ambulance gele eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 27 mei, 2022 00:12

Nope, boutje terug gevonden in het randje tussen de koelbeplating van de rechtercilinder en het carter.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door schermer op vr 27 mei, 2022 00:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 27 mei, 2022 00:22

Vandaag wel een lekker dagje. Blok eruit en de nieuwe koppeling geplaats. Rechter remklauw vervangen, versnellingsbaksteun vervangen, zelfs nu kon ik er nog slecht bij. Alles weer een beetje schoon gemaakt en vanavond het blok er weer aan. Morgen nog even de versnellingsbak open om te kijken of ik zo 123 kan zien waarom hij een beetje giert. En dan alle randzaken er weer op, koeltunnel en kachelpotjes zijn netjes gespoten. Ziet alles er weer fris uit.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 27 mei, 2022 22:36

Vandaag tussen het werk door even de deksel van de versnellingsbak en de olie eruit. Ondank dat hij een beetje giert ziet het er van binnen niet slecht uit in mijn ogen. Ook de ring/moer die op de as van de 2e en 3e versnelling zit, zit nog goed op zijn plek na de reparatie van een jaar of 2 geleden. Er zat wel wat ijzerslijpsel aan de magneet van de aftapplug. Maar ja, wat is teveel. Uiteindelijk denk ik dat het gieren is veroorzaakt door een keer teveel misschakelen. Ik laat het voorlopig zo. Verse olie erin en rijden. De bak schakelde tenslotte nog steeds goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » di 14 jun, 2022 15:40

Goed, de voorkant zit weer helemaal in elkaar. Dus nu alleen de deuren nog. Er is een beetje haast bij. A.s. dinsdag heb ik een apk afspraak staan en het liefst heb ik dan gewoon alles klaar en niet een paar andere deuren erin. Volgend weekend willen we met de eend naar het lindetreffen. Dus een beetje opschieten. Gisteren de achterdeuren in kleur gespoten. Helaas wel 1 hele grote zakker. Die schuur ik er later wel uit. Eerst de verf goed laten uitharden. De rest valt wel in de categorie, het kon slechter.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: ambulance gele eend

Bericht door Erikjan » di 14 jun, 2022 15:54

Mooi ziet er goed uit.

Voor die zakker heb ik een tip. google maar eens op tungsten block https://www.youtube.com/watch?v=wcqqVwNPI-A

Dat is een hardstalen blokje waarmee je een goed uitgeharde zakkerkan weg schrapen zonder de verf er omheen dunner te maken. Dan even opschuren en polijsten en je ziet er niets meer van. Ook vuiltjes en haal je makkelijk weg zonder de lak te beschadigen.

Heb hem zelf bij Crop gekocht daar heet het lakschaaf. kost wel serieus veel geld maar ik ben erg blij mee.

Niet laten vallen het is zo hard dat er dan stukjes af breken.

https://www.nonpaints.com/nl/finixa-lak ... gQQAvD_BwE

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 17 jun, 2022 14:11

De voordeuren zijn gisteren ook gespoten. Weer een zakker in 1 deur, dus heel snel de deur kunnen neerleggen en het is toch nog iets uitgevloeid. Een spuitstandaard zou voor deuren toch wel erg handig zijn. Deuren zijn niet mijn favoriet om te spuiten, door de scherpe randen en hoekjes moet je goed je best doen om alles gedekt te krijgen en word de kans op zakkers weer groter. Nou ja, nu nog een paar dagen laten uitharden en zondag de deuren weer in elkaar. Over een week 2 ga ik die zakkers wel aanpakken. Ik denk dat het wel even duurt voor de verf echt 100% is uitgehard.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk



Laatst gewijzigd door schermer op vr 17 jun, 2022 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 17 jun, 2022 14:20

