 2021 11:00

Dat idee had ik ook, maar de man waar ik de ombouwspullen heb gekocht zij dat deze positie goed was om dat er dan gassen van beide cilinders langs komen. Hij had eerder een 2cv gedaan waar hij ook de sensor op deze plek heeft gemaakt.

Als het goed is zit er ook een elektrisch verwarming element in de sensor.

Mocht het straks toch niet goed werken gaat er een dop op en las ik een moer op de kachelpot.

Deze tips en opmerkingen zijn geen vervuing van het topic trouwens hier ben ik blij mee.

Wat voor ecu heb je gebruikt?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 12 sep, 2021 11:09

Canard Celeste schreef:Geweldig dat je gewoon zelf aan het poedercoaten bent gegaan. En het spuitwerk is echt mooi. De kleuren knallen er lekker uit zo. Kom je met opbouwen veel gekke dingen tegen? Past het allemaal?
Dank, poedercoaten is echt leuk om te doen en zo simpel eigenlijk. Meeste werk is het mooi kaal maken.

Tot nu toe nog maar 1 ding wat niet past daar kwam ik gister achter. De beugel op het schutbord en voetenbak waar de pedalen aan zitten heeft niet de juiste hoek. Die beugel komt van een andere koets schijnbaar kan daar verschil in zitten.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 18 sep, 2021 18:03

De beugel voor de pedalen is gelukt. Gaten iets groter gemaakt en met lange m7 bouten de beugel aan getrokken.

Pedalen en hrc gemonteerd. Alleen helaas bleek met ontluchten dat de hrc niet goed is de achterrem krijgt geen olie. Verkeerde zuinigheid. Nu als nog een nieuwe bestellen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
erictej
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door erictej » zo 19 sep, 2021 10:28

wat voor een oven gebruik je.
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 19 sep, 2021 12:08

Een oude oven van marktplaats. Je kan elke elektrische oven gebruiken.

180 graden is genoeg. Hoe groter je oven hoe groter je kan coaten.

Voor de stuuras heb ik met fermacel platen de oven groter gemaakt. Dat had ik ook gebruikt met het spruitstuk.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » ma 20 sep, 2021 09:32

Erikjan schreef: zo 12 sep, 2021 11:00 Dat idee had ik ook, maar de man waar ik de ombouwspullen heb gekocht zij dat deze positie goed was om dat er dan gassen van beide cilinders langs komen. Hij had eerder een 2cv gedaan waar hij ook de sensor op deze plek heeft gemaakt.


Wat voor ecu heb je gebruikt?

dan moet het in orde zijn!

Mijn Ecu komt uit een Fiat Cinquecento. Die heeft technisch gezien bijna dezelfde motor (899cc vs. 903cc). Ik dacht dus dat ik de injector zou moeten vervangen, maar dat bleek niet nodig. Die had voldoende capaciteit.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 22 sep, 2021 19:58

De stoelen en bank krijgen nieuwe rubbers en matjes. Het schuim en de bekleding gaan er later pas op dan blijft het nog even schoon. Hij kan nu bijna rijden. Nieuwe hrc is onderweg. De bedrading grotendeels aangesloten. Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 27 sep, 2021 22:02

Alle rubbers zitten er op. Blij dat het klaar is. Tot nu toe het enig werk wat ik niet leuk vond. Nu weer leuke dingen de hrc is binnen dus kan het remsysteem afmaken ontluchten en afstellen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 28 sep, 2021 21:10

Vandaag weer zn klein klusje. De ruitenwisser unit weer inelkaar gezet met nieuwe rvs boutjes nijlon ringen en een drupje locktite.

Het frame is gepoedercoat en de motor gedemonteerd en schoongemaakt. Koolborstels zijn nog goed.

En natuurlijk nieuwe asjes. De oude waren uitgesleten.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 29 sep, 2021 21:26

Weer een klein stapje. Nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Boel ontlucht en afgesteld. De remmen zijn klaar. Alles nieuw. Leidingen van RVS. AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door dimi_v » wo 29 sep, 2021 22:16

Durf jij straks wel met deze auto te rijden? Dit wordt zo mooi, ieder spatje vuil voelt dan als een messteek lijkt me. Echt zo knap, wat een geduld en doorzettingsvermogen zeg 8)
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Plaats reactie