ambulance gele eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 5 mar, 2014 11:18

Oh bedoel je die. Nou ja probleem opgelost.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » wo 5 mar, 2014 11:47

[quote="CitroenAZU"]Klopt bij de laatste eenden niet meer.

Die getordeerde strip zit vast aan je hoofdremcilinder en ondersteunt de kachelslang zeg maar....

http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 8980995209[/quote]

leuk die foto's van het opbouwen van jouw Eend, zeker als je even links of rechts klikt en de hele serie bekijkt.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 18 apr, 2014 20:52

Ook al gaat het niet supersnel, er word toch nog vooruitgang geboekt.

Afbeelding

Schutbord bekleding erin, de tellerbak zit er voor de sier in, eerst toch nog een nieuwe kilometertellerkabel.

Ook de rest van de koets bekleed, achterbankje en wielkasten.

Afbeelding

Afbeelding

de speakerkist is zo'n goedkoop prul, maar met een upgrade van de speakers is het wel een gemakkelijke kist, nu nog even speakers aan de voorkant installeren, ben er nog niet helemaal uit hoe of waar. Maar we hebben in ieder geval een muziekje.

Afbeelding

Radio is goedgekeurd door mijn grote hulp, radio had ik nog liggen, dus de eend heeft nu ook een bleutooth handsfree set, lijkt me lachen als er iemand belt, die hoor alleen maar herrie.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 18 apr, 2014 21:06

Nog wat kleine klusjes, nieuwe slotjes en een goede poetsbeurt doen wonderen.

Afbeelding

En het dakje definitief vast, wel een zweetmomentje, door je mooie cabriostofdakje een schroefje draaien. Net zoiets als een gaatje voor de antenne door je netgespoten koets boren.

Afbeelding

En ook begonnen aan het laatste "vieze" klusje: nieuwe schokdempers en de draagarmen van een roestwerend laagje voorzien, maar wat kan die zooi vastzitten zeg!! Het kost wel een paar dagen kruipolie om de moeren van de schokdempers los te krijgen en dan moet de schokdemper nog van de bouten worden gewrikt.

Afbeelding

En ja de uitlaat heeft betere tijden gezien, maar zolang hij nog dicht is vind ik het prima, misschien op citromobile alvast een leuke aanbieding scoren.

Afbeelding

Ik vond trouwens achter de schokdemper bevestigingsplaat aan de voorkant een soort grijze zachte kit, is dit normaal, lijkt mij idd wel lekker als er bij het lager geen water en stof komt. Denk dat ik er ook maar weer iets achter stop, vloeibare pakking ofzo.


Afbeelding

Ziehier mijn volautomatische wielen in de rond draai machine. Ook de velgen nog `even`een nieuw verfje, er zat een heel dikke laag zwarte drabverf op, dus dat was ook nog een aardig klusje om dat eraf te krijgen. en al zie je hem niet vaak ook het reservewiel word gedaan.

Nu nog even doorzetten, hopelijk haal ik waggel nog.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » vr 18 apr, 2014 23:51

schermer schreef: de speakerkist is zo'n goedkoop prul, maar met een upgrade van de speakers is het wel een gemakkelijke kist, nu nog even speakers aan de voorkant installeren, ben er nog niet helemaal uit hoe of waar. Maar we hebben in ieder geval een muziekje.
ik heb van die kleine tweters in de linker en rechter hoek bij het ventilatie klepje gemonteerd... zie je amper en toch...doet het veel...
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 21 apr, 2014 22:38

Aanzoiets zat ik ook te denken ja. Maar ik heb ook nog een mooi compo setje liggen. Ben er alleen nog niet uit waar ik dan de bas speakertjes (13 cm) laat.

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » di 22 apr, 2014 00:18

Nou hier: Zelf heb ik een stuk MDF genomen en met een verfbrander verwarmd zodat het te vervormen is. Met de bekleding erop is het nauwelijks zichtbaar. 13cm speakers zijn nog net te doen om te plaatsen, 17cm heeft een heel diepe conus/magneet.
Bij Citromobile uitgebreid te bekijken 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » di 22 apr, 2014 15:45

Ziet er allemaal netjes uit ;)

Hoe bevalt de sikkens rubbol verf tot nu toe ?
Laat het zich goed spuiten en word de lak redelijk hard of is hij kwetsbaar ?
Ben ook wel benieuwd of de lak benzine bestendig is, mors zelf regelmatig wat benzine bij het tanken.

Ik heb ook nog een projectje dat ik buiten in een partytent zelf wil gaan spuiten
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 22 apr, 2014 16:02

De sikkens lak bevalt tot nu toe ok. Zat er ook al op en toen heeft de eend 10 jaar in weer en wind buiten gestaan. Als je het verdund met terpetine is het prima te spuiten. De lak bkijft wel iets zachter en word sneller dof dan autolak. Het was de goedkoopste oplossing, al is een goed industrielak niet veel duurder. Achteraf had ik denk ik dat gedaan, maar ja het zit er nu op en ziet er goed uit. Over een x aantal jaar zal er toch wel weer wat moeten worden gelast/ontroest en dan spuiten we hem gewoon weer.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 22 apr, 2014 16:06

Mocht ik ooit nog een andere (bestel)eend erbij krijgen dan word die groen. Met lak van John Deere trekkers, is super spul, hard en snel droog en overal tegen bestand(en niet al te duur). Ze hebben bij john deere ook gele lak voor de velgen, die wilde ik eerst gaan genruiken, maar mijn vriendin wilde speciaal deze kleur geel.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 2 mei, 2014 21:34

Gisteren een hele dag voor mijzelf, dus ik dacht : we slaan een grote slag! Maar helaas een hoop geknoei en niet zoveel opgeschoten. Voornamelijk door elektrische problemen. Iets verkeerd aangesloten, met als gevolg uiteindelijk een doorgebrande benzinemeter en een kapotte laadstroommeter G@^$&$**me!!!!! Nou ja, gelukkig is het bijna citromobile :|

Maar ik ben bang dat ik even op zoek moet naar een nieuw tweedehands dashboardje, volgens mij zijn die metertjes namelijk niet nieuw te koop.

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » vr 2 mei, 2014 22:12

Dat dashbord terugplaatsen zie ik ook enorm tegenop....
Dit bericht maakt het er niet beter op, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee natuurlijk.

Mijn bedrading heb ik allemaal goed gelabeld, tenminste, dat denk ik nu nog ! :?

Succes,

Gr, Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

Bericht door Krummel » za 3 mei, 2014 07:43

Hoi,

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.ebay.fr/itm/JAUGE-A-ESSENCE- ... 27e34b6fb4

Groet,

Wido
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 17 mei, 2014 00:04

Dus, metertjes gescoord op citromobile, alles werkt weer. Nog maar een paar dingetjes en we zijn klaar. De paatste dagen de deuren weer in elkaar gezet en aan de koets gehangen. Volgende week naar de apk? Ik denk dat het gaat lukken, dus op tijd klaar voor waggel. Foto's volgen.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 19 mei, 2014 15:00

Jaja foto's volgen. Maar nu snel verder. Want: DE AFSPRAAK VOOR DE APK IS GEMAAKT!!!!! :D vrijdag om half vier moet het feestje klaar zijn. Net op tijd voor waggel.

Plaats reactie