Ik ben trouwens wel fan van deze spuitbussen. 2k epoxy primer die ook nog eens goed vult en goed schuurbaar is. Het spuitkopje maakt een langgerekt ovaal spuitbeeld zoals bij een luchtverfspuit. Je kan het spuitmondje draaien zodat hij horizontaal of verticaal staat. Een grote pot 2k epoxy was wel een stuk goedkoper. Maar dan had ik voor het mooie ook weer een extra spuit moeten kopen. Dit werkt perfect, de spuitbus is na mengen nog 4 dagen te gebruiken, al ging het op dag 5 ook nog prima. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » vr 17 jun, 2022 17:17

Even bakkenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » di 21 jun, 2022 17:33

Zondag de 4 deuren weer in elkaar gezet en samen met mijn vriendin weer aan de auto gehangen. Alleen de bestuurdersdeur moet ik nog een klein beetje stellen. Verder perfect. Maandag nog wat laatste kleine dingetjes nakijken. En de led-koplampen met de 3d geprinte pasringen van forumlid Rossero in orde gemaakt. Als laatste nog snel de lak in de was gezet. Polijsten enz komt pas later, eerst de lak nog wat beter laten uitharden.

Want vandaag stond de afspraak voor de apk. Daar kan ik kort over zijn, geen enkele opmerking. We kunnen weer rijden.

Voor de keuring nog wel even de lelijke gele nummerborden erop. Straks schroef ik de blauwe weer terug.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk



Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: ambulance gele eend

Bericht door Erikjan » di 21 jun, 2022 17:45

Mooi ziet er super uit.
Is hij met de led gekeurd?

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » di 21 jun, 2022 19:26

Ja, met de led koplampen gekeurd. Volgens de garagehouder een nette lijn, goed lichtbeeld.

Overigens was de apk al een maand verlopen. Officieel moet je dan via de kortste route naar de keuring rijden. Maar dat is maar 500 meter van mijn huis. Ik ben stiekem toch even omgereden. Even de motor warm laten worden, is wel lekker voor de co meting. Ik wilde ook even voelen hoe de nieuwe koppeling het deed. Rijd weer prima, met de nieuwe koppeling heb ik het gevoel dat hij iets soepeler optrekt, ook bij gas geven als je al stapvoets rijd. Al met al wel tevreden.

De garagehouder had ook een kleine proefrit gemaakt, met de complimenten, rijd prima, wat een leuke auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » do 30 jun, 2022 08:35

Vorig weekend met de eend naar het lindetreffen geweest. Van te voren was aangekondigd dat er een taxateur aanwezig zou zijn om wat eendjes tegen gereduceerd tarief te taxeren. De taxateur had nog echt verstand van eenden ook. Zag al direct na het openen dat ik een visa motor heb en geen standaard 2cv.

Affijn, eend getaxeerd, ik was wel blij met de waarde. De laatste taxatie was alweer 10 jaar geleden en de eend is in die tijd zo'n €3000 meer waard geworden.

Met de opmerking van de taxateur, het is allemaal niet helemaal origineel wat betreft kleur, motor, stoelen, chassis enz. Maar is wel netjes en in uitstekende staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: ambulance gele eend

Bericht door schermer » do 7 jul, 2022 16:06

Op de terugweg na het lindetreffen begon de eend bij remmen wel heel erg naar links te trekken. De rechter remklauw bleek te lekken. Niet zo'n beetje ook. Ik had nog een reserve liggen. Dus deze week die voorzien van een revisie setje en wisselen. Ook nog even voor de zekerheid de verlichtingschakelaar vervangen. De oude was wat gaar aan het worden. Het plastic ging stuk en vorig jaar al eens schoongemaakt omdat hij warm werd. Tijdens het lindetreffen bleef de verlichting een paar keer branden, ondanks dat de schakelaar toch echt uit stond. Schoonmaken van de zekeringen en het zekeringskastje hielp ook al enigzins. Al met al weer 2 leuke klusjes. Verlichting werkt weer perfect en de eend remt ook weer goed, zonder lekkage.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Plaats reactie