De restauratie van Pim's eend!
-
- Gebruiker
Re: De restauratie van Pim's eend!
Jha dat doe ik met die spanbandAZL57 schreef:De dorpel wat buigen??
Sent from my LE2123 using Tapatalk
-
- Gebruiker
De vloeren zitter er in! Met wat hulp van eendenspul is het toch gelukt om ze passend te krijgen. Is was iets te kritisch op de pasvorm en nu lijnen alle gaten redelijk goed op. Sommige beter dan andere. Maar die moet ik dat wat uitfrezen
Het begint weer langzaam op een eend te lijken!
Nu alleen nog rechts onder bij de paravaan een plaatje er in lassen en dan is het lassen eindelijk klaar! Dan kan ik gaan beginnen aan de onderkant behandelen en de body weer vast op het chassis zetten
Wat het behandelen van de bodem betreft. Ben ik me nag af aan het vragen wat hier de beste volgorde is. Eerst primeren dan kitten, tectyleren en dan een olie achtig product (zoals dinitol) voor tussen de naden? Maar dan kan de dinitol niet in de naden lopen omdat die dicht gekit/geverfd zitten. Maar als ik dit als eerste doe zal de primer/ verf niet goed hechten. Wellicht maak ik hier een aparte topic voor aan.
Ook ben ik benieuwd hoe ik het beste mijn dorpels van binnen conserveer. Boren hier jullie gaten in?

Het begint weer langzaam op een eend te lijken!
Nu alleen nog rechts onder bij de paravaan een plaatje er in lassen en dan is het lassen eindelijk klaar! Dan kan ik gaan beginnen aan de onderkant behandelen en de body weer vast op het chassis zetten
Wat het behandelen van de bodem betreft. Ben ik me nag af aan het vragen wat hier de beste volgorde is. Eerst primeren dan kitten, tectyleren en dan een olie achtig product (zoals dinitol) voor tussen de naden? Maar dan kan de dinitol niet in de naden lopen omdat die dicht gekit/geverfd zitten. Maar als ik dit als eerste doe zal de primer/ verf niet goed hechten. Wellicht maak ik hier een aparte topic voor aan.
Ook ben ik benieuwd hoe ik het beste mijn dorpels van binnen conserveer. Boren hier jullie gaten in?

-
- Gebruiker
Het was eventjes stil maar er is hard door gewerkt! De hele bodem is opgeschuurd en ontvet wat een rot klus is dat! Maar nu de eerste laag grondverf er op zit mag het resultaat er wel zijn!

-
- Gebruiker
Alles volgeklodert met strijk kit en een kitspuit. Vandaag in de bodyschutz gezet. Morgen ff omdraaien om de schaduw kantjes te doen en dinsdag op het chassis zetten! Zin in! Schiet goed op zo!

-
- Gebruiker
nice, wat voor kit gebruik je?
-
- Gebruiker
Deze, komt van de lokale verfhandel.

-
- Gebruiker
Heuuyyy de koets staat op het chassis! Superblij mee! Nu is er weer vooruitgang te zien!
Ook alle plak resten van de oude isolatie van het schutbord verwijderd!
De bak ligt er ook weer in zodat hij op de handrem kan staan!

Ook alle plak resten van de oude isolatie van het schutbord verwijderd!
De bak ligt er ook weer in zodat hij op de handrem kan staan!

Mooi werk. Je hebt zelfs nog winterbanden voor... 

diverse Citroens, wat anders.
Gaaf, leuk om zo te volgen, dank voor het delen!
-
- Gebruiker
Zooo weer heel wat op geschoten! Er is veel gebeurd! Het is weer een hele lijst!
Heb de olie ververst van de motor en de bak. Al leek de olie die uit de vak kwan niet heel fris dus he daar de deksel van afgepakt om de boel even te bekijken en schoon te spoelen. Geen grote stukken die van tandwielen waren afgebroken dus deksel er weer terug op gekit en gaan met die balaan!
Afin alle blanken stukken van de binnenkant in de de roest primer gezet en de vloeren zwart gemaakt!
Aangezien ik Puck ( Dat wordt de naam van m'n eend) niet helemaal opnieuw ga spuiten heb ik besloten om er een harlequin eend van te maken!
Aangezien je de kleuren toch nooit goed matched krijgt. Dus heb een mooie gele gebruikte ventilatie klep op de kop getikt!
Inmiddels heb ik de koelbeplaating ook binnen en de eerste testrit is al een feit!

Heb de olie ververst van de motor en de bak. Al leek de olie die uit de vak kwan niet heel fris dus he daar de deksel van afgepakt om de boel even te bekijken en schoon te spoelen. Geen grote stukken die van tandwielen waren afgebroken dus deksel er weer terug op gekit en gaan met die balaan!

Afin alle blanken stukken van de binnenkant in de de roest primer gezet en de vloeren zwart gemaakt!
Aangezien ik Puck ( Dat wordt de naam van m'n eend) niet helemaal opnieuw ga spuiten heb ik besloten om er een harlequin eend van te maken!

Inmiddels heb ik de koelbeplaating ook binnen en de eerste testrit is al een feit!