2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 aug, 2012 01:12

Je bent flink bezig geweest zeg!!!

Stabistang moet inderdaad andersom. Dus demonteren en een halve slag draaien. Bevestigingsbeugeltjes zitten wel goed. Kan op het werk de foto's niet openen helaas.

Afbeelding
Je mist de hoesjes.
Vergeet je draagarm niet op te krikken en dan de kogel goed af te stellen. Krik je hem niet omhoog, zit je straks met veel speling.
En vergeet je borgplaatjes niet om te buigen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 14 aug, 2012 08:54

Heej goeiemorgen Punky,

Hoesjes moeten er inderdaad nog op. Zit allemaal losvast in elkaar anders weet ik straks niet mer waar wat hoort ;)

beankt voor de tip de stang moet inderdaad andersom, ik kan er nu nog makkelijk bij.

Voorlopig even gekeken waar alles moet en dan vanavond netjes invetten en goed monteren.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 14 aug, 2012 10:11

Het ziet er goed uit!

Wat ik niet terug zie in je verhaal is of je de auto wel hebt laten schouwen door de RDW?
Als je dat niet hebt gedaan dan krijg je het chassisnummer er niet meer legaal in.....

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 14 aug, 2012 10:23

Punky schreef:Je bent flink bezig geweest zeg!!!

Stabistang moet inderdaad andersom. Dus demonteren en een halve slag draaien. Bevestigingsbeugeltjes zitten wel goed. Kan op het werk de foto's niet openen helaas.

Afbeelding
Je mist de hoesjes.
Vergeet je draagarm niet op te krikken en dan de kogel goed af te stellen. Krik je hem niet omhoog, zit je straks met veel speling.
En vergeet je borgplaatjes niet om te buigen.
Kijk, zo'n foto had ik nou pas nodig in het topic over stellen van je stuurkogels. Maar wat zit er op deze foto nou precies verkeerd om, ik snap er niks van.

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 14 aug, 2012 10:31

Mijn stabilisatiestang op de vooras heb ik verkeerd om gemonteerd dus die moet andersom. Dit is een andere foto. Alles zit los vast gemonteerd om even te kijken hoe het ook alweer zat.
Laatst gewijzigd door Ducksen op di 14 aug, 2012 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 14 aug, 2012 10:35

Als je die stuurkogel moet afstellen,moet je het armpje van het fuseestuk loshalen,zodat je met het losse armpje kan voelen hoe strak de kogel draait.
Zorg er ook voor dat als het gemonteerd zit de stelnok van de spoorstang
de kogel vrij kan draaien als je de hoogte en de sporing gesteld heb.
Die stabilisatorstang staat net niet op de foto.Maar die moet met de bocht in het nidden naar de voorkant wijzen.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 14 aug, 2012 10:39

Het stukje over de RDW en chassisnummner heb ik niet in het verhaal gezet omdat ik een van de gelukkigen ben met het chassisnummer in het koetswerk en niet in het chassis. En die blijft er netjes inzitten.
Okee, dan is het een makkie.

Alleen meen ik ergens gelezen te hebben dat de vloerplaten ook vervangen moesten worden!?

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 14 aug, 2012 19:24

knap werk, en is dat allemaal te doen zo dat werk?
ik ben dit komende winter ook allemaal van plan...

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 14 aug, 2012 20:20

is allemaal redelijk goed te doen af en toe een belletje en het forum afspeuren maar toen ik ging demonteren heb ik alles netjes op volgorde en kaartjes aan gehangen. Ik gebruik nog steeds geen boek. Zal niet lang meer duren want ik weet de aanhaalmomenten niet van de bouten en moeren dus een dezer dagen toch maar een handleiding opsnorren ;)

Vandaag niet echt veel gedaan. De stabilisatiestang is er weer af. Ik had gisteravond toch de lak beschadigd dus even opnieuw gespoten. Meteen weer wat onderdeeltjes klaargelegd om te gaan passen morgen.

Morgen op de planning de achterremleiding monteren, de remschoenen monteren.

en wat vinden we hier een Nederlandse werkplaatshandleiding a-z met alles erop en eraan, een 2cv workshop manual. Een karroserie handleiding en schema en nog wat handleidingen in andere talen digitaal PDF. Voor geinterreseerden PM.

Originele nog bruikbare onderdelen gaan weer naar de verkoop markt op deze site.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 14 aug, 2012 21:19

Sander,

Heb jij een vriendin? Of heb je die tijdelijk uitgeschakeld??
Of ben je gewoon alleen?

Mijn hemel ik wou dat ik die tijd kon vrijmaken voor mijn auto!

Greetz David

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 14 aug, 2012 21:43

Ik had een vriend eendenliefhebber en zijn vriendin meegenomen.
Na afgelopen weekend echt verzot op de eenden. Misschien als mijn project klaar is dat we nog een project gaan starten zodat hij er ook een eendje heeft

Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet hoor, maar ja ieder kwartier half uurtje dat ik over heb ben ik er wel mee bezig.

Zoals je ziet begint het chassis al aardig vorm te krijgen ;)
ennuh hoe eerder hij klaar is des te eerder ik met mijn duck richting de club kan komen. Vondt het namelijk errug gezellig!!!

Inmiddels contact gehad met het bedrijf dat zware blokken maakt. Hoogst waarschijnlijk is het BMW avontuur nu echt van de baan en wordt het een 710cc Past namelijk in een keer, geen rare dingen met kachelpijpen etc etc, alleen nog iets verzinnen voor de versnellingsbak. Misschien dat ik er een ander type achter moet hangen maar zo ver ben ik nog niet.
Kortom weer genoeg om naar uit te kijken.

Bedankt nog voor de tips trouwens, bij de citroen garage zat de lagerring er binnen een paar seconden weer in met een pers!!!
Laatst gewijzigd door Ducksen op za 20 jul, 2013 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 16 aug, 2012 21:57

Lekker aan de slag de linker veerpot zit er weer op, een klein probleempje drie van de nieuwe harddraven moeren passen niet op de veerpotbussen lopen na drie slagen muurvast. De andere draait er wel super op. Zie aan de binnenkant dat er een vrij platte draad lees brede draad getapt is in de moeren. Iemand een idee?
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 16 aug, 2012 22:08

mmmmmm, dit probleem ken ik niet.
Zijn er anderen die dit herkennen?

Waar heb je deze moeren gekocht?

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 16 aug, 2012 22:11

Hee David,

Had ze vorige keer van Martijn meegenomen.
Krijg ze er echt niet op. 5 stuks lopen als een trein op de schroefdraad en drie vertikken het na drie slagen muurvast lopen ze. De draad van deze drie is ook platter gesneden en niet zo scherp/diep als de rest.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 16 aug, 2012 23:40

verder met de klus de achterremmen zijn compleet gereviseerd alles zit weer netjes op zijn plaats.
Afbeelding

Afbeelding

voorlopig zitten ze gemonteerd de afstelling moet nog gaan gebeuren. even uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Plaats reactie