conversie naar Charleston geel zwart
-
- Heavy user
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ok. Maar tweedehands moet toch wel wat te vinden zijn?
Ik heb nu een lpg verdamper met verwarming via een watercircuit langs de uitlaat.
Werkt prima en niet heel ingewikkeld.
Alleen het mengstuk ben ik niet blij mee, kost te veel vermogen, vandaar dat ik injectie zou willen.
Ik heb nu een lpg verdamper met verwarming via een watercircuit langs de uitlaat.
Werkt prima en niet heel ingewikkeld.
Alleen het mengstuk ben ik niet blij mee, kost te veel vermogen, vandaar dat ik injectie zou willen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat zou prima werken als het goed is. Wel dure oplossing en veel werk. Gaten patroon in vliegwiel is lastigste denk.
Maar wel leuke uitdaging.
Heb jij geen last dat het water gaat koken als het warm is?
Maar wel leuke uitdaging.
Heb jij geen last dat het water gaat koken als het warm is?
-
- Heavy user
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Kokend water heb ik geen last van.
De pomp draait altijd als het contact aan staat.
Mocht ik eens op benzine rijden dan pompt het dus ook rond, om het water niet te veel plaatselijk te verwarmen en dus koken te voorkomen.
De pomp draait altijd als het contact aan staat.
Mocht ik eens op benzine rijden dan pompt het dus ook rond, om het water niet te veel plaatselijk te verwarmen en dus koken te voorkomen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Hoe maak je een simpele betrouwbare motor ingewikkeld
Er komen meer draden bij als er ooit opzaten.
Morgen de grote dag dan gaan we aluminium gieten. Erg benieuwd hoe dat gaat.
Er komen meer draden bij als er ooit opzaten.
Morgen de grote dag dan gaan we aluminium gieten. Erg benieuwd hoe dat gaat.
- Isabelle
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 4 jul, 2022 14:24
- Locatie: De verre Westhoek, West-Vlaanderen
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dit vind ik zo fantastisch hé, het beste van oud en nieuw: het oerdegelijke en simpele 2CV-blok met betrouwbare, efficiënte en gemakkelijk te diagnosticeren moderne injectie.
Dat zal vast eens allemaal goed ingeregeld flink schelen in prestaties en verbruik, ook alleen maar goed voor de veiligheid in het huidige verkeerd en het milieu. Hier in België jammergenoeg verboden...
Dat zal vast eens allemaal goed ingeregeld flink schelen in prestaties en verbruik, ook alleen maar goed voor de veiligheid in het huidige verkeerd en het milieu. Hier in België jammergenoeg verboden...
groetjes,
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het gieten is nog niet gelukt. De printdelen smelten niet snelgenoeg.
Volgende poging gaan we de mal eest leegbranden.
Volgende poging gaan we de mal eest leegbranden.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gaat op houtskool halve zak nodig om 600 gram alu te smelten. Werkt best goed. Een maat heeft hem gemaakt van een expantievat wat beton en een oude ventilator.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Volgende experiment. Negative mal geprint. Hier kaarsvet in gegoten.
Nu hebben we was mallen deze gieten we weer in hittebestendig gips dat is nog onderweg.
Dan smelten we de was uit de mal in een oven. En dan gieten we hem af met aluminium.
Wordt vervolgd.
Nu hebben we was mallen deze gieten we weer in hittebestendig gips dat is nog onderweg.
Dan smelten we de was uit de mal in een oven. En dan gieten we hem af met aluminium.
Wordt vervolgd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
goed bezig!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag kwam er weer een pakketje spullen. o.a benzine leiding en een filter.
Vergeten foto te maken maar vanavond de tank met extra 10mm aanzuigbuis en retourslang aansluiting gemonteerd.
Heb de originele aanzuigleiding naar de originele pomp ook laten zitten. Mocht ik stranden ergens in frankrijk kan ik in een halfuur de carburateur benzinepomp en ontsteking weer terug plaatsen.
Vergeten foto te maken maar vanavond de tank met extra 10mm aanzuigbuis en retourslang aansluiting gemonteerd.
Heb de originele aanzuigleiding naar de originele pomp ook laten zitten. Mocht ik stranden ergens in frankrijk kan ik in een halfuur de carburateur benzinepomp en ontsteking weer terug plaatsen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De lus ligt rond. 43 psi druk.
Pomp maakt wel meer geluid als verwacht. Ga hem inpakken in rubber om de trilling te isoleren.
Pomp maakt wel meer geluid als verwacht. Ga hem inpakken in rubber om de trilling te isoleren.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Er bestaat een speciale rubber voor de klemmen die je hebt. Hier zitten een soort rolletjes in die trillingen opnemen.
diverse Citroens, wat anders.