conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zo 2000km op de klok, voor de 2e keer olie en filter ververst en kleppen gesteld. Had het bij 500km ook al gedaan. Misschien wat overdreven maar ik ga over 2 weken 4000km rijden. Dan weet ik toch liever zeker dat alles goed is. 2 kleppen stonden net iets te krap. Niet veel maar toch. De olie zag er nog schoon uit. Nu ga ik gewoon de citroen ververs interval aan houden.
Heb nog even getwijfeld de 123 van de pickup er op te zetten. Maar hij loopt als een raket met de puntjes en na de vakantie gaat de injectie computer de ontsteking aansturen.
Bigbore en de lange versnellingsbak is echt super combi. Hij loopt op een windstille dag op de rechte weg met gemak 125 op de gps en dan wil hij nog harder maar dat heb ik niet gedurfd. Geen zin in een dikke boete.
Maar ik rijdt eigenlijk altijd precies op het punt dat de 2e trap van de carburateur nog dicht is dat voel je bij deze carburateur goed. En dan de "cruisecontrol" er op. Dan loopt hij afhankelijk van de wind tussen 95 en 105kmh. En lekker zuinig.
Heb nog even getwijfeld de 123 van de pickup er op te zetten. Maar hij loopt als een raket met de puntjes en na de vakantie gaat de injectie computer de ontsteking aansturen.
Bigbore en de lange versnellingsbak is echt super combi. Hij loopt op een windstille dag op de rechte weg met gemak 125 op de gps en dan wil hij nog harder maar dat heb ik niet gedurfd. Geen zin in een dikke boete.
Maar ik rijdt eigenlijk altijd precies op het punt dat de 2e trap van de carburateur nog dicht is dat voel je bij deze carburateur goed. En dan de "cruisecontrol" er op. Dan loopt hij afhankelijk van de wind tussen 95 en 105kmh. En lekker zuinig.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
bij mijn Dyane is dat punt ook goed voelbaar. Nu ik die 'cruisecontrol' ook heb, heb ik al veel meer met de auto kunnen rijden. Laatste tankbeurt 1:16,5. Met dank aan die Eagle!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geluidsisatie aangebracht, echt mooi spul.
Met mn telefoon gemeten scheelt het bij 50kmh 4db. En 3db is een verdubbeling van het geluidsniveau dus dat scheelt behoorlijk. Dan moet ik het schutbord nog doen.
Rechter aandrijfas bleek toch niet goed. Dus die vervangen. Om de moer los te maken gebruiken we altijd een open geslepen oude velg. Werkt top.
Met mn telefoon gemeten scheelt het bij 50kmh 4db. En 3db is een verdubbeling van het geluidsniveau dus dat scheelt behoorlijk. Dan moet ik het schutbord nog doen.
Rechter aandrijfas bleek toch niet goed. Dus die vervangen. Om de moer los te maken gebruiken we altijd een open geslepen oude velg. Werkt top.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Nog nooit hoeven doen, maar lijkt me een goeie tip om het zo te doen!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dit is het gereedschap dat facom en citroen gebruikt.
- Bijlagen
-
- 2cvSleutel.jpg (11.08 KiB) 2245 keer bekeken
diverse Citroens, wat anders.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
3dB is inderdaad een verdubbeling van het geluidniveau, maar het is tevens de gehoordrempel (dus net waarneembaar met het menselijk oor). Dat scheelt dus niet zo behoorlijk. Maarrrrrr, alle beetjes helpen bij zo'n herriebak als de eend.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
4200km op de klok inmiddels en Zuid frankrijk gehaald. Was wel flink planken met 3 personen en bagage. Nu 2 personen en hun bagage achter gelaten in de pirineen. En alleen door richting Monaco. En de benzine prijzen zijn hier ouderwets 1,55 voor euro 98.
Hij rijdt echt heerlijk. Genoeg power om de vrachtwagens niet in de weg te rijden echt top.
Hij rijdt echt heerlijk. Genoeg power om de vrachtwagens niet in de weg te rijden echt top.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik ben begonnen aan deze draad. Ben nu op pagina 30 en ik moet zeggen: de moed is me wel in de schoenen gezakt met mijn schuurtje waar ik niet eens om de eend heen kan lopen. En qua werk is er net zoveel te doen.
Maar chapeau hoor. Wat een fantastisch werk heb je geleverd!
Maar chapeau hoor. Wat een fantastisch werk heb je geleverd!
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geen paniek. Ik heb een eend gerestaureerd zonder garage. Op straat gedemonteerd en in de kelder gezet. Alleen de carrosserie bleef in de tuin onder een tent
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag in Andorra geweest met de eend. Echt heel vet ook nog sneeuw gehad.
Ergens boven op een bergpas schoot de schakelpook los. De pen uit het koppelstuk was verdwenen. Geen idee hoe, hij zat origineel met zn borg clipje.
Wat nu daar sta je dan in de sneeuw gelukkig wel aan de kant op een uitwijkplaats.
Eerst een boutje uit de palmabak gehaald, maar die was net te kort. Toen zag ik het boutje van de ventilatie keuzeklep voor onder of boven warmte. Die bleek lang genoeg. Die er in gezet en met een extra moertje van de palmabak geborgd en ik kon weer door.
Ergens boven op een bergpas schoot de schakelpook los. De pen uit het koppelstuk was verdwenen. Geen idee hoe, hij zat origineel met zn borg clipje.
Wat nu daar sta je dan in de sneeuw gelukkig wel aan de kant op een uitwijkplaats.
Eerst een boutje uit de palmabak gehaald, maar die was net te kort. Toen zag ik het boutje van de ventilatie keuzeklep voor onder of boven warmte. Die bleek lang genoeg. Die er in gezet en met een extra moertje van de palmabak geborgd en ik kon weer door.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik vergeet de fotos deze horen bij bovenstaande bericht
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat is een fraaie reis, zeker met een eend!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja echt heel gaaf, valt me wel op hoe weinig eenden er hier nog rond rijden. Bij ons in het dorp staan er in een straal van 1 km 5 stuks. Hier in frankrijk maar een 4 in het wild gespot in 4000km en nog een aantal bij een 2cv garage voor de deur.
Ben in 1 week door 6 landen gereden
Begie, Luxemburg, Frankrijk, Monaco Spanje en Andorra.
Nu 3900km op de klok morgen nog 600 te gaan dan zijn we weer thuis helaas.
Heb op eenofandere manier vooral fotos van de eend gemaakt
Ben in 1 week door 6 landen gereden
Begie, Luxemburg, Frankrijk, Monaco Spanje en Andorra.
Nu 3900km op de klok morgen nog 600 te gaan dan zijn we weer thuis helaas.
Heb op eenofandere manier vooral fotos van de eend gemaakt
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dit soort reizen doe ik meestal op de motor, maar vorig jaar voor het eerst met een auto (Saab 9000) op pad geweest naar Kroatië. Voor volgend jaar heb ik het plan om met de Eend oesters te gaan eten in Normandië en Bretagne.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Weer klein stapje verder met de injectie.
De was mal die we hadden gemaakt is nu in speciaal gipsmengsel gegoten. Over een paar dagen gaat die in de oven om de was er uit te smelten. Dan gebben we een holle mal om het aluminum in te gieten.
Ook wat stekkers aan de draadboom gemonteerd.
De was mal die we hadden gemaakt is nu in speciaal gipsmengsel gegoten. Over een paar dagen gaat die in de oven om de was er uit te smelten. Dan gebben we een holle mal om het aluminum in te gieten.
Ook wat stekkers aan de draadboom gemonteerd.