Dyane 82 - De winterauto!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 9 nov, 2012 16:39

Een blok wissel doe ik hier op straat.
Een bak wissel ook trouwens.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 9 nov, 2012 18:22

André Post schreef:Een blok wissel doe ik hier op straat.
Een bak wissel ook trouwens.
Ik heb t idee dat ik dat ik me moet verdedigen.... Pfff, Lekker belangrijk. Overigens vind Oom agent het niet leuk als je blokken verwisseld op straat (maar de straat is niet het probleem.)

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 9 nov, 2012 21:15

Ik ben toch blij dat ik een garage heb. :lol: :lol:

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 9 nov, 2012 21:26

Hey Rens, geen verdedigen hoor, dat is niet nodig.

Maar, in je vorige post zeg je dat je iets zoekt waarmee je met weinig extra werk toch de winter door kan?

Een blokwissel is, zelfs dronken en midden in de nacht, met 2 man in minder dan 3 uur te doen, lol (toch Dolf?)

Dat is toch niet veel werk dan? Je hebt het blok? Wat vast beter is dan wat er nu in ligt. Een Dyane zal net ff iets meer werk zijn dan een eend, geen idee (een meharie wel, dat weet ik)

Ik heb makkelijk praten natuurlijk, maar dat is ook geleerd door te doen en te ondernemen. En nee, dit is in geen geval een aanval, echt niet!!! Je moet doen wat je zelf wilt, jouw ding, maar hier zijn veel mensen die je een hart onder de riem steken nu, en wellicht zijn er ook wel een paar die je een zaterdag middag komen bijstaan, helpen, met een blokwissel?

Doet ie het niet na zon dagje sleutelen, kun je altijd nog een beslissen wat te doen, maar het lijkt mij, een poging waard? En nogmaals, doe wat je moet doen, voel je zeker niet in een hoek gezet!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » vr 9 nov, 2012 21:33

Mocht je toch besluiten tot een blokwissel, wil ik best een dagje/avond helpen, zeker als je besluit dat in de buurt van Amsterdam te doen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » za 10 nov, 2012 00:24

Spookeend schreef:Hey Rens, geen verdedigen hoor, dat is niet nodig.

Maar, in je vorige post zeg je dat je iets zoekt waarmee je met weinig extra werk toch de winter door kan?

Een blokwissel is, zelfs dronken en midden in de nacht, met 2 man in minder dan 3 uur te doen, lol (toch Dolf?)

Dat is toch niet veel werk dan? Je hebt het blok? Wat vast beter is dan wat er nu in ligt. Een Dyane zal net ff iets meer werk zijn dan een eend, geen idee (een meharie wel, dat weet ik)

Ik heb makkelijk praten natuurlijk, maar dat is ook geleerd door te doen en te ondernemen. En nee, dit is in geen geval een aanval, echt niet!!! Je moet doen wat je zelf wilt, jouw ding, maar hier zijn veel mensen die je een hart onder de riem steken nu, en wellicht zijn er ook wel een paar die je een zaterdag middag komen bijstaan, helpen, met een blokwissel?

Doet ie het niet na zon dagje sleutelen, kun je altijd nog een beslissen wat te doen, maar het lijkt mij, een poging waard? En nogmaals, doe wat je moet doen, voel je zeker niet in een hoek gezet!!
Nou ja, ik snap de opmerkingen wel, daar gaat het niet om. Ik heb meerdere malen een blok verwisseld van mijn kever en het lijkt bij de eend zeker een klus die te klaren lijkt. Alleen ik weet hoe het gaat, en .... Ik wil nu rijden!! Aankomende vier weekenden zijn al vol, dan staat de auto weer een maand extra stil. En aangezien de weekenden dat ik kan klussen schaars zijn, volgend jaar in mijn 2cv wil rijden en daar nog genoeg aan wil doen, maak ik een keuze, en dat is kijken of er animo voor is, basta!

Ik zet de dyane een week op mp en kijk of ik er een acceptabel bedrag voor krijg, zo niet dan kan een blokwissel altijd nog. Mede door de 1,5 jaar apk is de auto nu nog wat meer waard dan over een half jaar, je kunt er namelijk gewoon lekker in rijden! En daar is de auto voor gekocht.
En heb je een garage, misschien nog wel een goed blok liggen en een avond tijd waar geen druk op staat, rijdt de dyane volgende week wellicht weer! Dat heb ik liever dan dat de auto nog tot 2013 staat te wachten om weer het daglicht te zien.

