limo eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

limo eend

Bericht door supercees » do 18 nov, 2010 18:07

heeft iemand hier een idee hoe je onderstaande eend op kenteken kan krijgen?

http://link.marktplaats.nl/396165713
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 18 nov, 2010 19:34

Ik weet niet hoe de andere limo's op 2cv zijn geregistreerd anders www.rdw.nl
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 18 nov, 2010 20:11

die andere limo (http://www.limousine-eend.nl/) staat als 2cv6 op kenteken, zonder verdere aanduiding. huh?

ik zal ze eens bellen, kijken of zij weten hoe dat gedaan is?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 18 nov, 2010 20:30

Misschien dat de www.2cvclub.nl je duidelijkheid kunnen geven. Die hadden een paar jaar geleden de spullen voor een limo2cv te koop.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 18 nov, 2010 21:01

die heb ik toen ook benaderd, maar kreeg toen alleen wat lullige antwoorden, geen idee waarom dat was.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 18 nov, 2010 23:18

Kan je dan niet een gewoon 2cv kenteken nemen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 19 nov, 2010 05:31

het chassis is verlengd en de koets is verlengd, alleen de motor is hetzelfde. van de rdw mag je 1 van die drie veranderen, en dan laten keuren, maar hier zijn dus 2 van de 3 onderdelen gewijzigd. dus de vraag is hoe je dan nog een kenteken kan krijgen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 19 nov, 2010 07:24

Herkeuren. Ook in nederland heb je een soort van single vehicle approval, alleen zit die wat ingewikkelder en duurder in elkaar dan in GB.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 19 nov, 2010 09:17

om de beurt keuren, eerst het chassis , dan de carrosserie ??? ;-)
diverse Citroens, wat anders.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 19 nov, 2010 09:38

AZL57 schreef:om de beurt keuren, eerst het chassis , dan de carrosserie ??? ;-)
dat mag dus niet, anders zou je eerst een kitcar kunnen bouwen op een 2cv chassis, dan t chassis vervangen voor een niet originele en dan de motor vervangen voor een bmw of guzziblok, en heb je uiteindelijk een compleet nieuwe auto...

wat wel kan is in Duitsland laten keuren (daar rijden er meer) en dan moeten ze em hier in NL ook goedkeuren!

greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 19 nov, 2010 13:37

of engeland, daar mag heel veel.
diverse Citroens, wat anders.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » vr 19 nov, 2010 19:48

doen ze met spijkers ook.
ik vind dit een leuk project trouwens.
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » vr 19 nov, 2010 20:34

Ik zou de eend in GB laten keuren voor een Q kenteken (= eigenbouw). Met die papieren kun je in NL een NL kenteken aanvragen. Als je naar de RDW gaat kun je em ook laten keuren maar kost het je een hoop geld (torsietest etc...)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 19 nov, 2010 20:41

is het daarom niet slimmer om hem in Duistsland in te schrijven op een duitser dan TUV keuring en verkoop invoer naar NL .???
scheelt mischien ook weer wat met vervoerskosten .
en die bouwpakketten komen van daar toch ?
see you when you see me

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 19 nov, 2010 21:56

Gaat niet werken, je moet een TUV goedkeuring op je chassis hebben. Heb je dat niet, geen kenteken. En een TUV goedkeuring levert ook erg veel moeilijkheden op. beste is via GB.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie