AZU 1971

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5124
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: AZU 1971

Bericht door AZL57 » di 26 nov, 2024 19:29

Een eend met frictie schokbrekers is veel zachter geveerd. Ik heb de mijne voor eraf gehaald en een oude as met batteurs erop gezet.
diverse Citroens, wat anders.

Charleston 88
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 147
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Re: AZU 1971

Bericht door Charleston 88 » di 26 nov, 2024 20:14

Bij oude eenden waren er toch standaard zowel frotteurs als batteurs gemonteerd.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5124
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: AZU 1971

Bericht door AZL57 » di 26 nov, 2024 21:10

Ja maar geen hydraulische. Als eerste werden achter hydraulische schokbrekers geplaatst. Ik denk dat het meer een kostenplaatje was. 2 onderdelen per arm vervangen door 1???
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Houtstoker
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06

Re: AZU 1971

Bericht door Houtstoker » wo 27 nov, 2024 13:20

De velgen en de vooras zijn inmiddels in 2K gespoten en banden zijn gemonteerd
20241016_101332.jpg
Ik heb 6 velgen 2 ervan hadden wel wat geleden
20241018_101326.jpg
Het chassis wat ik gekregen heb was al geschoppeerd (vlamverzinkt) en gedeeltelijk gespoten, omdat ik niet weet hoe de gebruikte lak zich verdraagt met mijn 2K lak heb ik het eerst opnieuw gespoten met Brantho Korrux Nitrofest
20241014_141642.jpg
Pas na het spuiten kwam ik erachter dat de schokdemper bevestiging er niet op zat, maar dat komt nog wel.
Vooras zit er iig op
20241016_153454.jpg
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250

Plaats reactie