Morgen komen de eerste kijkers, ik wacht dat rustig af. Ik vind de dyane te leuk om compleet vaarwel te zeggen, dus wellicht in de toekomst?

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » za 10 nov, 2012 15:57

De Dyane is verocht aan forumlid Henk. Ik hoop dat er nog veel kilometers mee gemaakt kunnen worden!

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 10 nov, 2012 19:35

Forumlid Henk is er heel blij mee en zal zijn best doen om de Dyane nog lang goed te onderhouden ':D'
Rens: bedankt; auto voldoet aan jouw omschrijvingen en beter. Nu eerst maar eens kijken of een blokwissel nodig is. Als ik meer weet wordt het hier geplaatst.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » za 10 nov, 2012 20:08

henk schreef:Forumlid Henk is er heel blij mee en zal zijn best doen om de Dyane nog lang goed te onderhouden ':D'
Rens: bedankt; auto voldoet aan jouw omschrijvingen en beter. Nu eerst maar eens kijken of een blokwissel nodig is. Als ik meer weet wordt het hier geplaatst.
Ik ben blij dat de dyane in goede handen is! Heel veilige kilometers toegewenst en ik vind het erg leuk om de auto te kunnen blijven volgen hier! :)

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » za 10 nov, 2012 20:11

Gaaf dat een forumlid 'm heeft gekocht!
Dan is hij in ieder geval naar een liefhebber gegaan, altijd prettig.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 10 nov, 2012 22:53

En ach..........

Je kunt er altijd een eend van maken.......... toch? :lol: :lol:

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 24 nov, 2012 14:19

Rens schreef:
henk schreef:Forumlid Henk is er heel blij mee en zal zijn best doen om de Dyane nog lang goed te onderhouden ':D'
Rens: bedankt; auto voldoet aan jouw omschrijvingen en beter. Nu eerst maar eens kijken of een blokwissel nodig is. Als ik meer weet wordt het hier geplaatst.
Ik ben blij dat de dyane in goede handen is! Heel veilige kilometers toegewenst en ik vind het erg leuk om de auto te kunnen blijven volgen hier! :)
:x Jammer: het kleine gaatje links dat nog even gerepareerd moest worden werd: een halve dorpel, halve bodemplaat, a-stijl (onderste stuk), enz!!

Ik heb geen tijd en plaats om dit voor de winter nog te repaeren, dus hij staat weer te koop. Oh, ja: de motor loopt prima, trekt goed!

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » zo 25 nov, 2012 00:41

Dat lang onderhouden is hem niet geworden, jammer want dit kan weleens het einde van deze Dyane zijn.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 25 nov, 2012 08:24

Even een weekendje bakken en braden en punten zijn weer dicht.
Nu is de kans inderdaad groot dat het een banaan op wielen gaat worden dus wie geeft haar een derde kans
Citroén rolls better than a Rolls!

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » zo 25 nov, 2012 10:11

Bull Frog Bleu schreef:Even een weekendje bakken en braden en punten zijn weer dicht.
Nu is de kans inderdaad groot dat het een banaan op wielen gaat worden dus wie geeft haar een derde kans
Nou, het is wel meer dan een weekendje.
Even een klein lijstje van punten: Linkerdorpel en bodemplaat zijn rot (leek hard, maar zit aan elkaar met underbodycoating, je drukt er zo met je vinger doorheen), A-stijl zit los (verrotte kruising met dorpel), voetenbak is rot aan binnenkant en heeft geen houvast meer aan dorpel (dorpel is er niet meer!). Linkerdeur sluit dus ook niet meer goed. Rechterdorpel lijkt goed (nog niet durven inspecteren, voetenbak ook hier rot, bodemplaat: zelfde verhaal als links. Reservewielbakbodem: paar plekken zichtbare gaten, evenals de binnenspatborden. Ramen: achter roestvorming vanonder de rubbers (dus waarschijnlijk achter de rubbers ook doorgerot). Al met al nodig: nieuwe dorpels, bodemplaten, voetenbak (binnenzijde), reservewielbakbodem en binnenschermen kunnen misschien nog gerepareerd worden. Ik kan de koets ook een nieuw leven geven: als plantenbak in de wei: ik hoef er dan niets meer aan te doen, het gras groeit vanzelf naar binnen (gaten genoeg!). Eigenlijk gaat die dan dus weer terug naar de natuur: ook wel een mooie gedachte.

Plaats reactie